Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Equifirst
Forfatter: 
Dato:  29-11-2007 07:33

Jeg fodre mine heste med Equifirst, og er rigtig glad for det, MEN... det er steget 2 gange på 4 mdr, og syntes efterhånden det er blevet for dyrt. Breeding Junior 25 kg koster kr 238,-, og bruger lidt over 2 sække pr mdr. Det er en müsliblanding, og det vil jeg gerne fortsætte med...

Er der nogen som har foreslag til et alternativ? Eneste kriterie er nul sukker/melasse...

0
0
Svar på denne tråd

Det kan ikke lade sig
Forfatter: 
Dato:  29-11-2007 08:51

gøre med 0 % sukker /melasse.. Det du har nu er vidst noget af det laveste og den ligger på 2 % mener jeg.

Det bedste bud jeg kan se er at hjemmeblande. Hvis du skal spare penge.

Pura Raza Española
www.staldrohan.dk
Nienna sælges ved fravænning. Brun PRE hoppe.
Forhandler af Regulator og Linamix på fyn.
0
0
Svar på denne tråd

Ja jeg bruger
Forfatter: 
Dato:  29-11-2007 08:59

både Breeding foal, energy Omega-3 og deres Linamix så ja jeg kender alt til at det er steget...

Men mit føl er så pæn og ja hun vokser, men hun vokser ensartet og har på intet tidspunkt haft galde eller lign. i bentøjet...

Min springer får Energy Omega-3 og Linamix i samråd med Karsten fra Unitron (EquiFirst) af. Han har dog ikke det optimale udbytte af fodret endnu så måske han bliver sat over på noget andet, for det er simpelhen for dyrt at fodre med hvis ikke der er den optimale virkning.

Den sidst hest er dejlig billig... han kan nemlig ikke tåle korn og sukker så han får kun Linamixen fra EquiFirst af...

0
0
Svar på denne tråd

ja men..
Forfatter: 
Dato:  29-11-2007 09:56

jeg ville også have brugt det på min plag, for det er noget super lækkert foder. men kunne godt regne ud at må en SU og to heste kneb det lidt med de priser.

min får videbæk natur fiber champ, roepiller, grønpiller og selvfølgelig wrap..

efter hun er sat på denne diæt er hun blevet rigtig flot, fra at være et lille skravl, han hun sat en rigtig pæn muskuløs bygning, med god bredde..

så jeg er ganske tilfreds

¤Sara¤.

-It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Måtte desværre sige farvel til Toronto sep. 2007.

Nu pinto-araber-dulle og welsh-låne-hest.

Billig opstaldning tilbydes ved Haslev

0
0
Svar på denne tråd

Jeg kan
Forfatter: 
Dato:  29-11-2007 12:26

kraftigt anbefale Dengie´s Complement. Rigtig lækkert müslifoder, uden byg og havre. Lækker struktur, og det dufter super godt af æbler.

Koster 180 kr for 18 kg.

Min oldenborg hoppepige på 8 mdr skal have

1,3 kg Complement

0,3 kg RC

0,1-0,2 kg roepiller

½-1 dl olie

6-7 kg wrap minimum.

Tine

*La Luna de Primavera * Madame Freja * Surprice * Ticco*

-Rigtige kvinder har horn på sadlen-

-Der hvor volden går ind, går forstanden ud-

0
0
Svar på denne tråd

Marstall
Forfatter: 
Dato:  29-11-2007 12:55

Vi bruger nu et fuldfoder fra Marstall (vist ca 160 pr sæk) til vedligehold skal en stor hest have mellem 2 og 3 kg om dagen, både miniature og fuldblod og DV stortrives på foderet, har brugt Equifirst men synes også det var en anelse for dyrt i forhold til det udbbytte jeg fik af det. Derudover var jeg også nødt til at have 4-5 forskellige slags foder hjemme for at tilgodese dem alle, nu nøjes jeg med Marstall Turnier til hele flokken

mvh

Vipse

Miniaturehingst færdigkåret i DMHF og endvidere Årets oversize i Vest, tilbyder bedækning.

0
0
Svar på denne tråd

Tine (Bimboe)
Forfatter: 
Dato:  30-11-2007 08:20

Tine er din foderplan blevet tjekket igennem et foderprogram?

For hvad jeg lige kan finde på Dengie´s Fibermix Complement er at det kan gives op til 1,2 kg. dagligt og anvendes som tilskudsfoder, og er godt sammen med havre...

Så undre mig over din foderplan til dit føl...

For RC er jo også et tilskudfoder, roepiller er der jo ikke så meget i.

Er bare enorm nysgerri, for kunne jeg finde noget andet der er på højde med EquiFirst til billigere penge ville jeg da gerne det. Men må jo sige at deres følfoder er jeg fuld ud tilfreds med bare ikke prisen

0
0
Svar på denne tråd

Foder priser
Forfatter: 
Dato:  30-11-2007 09:00

Nu forhandler jeg flere forskellige foder produkter, bl.a equifirst, marstall og cavalor.

Hvis du regner den angivne mængde sammen prismæsigt på måneds basis - er prisen stort set den samme.

Mener at melle Equifirst og Cavalor er der 20 kr. pr. måned. så det er ikke voldsomt dyrere.

www.LundRideudstyr.dk

Vi har i butikken flg. mærker: Equiline, ANKY, Kyra K, Dobert, OS, HKM, Happy Valley, Harry Hall, Euro-Star, Toggi, BR, Derby, og mange flere

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider