Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

imprægnering haster
Forfatter: 
Dato:  29-01-2004 20:52
er der nogen der ved hvordan man billigst og bedst muligt imprægnerer et vinterdækken?

Hilsen Tina
0
0
Svar på denne tråd

kender du?
Forfatter: 
Dato:  29-01-2004 20:56
jeg ved ikke om du ved det, men man kan jo købe et slags vaskemiddel, som er imprægnering, til omkring 100 kr. i fks hooks.dk

0
0
Svar på denne tråd

ja men
Forfatter: 
Dato:  29-01-2004 21:02
det er noget jeg skal bruge en af de nærmeste dage, så jeg kan ikke vente på at få det hjem, derfor tænkte jeg på om man kunne bruge imprægnering fra mærket kiwi i supermarkederne.
0
0
Svar på denne tråd

Ski- eller sportsbutikker
Forfatter: 
Dato:  30-01-2004 09:32
Gå i en af ovenstående butikker, eller en af de helt store dagligvarebutikker, en hesteudstyrsbutik eller Matas. Visse maler - og hoppyforretninger, fører også produkterne.

Et af disse steder skal du kunne finde følgende:

* Vaskemiddel til imprægnering
* Spray til imprægnering

Du køber begge dele.

Først vasker du dit dækken med 'ikke biologsik vaskemiddel' dvs. der må ikke være enzymer i vaskepulveret, da det ødelægger imprægneringen.
Vask dækkenet på skånevask eller sæt det f.eks. på uldvask (hvis du bruger automatisk pulverdossering f.eks. møntvask, skal du vælge uldprogrammet eller silkevask, da det automatisk vil vælge vaskepulver der er enzymfrit)

Derefter vasker du dækkenet en gang til med vaskemidlet til imprægnering.

Sidst sprayer du dækkenet systemetisk med imprægneringen. Brug lange seje strøg. Du skal regne med at bruge 1 hel dåse af de store imprægneringssprays, og sørg for ikke at lave helligdage!! Alternativ kan du købe imprægnering du stryger/maler på med en bred flad pensel.

Derefter lader du dækkenet tørre grundigt til det er helt tørt - og så er det klar til brug.

Denne behandling skulle nemt kunne klare en sæson, med mindre du i forvejen har fået ødelagt membranen på dækkenet.

Iøvrigt, hvis der er rifter eller huller i dækkenet, kan du evt. sy det, men vær opmærksompå at det performerer vandtætheden og vandet kan trænge ind under. Forsøg dig derfor hellere med tekstil-lim, hvis det binder på dit dækken. Alternativt taper du det over med gaffa-tape, som er særdeles nyttigt i disse sammenhænge også over evt. større reparationer hvor du har syet. Du skal blot være opmærksom på, at gaffa tapen lukker for åndbarheden i dækkenet, så det må kun dække mindre dele af dækkenet.

Evt. reparationer der skal sys eller limes, laver du efter første vask og inden inprægneringsvasken (da det ellers ikke binde rigtigt).

God fornøjelse
Tine
0
0
Svar på denne tråd

Matas...
Forfatter: 
Dato:  31-01-2004 12:12
Matas har også noget textil imprægnerings midel - kan selvfølgelig ikke huske hverken navn eller pris.

Charlotte
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider