Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

sadlen glider af
Forfatter: 
Dato:  21-11-2007 13:45

hver gang jeg skal til op i sadlen glider den ned ligemeget hvor stram den er ,jeg når kun at få sat af fra jorden før sadlen kører med ned så den hænger på siden.tror i det er fordi den ikke passer godt nok ,og det er en kunstof sadel så den er meget let er jeg mon den eneste der har sådan et problem,for jeg er bare ved at gå helt amok over den ånsvage sadel

jeg bor i slagelse med min mor til maj juni flytter vi til jylland hvor jeg skal have hesten og hund+kat med min fjordhest han er 11 år og jeg 20 år ...

0
0
Svar på denne tråd

Jeg tror...
Forfatter: 
Dato:  21-11-2007 13:57
...det er fordi du har en fjordhest - og de er jo lidt runde hen over ryggen.
Derfor er det meget svært at få en sadel, der IKKE glider til siden og IKKE trykker sig for meget ind i hesten.

Mit bedste råd er at du bliver bedre til at hoppe op på hesten - uden at trække den ned - eller at du finder noget at stå på når du skal op, fx en stol eller en opstigningsblok.

Min (fine, dyre, læder) sadel glider også på min runde hest hvis ikke jeg er meget opmærksom på hvordan jeg stiger op.
Det handler om at "hoppe" og ikke have for meget vægt i stigbøjlen - og om at holde fast og "hive nedad" på knæpuden på modsat side.
Hvis jeg fx hopper op fra venstre side har jeg med venstre hånd fat i manen, og med højre fat på knæpuden på højre side. Når jeg så hopper op, skubber jeg samtidig NEDAD med højre hånd. Det er lidt af et trick, og det virker kun på små heste (min er 141 cm) hvor man kan nå over.

... 8-) ~ 99E ~ 8-) ...

Your Horse Can Only Be As Brave As You Are!
Love - Language - Leadership - Lightness
Om vores tur til Colorado
0
0
Svar på denne tråd

dsdasd
Forfatter: 
Dato:  21-11-2007 15:49

Du kunne evt. anskaffe dig et skumgummipad, så glider den ikke så nemt.

Gode hilsner Fru Bach

Nu med hjemmeside

Stald Nickolos.dk

0
0
Svar på denne tråd

99E...
Forfatter: 
Dato:  22-11-2007 10:18

at sadlen glider fordi hesten er rund et noget vrøvl. Min fjordhest er pt 120 kg til den gode side og sadlen glider ingen steder.

Fru Bach: Jeg tror ikke det er en optimal løsning at putte en masse ekstra overflødig fyld under sadlen.

Helene: Jeg tror ikke din sadel passer hesten. Det vil være en god ide at kontakte en sadelmager der kan hjælpe dig. Evt finde en anden sadel. Det behøver ikke nødvendigvis at være en sadel til mange tusinde kroner. Man kan sagtens finde en god brugt der kan passe. Min erfaring med fjordheste (15 år) har lært mig at det ofte er stübbens sadler der ligger bedst på dissse heste, og som regel de brede sadler- dem der hedder vidde 32. Prøv at spørge sadelmageren, evt med hjælp fra din mor.

Fjordhest er bedst!
0
0
Svar på denne tråd

ir, rtgf
Forfatter: 
Dato:  22-11-2007 10:49

Har også fjordhest, og hendes sadel lægger altså fint, det er fordi sadlen ikke passer, Jeg har en kieffer lusitano, og den ligger super, på både men fjordhest og en meget stor haflinger. Så find en ordenlig sadel, så løser problemet sig..

Fjordheste er også dressurheste..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider