Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Øv, så er den gal igen :( (Forvridning?)
Forfatter: 
Dato:  02-12-2007 17:25

Ja, så er den sørme galt med vores pony igen. Han er lige blevet færdig med genoptræning, pga. et spark i sommer, og var meldt til stævne på søndag.

Da jeg kommer derud i dag, er hans højre forben MEGET hævet nede ved koden, og der er også et lille sår, benet er meget varmt. Han er ikke halt (I hvert fald ikke i skridt).

Jeg vasker det selvfølgelig grundigt, og ringer til min mor. Vi bliver enige om at ringe til dyrlægen.

Hun mener ikke, at såret og hævelsen har noget med hinanden at gøre, da såret ikke er så stort (på str. med en 10'er), og er overfladisk.

Hun vil selvfølgelig gerne komme, men synes ikke der var nogen grund til det.

Hun beodrer boksro og køling af benet.

Han fik en omgang køleler på inden jeg tog hjem, skal derud senere og fodre, så må det lige blive kølet igen.

Det værste er at han simpelthen hader at stå i boks en hel dag, han begynder at væve, og vader rundt i boksen :(

Vi regner med at ringe til dyrlægen i morgen, og få en tid, så hun kan kigge på ham.

Nogen der har erfaringer med kodeledsforvridninger - var hesten meget halt? hvor længe gik der inden den var klar igen?

Tjaa... bare alt der er relevant at vide, i forbindelse med en forvridning.

Åhh suk, sikke en start på en ellers dejlig dec. måned :(

Mvh. Carina

0
0
Svar på denne tråd

Kommer jo an på hvor slem
Forfatter: 
Dato:  02-12-2007 18:06

Forvridningen er.

Her har Smukke Ganger været næsten 3 benet, men altid UD på fold og bevæge sig.Max 3 uger har det taget ham.

Det tager ikke lige så lang tid at hele, når de kan komme ud på fold.

Og en hest der vandre rundt og rundt skåner IKKE sit led.

Illum

Jeg undskylder IKKE for stavefejl

.

manglende tegn eller tegnsætning.

Deal with it!

0
0
Svar på denne tråd

Nej...
Forfatter: 
Dato:  02-12-2007 18:11

Benet har jo ikke godt af, at han bare vader rundt i en cirkel.

Han har en lille "have" på ca. 10*5 meter vil jeg tro, i forlængelse af hans boks, som han kommer ud i i morgen.

Mvh. Carina

0
0
Svar på denne tråd

Øv altså...
Forfatter: 
Dato:  03-12-2007 06:53

Hej Carina

Det er da noget værre ØV

Hvor er I bare uheldige. Krydser fingre for, at det ikke er så slemt.

Jeg ville også helt klart vælge at lukke ham ud. Det andet belaster ham alt for meget.

Vi skulle jo gerne snart se Boy på stævnebanerne igen

Mvh

Gitte og Den Lille Grå

Wintec Distancesadel sælges

0
0
Svar på denne tråd

Forvridning
Forfatter: 
Dato:  03-12-2007 13:26

Øv hvor er det bare kedeligt for både dig og Boy!

Jeg ville også sige, at han godt må komme på fold. Min hest blev stok halt (ca i grad 4 hvor 5 er mest halt), og han måtte gerne komme på fold. Først sagde min dyrlæge, at han skulle gå på et lille stykke for sig selv, men det kunne han ikke. Så kom han sammen med de andre heste. Og det skal siges at de løber og leger hele tiden, så det ser jeg intet problem i, at din hest også kan.

Skal lige siges at min hest "bare" havde fået en overbelastning i benet.

Kærlig hilsen Sofie.

Med den helt fantastiske, og aller bedste hest & pony -

Zobell og Lisa.

Mange ting tæller når man har hest, men noget af det vigtigste for mig er: Personlighed<3

0
0
Svar på denne tråd

Opdatering...
Forfatter: 
Dato:  03-12-2007 20:19

Er lige kommet hjem derude fra, vi har været derude en gang og "vande" hans ben.

Nu er v. bagben også hævet Måske fordi han går og belaster forbenet?

Dyrlægen kommer og ser til ham i morgen.

Gitte: Ja, æv, jeg troede også at vi var at finde på stævnebanerne igen, men nej Æv bæv.

Håber det går godt med dig og Grå :)

Mvh. Carina

0
0
Svar på denne tråd

Boy din bølle
Forfatter: 
Dato:  03-12-2007 20:35

Hey Carina .

Det er da rigtig skidt med ham tossen - og underligt han er hævet på vb . . hvad går han dog og laver . ?

Var han på alm fold i dag?

• • Simone • •

<3 Tim <3

0
0
Svar på denne tråd

Hej Simone...
Forfatter: 
Dato:  03-12-2007 21:24

Ja, han er en rigtige tosse :(

Han har gået ude i sin egen "have", så han var ikke såå sur da vi var derude her til aften ;)

Regner med at han kan gå på ridebanen, der er ikke ligeså meget mudder som den alm. fold, men den ligger lige op til den alm. fold, så han stadig kan snakke sammen med de andre :)

Ses i morgen :)

Mvh. Carina

0
0
Svar på denne tråd

Bølle Boy
Forfatter: 
Dato:  04-12-2007 03:36

Hej igen Carina

Jamen, det går ok - lige nu da Han har det jo også med at stå lidt ind i mellem.

Har lige købt ny sadel(brugt et halvt år) og den skulle jo gerne vises frem til et par stævner

Vedr. Boy's ben, så lyder det mærkeligt med det bagben. Måske er det overbelastning. Måske fordi han har stået. Eller måske noget med foderet, hvilket jo også kan ses på benene.

Er spændt på, hvad dyrlægen siger. Du må lige skrive, så snart du ved noget.

Mvh

Gitte og Den Lille Grå

0
0
Svar på denne tråd

Gitte...
Forfatter: 
Dato:  04-12-2007 07:31

Jamen det bliver jo spændende med den nye sadel så

Ja, det er godt nok underligt med det bagben Men jeg tænker at hvis det er foderet skule det være begge ben? Han er selvfølgelig straks sat ned, så han kun får så han er dækket med vitaminer og mineraler og så selvfølgelig stadig wrap, roer og gulerødder.

Jeg skriver herinde så snart jeg ved nyt :)

Mvh. Carina

0
0
Svar på denne tråd

Så er der nyt...
Forfatter: 
Dato:  04-12-2007 14:35

Dyrlægen har været ude og se til ham, og det heldigvis ikke alvorligt. Han er helt rentgående både i skridt og trav (vi havde ikke set ham i trav, for hvis det nu var slemt). Tjaa.. hvad det kan være ved hun ikke, men der er ingen skader i sener/led. Måske har han bare trådt forkert/slået benet ind i et eller andet.

Han skal have Metacam i de næste 5-6 dage for at tage hævelsen, og så skal vi skridte ham 30-40 min. om dagen :)

Så krydser vi fingre for, at hævelsen falder i løbet af de 5-6 dage, men under alle omstændigheder skal vi ringe til dyrlægen mandag, og fortælle hvordan det går.

Nu vil jeg tage ud og skridte en tur i det dejlige vejr :D

Mvh. Carina

0
0
Svar på denne tråd

Puha...
Forfatter: 
Dato:  05-12-2007 20:48

Hej Carina

Det lyder da trods alt positivt

Og forhåbentlig bliver det ved med det

Han skulle jo gerne snart ud og "vises frem" igen

Mvh

Gitte og Den Lille Grå

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider