Hvis man kan få hesten til at spise wrap nok, er der da intet i vejen for at den ikke får andet (bortset fra en vitamin/mineralblanding, selvfølgelig) Så det kommer an på den enkelte hests appetit. Men den SKAL altså have noget vit/min - f.eks. Suregrow, Regulator Complete eller Salvimin Grøn.
Du skal regne ud, hvor meget energi, din hest skal bruge til det niveau, den arbejder på (lyder som middel arbejde), og så skal du finde ud af hvor meget energi, der er i wrappen. Dernæst skal du observere, hvor mange kg wrap, den kan spise i døgnet, og så gange antal kg. wrap med antal FE/MJ per kg wrap og se om det passer med det udregnede behov. Selvfølgelig er der variationer, og man skal kigge på hesten, men man kan i hvert tilfælde få en idé om det. Hvis hesten skal have mere energi, KAN man jo også bruge olie eller roepiller i stedet for havre.
Jeg har et par heste stående, som dårligt kunne holde huld, da de fik minimum hø og en del kerne. Deres fordøjelse er blevet så meget bedre af at få meget wrap at de nu er sådan nogle tykke, trivelige boller, jeg knap kan holde slanke 
Mvh
Julie