Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Halter...
Forfatter: 
Dato:  20-11-2007 21:08

Freja er halt, øv øv. Men hvor går grænsen mellem man tilkalder man dyrlæge eller venter og ser?

Lørdag aften træder Freja sin højre forsko af under et mærkeligt "fald"(trådt forkert), skoen er hun trådt af i den ene side og sider så den "går op i hoven" hvilket gør at hun næsten ikke kan gå. Vi prøver så at få skoen af, og efter en lang kamp får vi den af og hun er ikke halt efterfølgene.

Søndag er hun på fold men da vi kommer ud til hende er hun ikke helt rengående, men intet alvorligt og vi tænker det bare er almindelig ømhed af at gå uden sko(hun er meget ømtået).

Mandag morgen ringer vi til smeden som mener at han kan nå forbi tirsdag. Freja går på fold 8-16 og da vi kommer ud til hende mandag aften er hun halt på forbenet men det virker ikke varmt og hun gør ikke andre tegn på at have ondt.

Tirsdag står Freja inde og smeden var her i eftermiddags og gi hende ny sko på. Da vi var der ude her til aften var hun halt men det var ikke hverken hævet eller varmt.

Vi er lidt i tvivl om vi skal ringe til dyrlæge eller se tiden an. Hvad ville du gøre hvis det var din hest?

Knus fra Trine *Tika og Freja*

-- Nu uden min dejlige Tika --

rest in peace my love

0
0
Svar på denne tråd

både og...
Forfatter: 
Dato:  21-11-2007 09:07

Ved du om smeden kiggede hoven igennem for evt. trykninger eller skader i sålen efter at hun havde trådt skoen forhert op? - hun kan stå med en knusning eller en begyndende hovbyld i sålen hvis hun har trådt optåen eller et af sømmene op.

Hun kan også have lavet en forvridning ved sit stunt. Hvis I er i tvivl ville jeg nok lige få dyrlægen ud således at I ved hvad der er sket - for de to ting skal behandles lidt forskelligt - en knusning/hovbyld ville have godt af at komme i varmt sæbe(spåne) vand et par gange om dagen...

Vi er med i "PÅ PLETTEN" se os på www.pletshow.dk

Her bor Nisha: www.aktivstald.dk

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd

Jeg tænker...
Forfatter: 
Dato:  21-11-2007 10:09

... også knusning eller begyndende hovbyld, fra da hun trådte skoen af, og forkert op i hoven. Der skal ikke så meget til.

Så jeg ville få dyrlægen ud. For er det ovenstående, skal det jo behandles.

** Trine **

Ejer af: Nydam's Mr. Milan.

Ejet af: Frosti - hustyrannen.

0
0
Svar på denne tråd

update
Forfatter: 
Dato:  21-11-2007 21:57

Smeden tjekkede hoven igennem og kunne ikke se der var sket noget.

Hun er heller ikke halt på forbenet mere men stadig lidt uren på højre bagben som trådte skoen af. Vi får dyrlæge imorgen og så må vi se hvad han siger.

Hun kan godt gå men har problemer med at dreje/flytte benene rundt.

Knus fra Trine *Tika og Freja*

-- Nu uden min dejlige Tika --

rest in peace my love

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider