Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

hun sparker i jorden
Forfatter: 
Dato:  22-11-2007 17:44

min veninde har en hoppe der konstant sparker i jorden når hun kommer ind i boxen, det er med det ene bagben, det er ligesom hun er irreteret over noget, vi har haft dyrlæge for vi troede der var noget galt med hende, men dyrelægen sage at der ikke var noget galt overhoved med hande, så mu står min veninde og aner ikke hva hun skal gøre, hun tror måske det er for at få opmærksomhed eller sådan noget, men hun gør det også om natten det er så snart hun er inde, for ude er der ikke noget

plizz håber nogen kan hjælpe hende

anja

ps

vi har også haft en kiropraktor, og der var heller ikke noget

0
0
Svar på denne tråd

Hvad er det for en slags hest?
Forfatter: 
Dato:  22-11-2007 17:53

Heste med hovskæg får/har ofte skabsmider og når de stamper i jorden er det et af tegnene på at de er voldsomt generet og bør behandles.

Vi har belgiere, som vi må behandle jævnligt, da de ellers også begynder at stampe og klø sig på alting de kan komme i nærheden af.

Det var da et bud på hvad det eventuelt kan være.

Mvh.

AnjaR

0
0
Svar på denne tråd

Mener du, at hun stamperknalder
Forfatter: 
Dato:  22-11-2007 17:54

Det ene bagben i boksgulvet?

Har i evt. madras (Halmmadras) i boksen, så der kan leve mus i den? For det kan godt irritere hesten

Ellers har jeg p.t. ikke nogen bud, når den er undersøgt af dyrlægen.

Mvh

Charlotte, der accepterer at andre har deres egen mening.

0
0
Svar på denne tråd

AnjaR, ville en dyrlæge
Forfatter: 
Dato:  22-11-2007 17:56

Ikke opdage det, ved en undersøgelse? Eller skal der et skrab til for at komme frem til den konklusion?

Mvh

Charlotte, der accepterer at andre har deres egen mening.

0
0
Svar på denne tråd

hallooo
Forfatter: 
Dato:  22-11-2007 17:59

hvordan behandles de der skabsmider så og dyrlægen har jo tjekket hende, hvordan ser jeg om det evt er det,,,

vi har godt nok halm i boxen men overhoved ikke nogen tegn på mus eller rotter i stalden

0
0
Svar på denne tråd

Hvis det er skabsmider.
Forfatter: 
Dato:  22-11-2007 19:10

Silotte (canmax): Ja, eventuelt en skrapprøve sammenholdt med de andre symptomer der kendetegner skaben. Vores dyrlæge tog dog ingen skrapprøve - han var ikke i tvivl om at det var skab.

Fra en artikel om skab jeg har fundet på nettet: "For at fastslå om det er skabsmider kræves en ordentlig skrapprøve, der er så dyb at der anes blod. Problemet er at man ikke altid får et positivt resultat, trods at hesten har skab - hvis hesten har følgesygdomme på grund af skaben, kan det vise sig i prøven som svampeinfektioner. Kun 1/3 af prøverne lykkes".

anja madsen: Ved ikke om man kan se miderne med det blotte øje. Nu ved jeg jo ikke hvad Jeres dyrlæge har checket for og om han/hun har udelukket skab???

Vi får vores sprøjtet med "ivomec" - det virker en måned. Derudover får de vasket ben i "Sebacil" og for at tage miderne på ryggen, i manen og halen får de 4 pipetter frontline hver (dem til hunde på 40-60 kg)fra ørerne ned til haleroden.

Google eventuelt på "Drumhorse" og Dansk Svensk Tinkerforening - der står ting/er artikler om skaben.

Mvh.

AnjaR

0
0
Svar på denne tråd

Skab og dyrlæger
Forfatter: 
Dato:  22-11-2007 22:22

Det er ikke altid dyrlægerne er opmærksom på at det kan være skab.

Jeg havde første gang dyrlæge ude for at se på min tinkers "muk" i december sidste år. Jeg spurgte om det måske kunne være skab. Det mente hun ikke og vi gik igang med at behandle mod muk.

Da det efter et par måneder stadig ikke virkede, fik jeg en dyrlæge ud igen (samme klinik men anden dyrlæge). Jeg spurgte igen til evt. skab, men det mente hun heller ikke. Der gik endnu nogle måneder uden de store forbedringer. Jeg fik en dyrlæge ud i forbindelse med akut feber og spurgte også hende om "det på benene". Hun mente at det måske kunne være skab, men havde ikke tid til at undesøg nærmere så jeg bestilte tid igen. Den dyrlæge der kom ud til den behandling mente ikke det var skab.(suk)

Der gik igen et par måneder og så prøvede jeg igen... Endelig fik jeg fat i en dyrlæge der mente det kunne være skab og vi gik igang med at behandle mod det og efter et par forsøg fandt vi noget der virkede.

Nå, meningen med denne lange historie er bare, at selv om hesten er undersøgt af dyrlægen, så kan der være noget de har overset.

0
0
Svar på denne tråd

har ogsåe såen en
Forfatter: 
Dato:  22-11-2007 23:06

hejsa

jeg har også en en hyps som gør det der - jeg har så lige lave et indlæg selv hvor jeg spørg til det - men min har ingen tegn på skab eller muk og det er altid det samme ben han stamper hådt med - har så bemærket han ikke gør det når det er varmt - jeg tænker så gigt men ved det ikke.

jeg skal ha dyrlæge imorgen så må vi se - han gjorde det også sidste år det var knap så slemt hvis han havde stået ude i mange timer men kom han ind tidligt var det helt galt om aften og tidligt morgen.

men i år har vi løsdrift og han gør det igen - idag gjorde han det på ridetur hvilket var meget ubehageligt og han nægte at gå videre, de thar han aldrig gjor tunder ridning før - så er sikker på det ikke kun er en ide han har fået.

har bemærke når han gør det sætter han bagbene meget tæt sammen og nærmest knalder det ene ben ne dover det andet meget underlig adfærd, det ser ud som når mine tæer kramper

Med venlig hilsen

Anita Hansen

RIGTIG HESTE VEJER OVER 700KG

:-)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  23-11-2007 15:00

min tinker gør det også i boksen nar han skal have noget at spise, tror det er fordi han er utålmodig.. nogen skraber med forbenet andre stamper med bagbenet

Lykkelige ejer af Sir Aidan Skye !!

Hvorfor har mænd én hjernecelle mere end en hest?
Det er så de ikke drikker af spanden når de vasker bil. :-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider