Det er ikke altid dyrlægerne er opmærksom på at det kan være skab.
Jeg havde første gang dyrlæge ude for at se på min tinkers "muk" i december sidste år. Jeg spurgte om det måske kunne være skab. Det mente hun ikke og vi gik igang med at behandle mod muk.
Da det efter et par måneder stadig ikke virkede, fik jeg en dyrlæge ud igen (samme klinik men anden dyrlæge). Jeg spurgte igen til evt. skab, men det mente hun heller ikke. Der gik endnu nogle måneder uden de store forbedringer. Jeg fik en dyrlæge ud i forbindelse med akut feber og spurgte også hende om "det på benene". Hun mente at det måske kunne være skab, men havde ikke tid til at undesøg nærmere så jeg bestilte tid igen. Den dyrlæge der kom ud til den behandling mente ikke det var skab.(suk)
Der gik igen et par måneder og så prøvede jeg igen... Endelig fik jeg fat i en dyrlæge der mente det kunne være skab og vi gik igang med at behandle mod det og efter et par forsøg fandt vi noget der virkede.
Nå, meningen med denne lange historie er bare, at selv om hesten er undersøgt af dyrlægen, så kan der være noget de har overset.