min oldenborg avls hoppe. som også er den type der er nem at fodre på, får wrap, vitamin og mineral blanding ca 100 g. 1/2 liter opblødte roepiller.
Hoppen er i meget rimelig foderstand.
Rides 4 x om ugen i ca 1/2 -1 times ridning. foler kæmpe føl der tydeligt bære præg af at ha ligget i en god hoppe mave.
Da jeg havde shetlænder ponyer, fik de kun hø og vitamin og mineral balnding. det er jo en meget nøjsom pony race, så at gi den alt det du beskriver er slet ikke nødvendigt. Tværdigmod har hoppen ikke godt af at være overvægtig, når den også skal gå med et føl i maven.
det er slet ikke nødvendigt at give en avls hoppe 100 forskellige ting. ofte oplever jeg at folk undrene stiller spørgsmål, ved det jeg fodre mine heste med, for mange tror at en hest skal ha en hel del forskeligge ting, men det er ikke hesten men ejerens ønsker om at den da skal ha en mase gode ting. stald rohan er inde på noget af det helt rigtige.
desværre bliver vi heste ejere, tudet ørene fulde med alle de ting som foderstoffirmaerne gerne vil sælge til os.
Det er meget få af dem, som efter min mening sælger os foder til vores heste, som de egentligt har brug for.
Jeg korser mig mange gange, når jeg her på hn, læser hvad mange egentligt fodre for om måneden. det er jo helt svimlende beløb, der bruges på heste foder.