Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

tynd mave
Forfatter: 
Dato:  21-11-2007 11:30

jeg har haft en hest som havde tendens til tynd mave.jeg troede det var pga gulerødder så jeg tog dem ud af foderet uden resultat.gav hende hørfrø.uden det store resultat.det hele endte med at jeg skiftede foder og nu er hendes mave iorden efter 1.5 mdr med det nye foder.så det kan sagtens skyldes andre ting end det absolut skyldes sygdom.jubiii.jeg var nemlig ved at være ret frustreret...hun har gennem hele forløbet ikke være mat eller virket træt på nogen måde...

0
0
Svar på denne tråd

fdsfdffd
Forfatter: 
Dato:  21-11-2007 15:51

Godt at du har afhjulpet problemet, eller ville jeg anbefale dig at bruge loppefrøskaller, en gang imellem.

Gode hilsner Fru Bach

Nu med hjemmeside

Stald Nickolos.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  22-11-2007 11:13

Hej.

Dejligt for dig at et foderskift virker.

Hvad fodrer du så med nu??

Jeg har en tinkerhoppe der står med føl, som jeg ikke kan få normal i maven. Jeg har prøvet loppefrøskaller(uden virkning), endnu da. Jeg har givet hende dem i 3 uger ca. Hun havde orm og fik en Banminth, skal så levere en gødningsprøve igen om en uge. Hun har før fået noget pasta som skulle regulere tarmen, også uden resultat. Nu må jeg se hvad næste gødningsprøve siger.

Hun får masser af hø (10-12 kg, fordelt på 3 fodringer), hel havre, møllerens hesteplus, salvimin grøn og loppefrøskaller.

Venligst Pernille

En time i folden,- gi'r ro i knolden ...

Pintohoppe sælges, se præsentation..NEDSAT

0
0
Svar på denne tråd

Foderskifte
Forfatter: 
Dato:  22-11-2007 17:44

Har selv oplevet det samme med min nu afdøde hest.

Han havde konstant tynd mave, men da jeg først fjernede lucerne og roepiller blev det bedre. Og da jeg skiftede foder til Equilibre og havre havde han slet ikke tynd mave længere.

Så står man med en hest med tynd mave, kan det sagtens skyldes foderet. Og man må så bare prøve sig frem og se hvad der virker for hesten. Og husk at 2 heste ikke er ens. Og hvad der virker for den ene er ikke nødvendigvis godt for den anden.

Jeg prøvede med et utal af tilskudsprodukter: loppefrøskaller, urteblandinger, mælkesyrebakterier, A38 osv. Men fælles for alle var at det virkede i 14 dage, hvorefter det var tilbage til den tynde mave.

Så find frem til problemet i stedet for at behandle symptomerne!

0
0
Svar på denne tråd

ang tynd mave
Forfatter: 
Dato:  06-12-2007 09:51

jeg fodrede før med marstal musli uden havre(dette er et godt foder men min kan jo åbenbart ikke tåle det), og nu fodrer jeg med hestespark.hun får lucerne iblandet og snart også korn samt gulerødder.

0
0
Svar på denne tråd

Tynd mave...
Forfatter: 
Dato:  06-12-2007 10:11

Min ene hoppe og føl, står konstant med tynd mave. Blev anbefalet Dia-non, og efter 2 dage er maverne i orden. Købte det i Land & Fritid...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider