Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Energi til trivelig hoppe.
Forfatter: 
Dato:  24-11-2007 10:40

Jeg har en hoppe på 6 år, der ligger til den trivlige side. Hun er en hest der tager på ved synet af en gulerod.

Hun er energisk nok de første 10 minutter uden rytter, men taber hurtigt gejsten, dog skal det siges hendes form pt. ikke er så god.

Til dagligt får hun roepiller og salvimin grønt samt ca. 8 kg. wraphø for natten, derudover står hun på græsfold fra 6.30 - 17.00 hver dag, og står på spåner.

Hun er 156 høj og vejer omkring 500 kg. Lidt til den overvægtige side...

Hvad kan jeg evt. fodre med for give hende lidt mere energi uden hun tager på i vægt, da hun ikke trænger til dette ;-) .

Mendacem memorem esse oportere. *

Skal du handle på HN eller Hestegalleriet? Tjek min præs. inden hvis ikke du vil snydes!

0
0
Svar på denne tråd

Din fodring fejler jo ikke noget...
Forfatter: 
Dato:  24-11-2007 13:30

Så næste skridt er at kigge på hendes træning. hvordan foregård den i praksis??

prøv at se på din træning over de sidste 2 md,. fesk. og så lav et overslag over hvordan din uge ser ud?? ofte bliver man overrasket over hvor ensformig ens træning er.

Den eneste mulighed jeg kan se rent fodrings mæssigt er at erstatte lidt af hendes roepiller med havre, Men det var ikke der jeg ville gå ind først. Det ville være i hendes træning.

udover det ville jeg chekke hendes sadel og bid. + hendes tænder. (hvilket jo sikkert allerede er gjort.. **S*)

Der skal ikke ret mange trykninger på en følsom hest til at fjerne arbejdsglæden totalt efter kort tid.

Pura Raza Española
www.staldrohan.dk
Nienna sælges ved fravænning. Brun PRE hoppe.
Forhandler af Regulator og Linamix på fyn.
0
0
Svar på denne tråd

Arbejdsglæden
Forfatter: 
Dato:  24-11-2007 14:01

er der bestemt, og hun går også fint fremad på tur og bane, men hun har ikke den fremdrift hun havde i f.eks. foråret, jeg ved godt det bla. er pga. den dårlige form og det klart hun brænder hurtigt ud. Jeg rider en del skridt og trav intervaller, kort tids traven og derefter skridt, altså puls træning kan man vel kalde det.

Jeg kunne godt tænke mig at få et tip til lidt mere energirigtig fodring af hende, roepillerne giver jeg egentlig 'kun' fordi hun er en ædedolk der sluger hendes amd i løbet af kort tid, hvorfor hun bliver fodret to gange om aftenen. 1. gang med roepillerne og vit.min. og lidt wrap og 2. gang med resten af wrappen.

Der er vel ikke noget 'energi boost' i hverken roepiller eller salvimin grønt? Ja, jeg ved faktisk ikke. Jeg har nemlig endelig fået muligheden for at ride i ridehus i vinter, hvor jeg 'normalt' kun rider udendørs når vejret tillader det, hvilket ikke er så ofte som jeg kan nu, så tidligere har den energi hun har haft været nok, da der ikke har været den mulighed som der er nu, forstå mig ret, jeg har ikke travlt, men det kunne være skønt med en hyp der ikke 'brændt tør' efter at være varmet op...

Dyrlægen er SELVFØLGELIG med ind over sygdomme og andet nødvendigt, bare lige så vi har det på plads. Men jeg håbede at kunne få lidt fif til noget tilskud eller et helt foderskift herinde, fra nogle af de mere foderkyndige end mig selv...

Mendacem memorem esse oportere. *

Skal du handle på HN eller Hestegalleriet? Tjek min præs. inden hvis ikke du vil snydes!

0
0
Svar på denne tråd

Energi...
Forfatter: 
Dato:  24-11-2007 19:28

Min hest er også en der nemt tar på. Hun får 600 g Icelandic Power hver dag, det gir god energi uden der er specielt mange kalorier i. Tidligere har hun fået Fase Balancer men det feder lidt for meget.

Du skal også være opmærksom på at de lige nu sætter vinterpels og det kræver ret meget energi. Det kan derfor være godt at gi en B-vitamin kur. Min ridelærer snakkede om at man først kan mærke det når de har sat pels.

Har du talt med dyrlægen om at få taget en blodprøve, så du er sikker på den er dækket ind med vitaminer og mineraler?

Karin

Rigtige heste bruger bred bom

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider