Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Engbrændbæger i hø
Forfatter: 
Dato:  13-11-2007 09:21

I år har vi fået fat i noget virkelig godt hø, men her til morgen opdagede jeg, at der lige så pænt var sorteret en hel plante af engbrændbæger fra.

Er de stadig giftige, når de er i tørret med i høet? - det mener jeg selv de er.

Og hvor giftige er de for hestene?, jeg har som sagt kun opdaget denne ene plante...

Hvis hestene har hø nok, vil de så automatisk sortere dem fra?

Louise.

Roselina & Charell

♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣

"Selv den længste rejse, starter med et enkelt skridt"

SÆLGES: Flot broget, 1 års pinto vallak, forv. stg. 172.

Far: Wyatt Earp.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  13-11-2007 09:26

JA - det mener jeg bestemt de er og heste/ponyer har sværede ved at fravælge/frasortere dem, når de er tørrede i høet...

MVH.

Betina

Avl af stambogsførte shetlandsponyer

se mere på: www.stutteri-lyngholm.dk

0
0
Svar på denne tråd

Ja...
Forfatter: 
Dato:  13-11-2007 09:31

tørret engbrændbæger er stadig giftig for heste. Jo mere de spiser jo mere følsomme bliver de for solen - sensibilisering eller sådan noget hedder det. Jeg tror at hestene vil sortere det fra medmindre de er meget meget sulten, så vil de også spis det! Sortere alt det fra du kan inden udfodringen.

Held og lykke med det også!!

Mvh Liz

0
0
Svar på denne tråd

tørret...
Forfatter: 
Dato:  13-11-2007 14:06

jeg har netop ladet mig fortælle at en tørret engbrandbæger kan hestene sagtens finde på at spise da den ikke "lugter" men den er stadig lige giftig... så jeg vil finkæmme alt hø fremover da det er rigtig skidt at have den plante i høet

0
0
Svar på denne tråd

Engbrandbæger
Forfatter: 
Dato:  13-11-2007 14:25

Jeg ville kassere alt høet, planten er ekstrem giftig for hesten, selv i tørret tilstand

To KNN føl sælges, en sortplettet hingst (Ecuador Skrødstrup, Thunder Boy, Aleksander) og en rød hoppe med hvidt kryds, homozygot (Sanders Califf, May Sherif, Thunder Boy).
0
0
Svar på denne tråd

Ud med det
Forfatter: 
Dato:  13-11-2007 19:06

Smid det ud - det er smadderfarligt! Brandbæger mister meget af sin syrlige smag (som hesten ellers går udenom) når den bliver tørret i hø! Så ud med det... tag ingen chancer...

V.H. Rikke

*~* Den person, der snakker om alt det, han ved, vil også snakke om alt det, han ikke ved *~*

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider