Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

HJÆLP! han vil stadig ikke ind fra fold!
Forfatter: 
Dato:  12-11-2007 17:25

ja som tidliger har jeg problemer med at få min hest ind fra fold alt er nu prøvet.

jeg har prøvet at tage en spand fodre med ud med resultatet at blive sparket.

godbider hjælper ikke.

har også prøvet at havde en pisk med ud.

at hive hård.

at stå et stykke væk indtil han kom.

være sød og blid.

men der er intet der rigtigt funkere.

han er begyndt at tage hovedt op og nermest true mig.

han er rykket et nyt sted hen for her ikke så længe siden men han har være sød sådan man kom når man kaldte og man gik hen til og han gik og var glad.

han er ikke blevet redet de sidste dage for jeg var nødt til at give op være gang.

det ligner ikke mín hest at være sådan...

min mor siger at det måske er min fejl eller uden jeg ved det.

for jeg havde på et tidspunkt part på en hest der oppe som ikke var særlig sød mod mig den sparket og bygget og stejlede hele tiden.

og der blev jeg bange for den

tror i måske at jeg er bange for at være der oppe selvom den hest ikke er det mere at det måske sidder i mig og blackie kan mærke det.

selvom jeg ikke selv syntes jeg er bange.

problemet er så han skal havde dyrlæge på ondsdag og jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre(han fejler ikke noget tror jeg da:D han skal bare vaccineres og havde årdnet tænder)

men ellers tænkte mig og minmor at han bare skulle passe sig selv her i vinter indtil jeg rykker et andet sted hen til fårået mig og min hest har haft lidt "ride" problemer også at min ridelære var rykket til et andet sted og skulle havde en ny ogsådan men jeg rykker til min ridelære til fårået.

hvor jeg måske skulle starte forfra han er ellers igang med tilriding på trods af han er 8 år (han var kun ridevant da jeg købte ham)

måske skulle vi starte på en frisk

hjælp mig med tips og råd og hvad kan jeg gøre

hvdad syntes i mm.

Nu med film af ponyen

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  12-11-2007 18:28

Prøv at ringe og snakke med Torben Andersen, han kan helt sikkert hjælpe dig med at finde en løsning på dit problem.

Tlf 40418414 eller www.naturalhorsetraining.dk

Stine

Med westernfreden Tarzan Mollerup

www.petcab.dk

Transport af alle slags dyr i hele landet.

2 Bokse ledige i rolig og afslappet privatstald ved slagelse

http://www.julemaerkedagen.dk

0
0
Svar på denne tråd

har du
Forfatter: 
Dato:  13-11-2007 08:26

muglihed for at lade ham gå ind selv,så skal du bare søre for at der er mad østop,så vil han forbinde det med noget posetivt,mine går selv ind de kender deres bokse så jeg skal bare lukke efter dem heste-bedste

sabbe

0
0
Svar på denne tråd

Det lyder lidt
Forfatter: 
Dato:  13-11-2007 10:28

som der er blevet byttet om på lederrollen imellem dig og din hest, det er ihvertfald tydeligt at den ikke har respekt for dig, og det kan gå hen og blive farligt.

I stedet for at rende rundt og prøve at fange den og lokke med mad, skulle du i stedet prøve at genne den hen til udgangen. Læg mærke til jeg ikke skriver jagte, men klart og tydeligt vise den hvad det drejer sig om.

Jeg har utallige gange brugt rigtig meget tid på at prøve at fange en hest på folden, som ikke ville med ind. Til sidst blev jeg så irriteret at jeg istedet pustede mig op og klart og tydeligt fortalte den, at så kunne den godt smutte hen til leddet - det virkede.

Det er nok en god ide at få en anden til at hjælpe dig i starten, indtil du er blevet helt tryg ved det igen.

Mvh. Louise O.P.

Fanatisk tilhænger af arabere, bomløse sadler og akademisk dressur-

det er det eneste der dur.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg synes at du skal
Forfatter: 
Dato:  14-11-2007 09:29

Få noget hjælp - snak med din mor om det.

En pony skal ikke opføre sig sådan, selvfølgelig skal du kunne hente ham fra fold.

Jeg synes at du skal bede drylægen gå din pony grundigt igennem - for at sikre at det ikke skyldes smerter i f.eks. ryg eller ben at han er sådan.

Så skal du sikre dig at sadlen passer, her er det en dygtig sadelmager.

Når dyrlægen ordner tænderne - så få ham/hende til at se om biddet passer i munden på ponyen.

Når dette er på plads så synes jeg du skal snakke med din mor - har hun er faring til at kunne hjælpe dig med den daglige træning? - eller er der en voksen i stalden der kan??? - ellers må I få noget hjælp så du kan få den grundlæggende træning på plads så hurtigt som muligt.

Held og lykke med det!

Vi er med i "PÅ PLETTEN" se os på www.pletshow.dk

Her bor Nisha: www.aktivstald.dk

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider