|
|
| boots til hest |
|
|
Jeg har kraftigt overvejet at få taget skoene af min hest og bruge boots i stedet for. Grunden er at både min hest og min venindes hest på skift taber en sko. Da det er helt umuligt at få en smed for tiden, går vi ofte og venter i 14 dage inden smeden kommer. Jeg har fundet Cavallo Simple Boot og Easyboot Bare på www.hovfokus.dk, men hvilken slags er bedst og hvor lang tid kan et par holde. Vi rider i skoven ca. 3 gange om ugen, der ud over på bane, men der behøver man dem vel ikke på.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Freja har |
|
|
smidt sine forsko for 3-4 uger siden, men vi har reserveboots  Dem får hun på på skovture, hvor vi skal trave, men ikke på små skridtture eller i ridehuset. Det er lidt besværligt, men det er jo også besværligt at skulle have smed hele tiden Nu må vi se, hvad han siger på onsdag. Freja har tidligere gået uden sko, så hun egner sig godt til barfod med boots, men nogle heste har så ømme hove, at de ikke egner sig. Det skal man lige huske at lægge mærke til 
fra NinA Praktisk hverdagsargumentation, kævl og pjat  --o-- Som man råber i skoven, får man svar 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| boots til hest |
|
|
Hvor lang tid kan et par holde, hvilken slags skarver ikke og hvor tit skal hovene beskæres når man bruger boots.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Diverse svar... |
| Forfatter:  |
99E |
| Dato:  |
26-11-2007 18:40 |
|
Hvor lang tid kan de holde? Det kommer (naturligvis) an på, hvor tit du rider. EasyBoot skriver på deres side hvor længe deres boots holder - jeg kan ikke huske tallet, men det er LÆNGE.
Hvilke slags skarver ikke? Det kommer an på din hests hovform. Generelt kan man sige at en boot, der IKKE går op over kronranden ikke så nemt gnaver, og at en boot der har lidt indbygget tilpasning heller ikke så nemt skarver.
Hvor tit skal hoven beskæres? Det kommer an på: Hvor hurtigt den vokser, hvor meget den slides og hvilken form den har. Det kommer også an på hvor "stramt" boot'en sidder. Nu for eksempel min hest: Jeg rider hende med EasyBoot Epic str. 2 - dvs. den er liiige i overkanten stor, men hun har også indlægssåler i. (Det er rigtig godt til at "massere" strålen og vævet herunder) Efter 6 uger kan hun stadig passe dem - men jeg foretrlkker at beskære hende hver 4. uge. Swiss Boot synes jeg er lidt "svær" at have med at gøre. Den skal tilpasses meget præcist til hovenb, og det gør at man skal (SKAL!!!) beskære oftere og at hoven helst ikke må ændre for meget form. Det gør også at den er lidt stram at få på - og den skal VIRKELIG passe PERFEKT for at det virker og den ikke gnaver.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| forskel |
|
|
nu spørger jeg nok lidt dumt, men hvad er forskellen på Easyboot Bare og EasyBoot Epic, jeg kan ikke rigtig se det? Jeg har aftalt med ham der har hovfokus at han kommer ud og hjælper mig med str. og type. Han siger dog at man ikke må starte distance med Cavallo Simple Boot, så det er jo ikke så fedt, når jeg gerne vil afsted til foråret. Er der nogen der ved om det passer?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sikke noget sludder |
|
|
Hvorfor skulle man ikke måtte starte distance med Cavallo Simple Boot??? Her har da været flere tråde, også med billeder af simple boot, efter ejeren har redet distance. For at vise at boots'ne holder. Mon ikke det er et spørgsmål om misundelse, fordi Simple Boots er så nemme at tilpasse og sætte på, især i forhold til dem Hovfokus har.
Hilsen Mette
Det burde være en selvfølge at heste kom på fold hver dag
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvor dum kan man være |
|
|
Ja, nu er det altså mig selv jeg mener  jeg har lige set at hovfokus også har simple boots, så han er nok ikke så misundelig 
Hilsen Mette
Det burde være en selvfølge at heste kom på fold hver dag
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Boots til Distance |
|
|
Hej alle Efter at have snakket med Line tidligere i dag, fik jeg mig endelig taget sammen mig til at få undersøgt reglerne helt til bunds. Det burde jeg have gjort for længe siden, men tiden har det med at forsvinde  Iflg paragraf 863 stk 2 står der: "Gummisko ("Equiboots") er tilladt alene eller som supplement." Det samme står der i FEIs regler. Grunden til at jeg var af den opfattelse at Cavallo måske ikke måtte bruges i DK, var fordi at det i USA ikke er lovligt at bruge boots som går over kronranden, og dum som jeg var troede jeg at der så var ens regler i DK.  Det viser sig så, efter lang tids søgning på feks distance sider i USA, at grunde til ekstra reglen (som åbenbart ikke er alle steder) er at folk mente at boots som dækkede op over kronranden yder en ekstra beskyttelse mod sten og slag på de bløde dele af benet. Det lader dog til at reglen er ved at forsvinde, da der er kommet flere boots på markedet som folk er begyndt at bruge. Nå men konklusionen på min efterforskning blev at man gerne må brug Cavallo Simple til Distance i Danmark. Og nej jeg er ikke misundelig på mig selv, nærmere sur på mig selv at jeg ikke fik det undersøgt ordentlig tidligere  Mvh Søren Høper
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Forskel på Epic og Bare |
|
|
Hej igen Jeg svare lige på Lines spørgsmål om forskellen på Epic og Bare. De er næsten ens. Det er lukke mekanismen som er forskellig. På Bare skal man starte med at indstille booten til hesten. Det gør man ved hjælp af en Bungee der rykkes frem og tilbage og sættes fast med 2 skruer. Når man så har fundet den rigtige indstilling skal den lirkes på hoven. Det kræver lidt teknik og snilde. Hvis man har svage hænder kan den være meget svær at få på. Epic skal lukkes med spænde foran som strammer nogle cabler som sørger for at booten bliver på plads. Hvis man har svage hænder kan man bruge sin fod til at lukke spændet og så bruge en hovrenser til at åbne det med når den skal af. Tidligere havde Epic spændet en tendens til at gå op, det er dog rettet på de nye modeller. Ud over lukkemekanismen er det kun selve sålen som er forskellig, Bare efterligner den naturlige hov. Epic er en smule mere flad i det. Jeg håber det gav en ide omkring forskellen på de to. Mvh Søren Høper
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej søren |
|
|
Tak for dine svar. Jeg tror at jeg heller mest til Easyboot Bare, men nu må vi se hvad du mener er bedst for min hest når du kommer. Jeg bryder mig ikke rigtig om lukningen på Epic. Min veninde er også intereseret i et par boots til hendes hest. Det er jo første gang jeg skal bruge boots, så det er jo en helt ny verden jeg viste jo godt at du sælger begge slags, folk er bare nogen gange lidt for hurtige her på forummet til at dømme andre 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Swiss Boots m.m. |
naturhov |
06-12-2008 09:08 |
|
Hej Alle,
en kunde bad mig skrive en bemærkning til denne trå, så det vælger jeg at gøre.
Swiss Boots er såvidt Naturhov er orienteret tilladt under Dansk rideforbund, FEIF og ligeldes til Distance.
Typisk holder Swiss Boots mere end 1 år ved 4 ganges ugentlig ridning på alt terræn, men det afhænger af hvorledes hesten bruger sine ben, sætter sine hove og hvordan der rides. Naturhov har kunder der har benyttet de samme Swiss Boots i 4 år! Som det er skrevet er rigtig tilpasning vigtig  Man kan jo ikke gå i "Netto" og købe heste støvler og så forvente at de passer til alle hove ...
En anden vigtig ting er tilvænning, heste skal tilvænnes støvler lige som vi selv ville skulle gå nye vandre støvler til. Vi ved jo godt alle sammen hvad der ville ske hvis vi tog vores nye vandrestøvler på og gik 15 km i de Norske fjelle .... så fik vi vabler der gjorde avs 
Regelmæssig hovpleje er en selvfølgelighed uanset om der benyttes støvler eller hesten rides konsekvent uden faste beslag!
Swiss boot www.youtube.com/watch
Hovmekanisme www.youtube.com/watch
Study in Movement www.youtube.com/watch God jul og godt nytår 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Boots... |
Louise ♣Lerano♣ |
06-12-2008 17:23 |
|
Kan man bruge boots oven på sko -altså for at den ikke jokker skoene af på fold??
På en uge har min hest trådt sko af 3 gange og nu er jeg ved at være temmelig træt af det. Problemet er ikke så stort om sommeren men om vinteren hvor de kune er på luftefold bliver det til nogle vilde lege og løbeture -og dertil aftrådte sko...
Louise & Stald Kelon´s Lerano
Hundelegekammerat søges til min dansk/svenske Fiona. Kæmpe, indhegnet have haves til leg. 5560 Aarup.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Søren Høper |
|
|
Søren Høper (Hovfokus): Tager du ud og måler/vejleder? Hvad tager du for det, og prøver du så forskellige boots på hesten? Jeg SKAL have købt et par boots til min hests forhove, men jeg har simpelthen ikke turdet bestille nogen, da hendes hove både er temmelig specielle og heller ikke helt ens... Smid evt. en PB - men måske der er flere, der gerne vil høre dine svar ?
Tine & Tulle Det klinger! 
-og Plethesten, jo!
2 bokse + værelse/lejlighed på gård søges!! KLIK HER
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tilvænning? |
|
|
Det er muligt heste skal vænnes til at gå med swiss boots, men det var absolut ikke nødvendigt for Annabel, med Cavallo simple boots. De er så nemme at sætte på, og de flytter sig ikke en tøddel, og der er ingen mærker nogen steder. Selv ikke efter 23 km på tur. Tine: Prøv at skrive eller ringe til Søren, han er så sød til at hjælpe.
Hilsen Mette Det burde være en selvfølge at heste kom på fold hver dag
Og barfodstrimmere burde forbydes....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| spring og dressur ? |
|
|
Hej jeg har også fået kig på et par cavallo boots da min hoppe har det med at smide en sko på de tidsounkter smeden ikk kan.. jeg tænkte så på der er nogen som ved om man må bruge dem til spring og dressur stævner ?? Hilsen ida 
En gang Traver altid Traver
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| swiss boots |
|
|
Hej, jeg har swiss boots, tilpasset af Arne fra Naturhov og kan kun sige godt om dem! Vi fik en 3. plads i LB i distance (40 km) med swiss boots på forben, min hest fik ikke en eneste gnavesår - selvom der kom vand ind i bootsne, vi red gennem muder, skov, sten osv. Det at de er individuelt tilpasset gør, at de sider godt og ikke gnaver min hest nogle steder. Hesten skal vænne sig lidt til dem - da hesten pludselig har noget bag på baller, som den ikke har ellers, h vis den går barfod eller med sko. men de kan man gøre over 1 uge... Det er ligesom at når vi køber nye vandrestøvler, skal de gås lidt til, vi kan ikke lige tage på en 40 km bjergtur...for så får vi væbler... det samme med boots. Egentligt vil jeg synes at hvilke som helst boots skulle hesten vænnes gradvist til... for at blive helt fortrolig med dem. Held og lykke med det! Hilsen Anna
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| jeg har lige |
|
|
købt simple, så har ikke prøvet dem så meget endnu. men de ser ud til at sidde ok. Han har ikke ladet sig generer af dem. Det ser dog lidt mærkeligt ud med så store fødder. Men der er meget velcro på dem, og de skal vist også passe mere lige til end easyboot som kan justeres bedre. Det skulle også være mere holdbare og nemmere at holde rene, da der ingen læder eller velcro er, men kun gummi. Men de ser endnu mere klodsede ud.
# Nvmb∑rS!x I'm not a number, I'm a free man!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jbjkbjbjk |
|
|
Søren. Jeg kunne godt tænke mig at vide det samme som plethesten.
Den lykkelige ejer af Søgaards De Zero og Martina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| så vidt jeg |
|
|
kan tolke reglerne, så er der ingen problem i at bruge boots til springkonkurrencer. Nogen af mine kunder så en hest med boots til Falsterbo Horseshow. Boots kan sidestilles med klokker bare med en bund i. Men til dressur vil man ikke have noget over kronrand heller ikke klokker,gamacher og bandager. Men det er måske til de højere niveauer af dressurstævner, der er jeg ikke helt klar over reglerne. Jeg synes til klubstævner ser man diverse gejl på benene?. Man kan lime en boot på selve hovkapslen og på nogen heste kan man være heldig at man kan bruge de nye easyboot glove uden gaitor(sok).Limsko er tilladt til højere dressurstævner. Jeg har set noget der minder om sigaforssko til internationale stævner. Og de sidder udenpå hovkapslen. Det er også tilladt med ringsko sål og pakning, som egentlig kan undre en, da det er sygebeslag. Søren og Arne fyld gerne ind og andre der kender regler for klokker og gamacher til dressurstævner. (jeg orker ikke at pløje mig igennem 100 sider reglement) Søren må en distance hest i USA ikke rides med klokker og gamacher? Og forøvrigt har jeg startet 27 km distance med Cavallo boots. Der var lige et par dyrlæger der var i tvivl om regler, men det var mere om de kunne tjekke kodebøjningen for sår med boots på og om hesten skulle mønstres med eller uden. Det er så ikke noget problem lige at pille bootsene af for at tjekke for sår eller som den ene dyrlæge konkluderede, dyrlægen kan lige mærke efter med en finger under kanten. Mønstring foregår med boots, det udgør jo sko. Til kåringer er man mere restriktiv. Nogen forbund, tillader kun almindelige parallelsko af jern. til islænderstævner er det ikke tilladt med boots, men de senere år, godt uden sko, men kun med dyrlægeerklæring. Men Jer der kommer i klemme, skriv endeligt ind. Det er jo fordi det er nyt og så er reglerne ikke fleksible og tidsvarende nok.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| easyboot glove? |
|
|
Jeg har prøvet mig lidt frem, og havde lånt et par cavallo simple boots. De er som sådan gode nok, men var meget svære at få på min hest hov - ihvertfald hvis de skulle sidde godt fast på hoven. Så købte jeg et sæt easyboot glove og de sidder fantastisk! Jeg tror det kommer meget an på hestens hovs form og type. Min hoppe har store, runde hove med flade såler og lidt tendes til at være lidt flad i dragterne. Hun er skabt sådan og smeden gør sit bedste for at holde hendes hov pæn og symetrisk. Easyboot glove skal passe meget præcist og nærmest "mases/skrues" på men så sidder den også i alt terræn! Jeg har ikke oplevet at de skarver, for det er ikke neoprenet omkring koden som holder dem fast, det er gummidelen, som skal nærmest "suge sig fast til hoven" de ser lidt spøjse ud, men på min hest virke de efter hensigten
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| stævner |
|
|
oka tak for svaret  rider kun klubstævner på min hoppe men hun har det med at tabe en sko på 6 ugen og altid lige op til stævne så kune det være rart at kunne give hende sådan en på så man stadig kunne komme afsted  prøvede et par i søndags og hun var fuldstændig ligeglad traskede bare rundt som om sådan havde det da altid været 
En gang Traver altid Traver
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| spørgsmål |
|
|
Jeg ville gerne vente med at give min 3 års sko på, men han er lidt ømtået på grus og sten, så ville gerne købe nogle hovsko til vores ture ud. Men har så fået at vide at det er et problem når han har helt runde hove? Hans mål er 126 mm både i længden og bredden, og jeg fik at vide at så kan man ikke bruge hovsko fordi de vil dreje rundt da de ikke kan sidde fast. det kan jeg jo egentlig godt se problematikken i, men er der nogen der ved om man kan få en model der kan sidde ordenligt på sådan en rund hov? Ellers må jeg give ham alm sko på jo.... Men kunne være rart lige at høre noget fra nogen der ved noget om hovsko  på forhånd tak! Dorthe
Nu med rask hest!!! Jackpots levertal er nu helt normale, og karrieren som ridehest kan begynde! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| du kan godt |
|
|
Dorthe - du kan sagtens finde boots som passer ham. Det handler nok om at se på forskellige typer og ev. kontakte forhandler og spørge om, hvilken størrelse han vil anbefale. Jeg har erfaring med swiss boots - de bliver tilpasset individuelt til din hest, dvs. du kan få dem sagtens til din hest! Der er mange heste som har specielle hove...på en eller anden måde. Swiss boots bliver varmet op og så sat på, så de former sig efter hoven, man kan sætte nogle plastic indlæg fest med nitter...så de virkelig passer. De er lidt dyrere end nogle andre mærker, tror det koster 800 for køb+tilpasning af 1 støvle, dvs. 1600 for par. Til gengæld sider de super og de holder længe (de siger omkr. 1000 km, som regel min. et år, men der er også nogen som havde dem i 4 år). (se mere på www.naturhov.dk) Jeg synes at de er pengene værd, det er i længden billigere end sko...og især - sundere for hesten! Og en 3 års - vil jo kunne udvikle sig, især dens hovben og alt det stille og roligt, uden at der bliver sømmet i den og lagt jern på... TÆnk på at hesten passer på sig selv/er øm kun på grus/ude i skoven... men ikke på græsfold. Så er det mere praktisk at give den boots på til ridning i den terræn han er øm på og ellers give den chance at gå uden sko, som den vili naturen og hvor dens hov kan fungere naturligt og kan udvikle sig. Held og lykke Hilsen Anna
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| anhanus |
|
|
Tak for dit uddybende svar, kan godt være jeg skal undersøge det mere til bunds inden jeg beslutter at lægge jernsko på allerede! Søren fra Hovfokus anbefalede Cavallo Simple Boots, så det var egentlig min mening at prøve dem, ville bare gerne prøve et par brugte først for at se om de sidder ordenligt på ham, men det er ikke så ligetil åbenbart...
Nu med rask hest!!! Jackpots levertal er nu helt normale, og karrieren som ridehest kan begynde! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| boots med sko indenunder? |
lysingur |
04-01-2010 15:56 |
|
Kan man bruge boots med sko indenunder, f.eks. for at de ikke skal tabes eller kan hesten komme til at stå bedre fast i glat føre, og hvad vil egne sig til det?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| swiss-boots |
|
|
Hej Jeg har haft heste uden sko i 5 år snart. Jeg bruger swiss-boots fra www.naturhov.dk og får dem tilpasset specielt til hver enkelt hov. Får derudover trimmet hovene hver 4 uge og mine heste har "jern-hove"og de gror og gror og selvom jeg flere gange ugentlig rider 10-12 km. uden boots, har hovene ikke en skramme, men har den smukkeste overflade. Til orientering kan så sige, at jeg stadig har samme boots til den første hest jeg startede op for snart 5 år siden. Det er kvalitet. Modsat har jeg set andre af "net-købene" blive slidt op på 10 gange, bl.a. også fordi de ikke sidder korrekt. Med disse fuldstændig tilpassede boots, har man aldrig problemer med ridning og har samtidig heste, der ikke skøjter rundt på fold, idet de står meget bedre fast uden sko. Til den ene hest har jeg 2 par, et med og uden mordax, men det er nu sjældent jeg bruger dem, idet hun er nået så langt i sin "karriere uden sko" at hun sagtens kan rides uden noget overhovedet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| boots-snak |
A E Ouars |
08-01-2010 13:17 |
|
Hej alle Har nu prøvet Cavallo simple boots 3mdr. Rider lange ture i alt terræn, også på strand. Mit problem med dem er at de skarver, ikke hver gang, men irriterende tit. Rider også i flere timer, i forskelligt tempo. Har prøvet at lægge såler i og gaiters, men lige lidt hjælper det. Overvejer andre boots typer, men er noget nervøs for dem der sidder fast omkring koden,ligesom Easybooten, hvis hesten træder skoen af under hoven og booten bliver hængende,er der nogle af jer der har erfaring med det? Kommer de der tilpasser Swissboot her i Jylland? Rosenholm: Hvor tit rider du, og hvor meget med dine swissboots? Går de ikke over hårgrænsen? Skal mordaxen på dem være fastmonteret? Er der nogen af jer der bruger Easyboots på længere ture, 20-30km, og i flere timer om ugen? Hvad er jeres erfaringer med dem? Kender i den der hedder Easyboot-original, uden det stykke der går op omkring koden? Krogslund: Har ikke selv erfaring med at bruge dem ovenpå jernsko, men en Cavallo simple boot kan man sikkert godt sætte ovenpå, det skal bare være en str. målt med skoene på. Tror dog det slider noget mere på booten med sømmene, men hvis det bare er til foldbrug for at hesten ikke skal træde dem af, så kan det måske lade sig gøre. Jeg har selv redet i det mest utrolige mudder med dem uden de rokker sig! www.iq1.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Easyboot |
|
|
der der sidder fast om koden er meget blødt og vil ikke skade hesten, så fremt booten skulle ryge af. Men jeg kan slet ikke forestille mig at den røg af, for de sidder meget godt fast. De er jo nærmest støbt på hoven Jeg skal skifte mine cavallo ud med de nye fra easy boot, så snart økonomien tillader dette. Flere i min stald har dem.
Sagde Janne Sælges: Windsor elite 17 " Lædergjord med maveplade - 110 cm - Send PB for info -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| boots zxc |
|
|
Jeg har et par Marquis supergrip hovsko. http://www.equestrianselect.co.uk/ Min vallak er meget ømtået her når der er frost, så der får han dem på, i nogle timer på fold. Man pumper stykket om ballen op, så det modvirker trykninger. PT går han med ringsko, men kan sagten have bootsene på samtidig. Ved dog ikke hvordan det ville være, at ride med begge dele...
Mvh Camilla. *********************** www.kaabers.dk ***********************
Barockpinto'er samt vejledninger i trickstræning.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| boots til at puste op |
lysingur |
12-01-2010 22:28 |
|
Hvor køber du dem og kan der sættes mordax i?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lysingur |
|
|
Der er en dansk forhandler af dem. Han hedder Hans og bor på Bornholm. Hos ham kan du bestille en dansk brochure samt købe skoene. Hans mail er her: hg@all-sign.eu Og ja, der kan sættes mordax i dem: www.equestrianselect.co.uk/ components.htm
Mvh Camilla.
*********************** www.kaabers.dk ***********************
Barock'er samt vejledninger i trickstræning. Barockhest & Pinto-Barocktype 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg bruger dem. |
lysingur |
19-08-2010 15:17 |
|
Disse Marquis boots har jeg brugt med stor fornøjelse siden februar. Da brugte jeg dem med Mordax. Det var skønt bare at kunne sætte Mordaxerne på hjemme i den varme og lyse baggang istedet for på den kolde og halvmørke udendørs opsadlingsplads. Siden har jeg brugt dem på ture i al slags terræn. Og kan uden at belaste hestens ben, også ride på asfalt. Ind imellem rider jeg også kortere ture uden noget. Jeg rasper ind i mellem lidt af hovens kanter, så de ikke flosser. (Smeden har vist mig hvordan. )Men stort set kan jeg holde sliddet på niveau med væksten, så smeden næsten bare kigger og godkender. Selvom skoene var dyre som startinvestering er det nu sparet ind. Det var ellers ikke min grund til at prøve, det var ønsket om bedre hestevelfærd.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Montana |
|
|
Som jeg har skrevet længere oppe, så bruger jeg mine Marquis til foldbrug om vinteren, når der er is og sne, og det fungerer rigtig godt 
Mvh Camilla.
**************** www.kaabers.dk *************
Barock'er samt vejledninger i trickstræning. ( forskellige tricks er beskrevet på hjemmesiden )
Barockhest & Barockpinto 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|