Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

roepiller.
Forfatter: 
Dato:  10-11-2007 21:46

hey ..

cavasjo bliver ved med og være temmelig 'fed'

idag foreslog nogle at jeg skulle begynder at give ham nogle roepiller

så her er lige nogle spørgsmål til jer..

hva har i erfaringer med roepiller?

giver i jeres hest roepiller?

hvad er prisen på roepiller?

hvor meget skal de havde normalt, (han vejer 550 kg)

giver i dem og andet i foderet samtiddig med de opblødte roepiller(altså musli, lucer og gulerødder og elektrolytter)

håber i kan hjælpe..,

.. Mie

nu med cavasjo
vi er & bliver et par
ægte kærlighed'

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-11-2007 21:54

Min fedtmule får roepiller, da han også MEGET nemt bliver tyk. Ismule på ca. 400 kg. Han får 200 g. i tørvægt om dagen der i får han 350 g. regulator complete og gulerødder. Så får han 4-5 kg. wrap og kan tage halm hvis han vil have mere (det bliver dog ikke til meget halm). Jeg mener roepillerne koster omkring 2 kr. pr. kg.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

***Hilsen Mette og supermulen Odin***

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

0
0
Svar på denne tråd

cavasjo <3
Forfatter: 
Dato:  10-11-2007 22:00

okey tusind tak..

nu spørger jeg dumt ,, men hvad er det der regulater complete?

og hvor langt tid lækker dit i blød?

.. Mie

nu med cavasjo
vi er & bliver et par
ægte kærlighed'

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-11-2007 22:23

Regulator complete er et vitamin- mineral tilskud ligesom travo og salvimin, forskellen er, at regulator indeholder også forskellige urter. Jeg har prøvet forskellige islænder foder, men syntes han har set trist ud i pelsen, nu har han fået regulator i over et halvt år og hans sommmerpels og den vinterpels han lige har taget på er lækker, flot og mere skinnende end på de tidligere fodre, så jeg holder fast i dette foder, da det fungerer godt for ham.

Vi sætter roepiller over når der ikke er flere, vil tro at man kan bruge dem efter et par timer, men de får lov til at stå 10-12 timer indtil næste fodring

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

***Hilsen Mette og supermulen Odin***

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

0
0
Svar på denne tråd

god artikel
Forfatter: 
Dato:  10-11-2007 22:35
0
0
Svar på denne tråd

cavasjo <3
Forfatter: 
Dato:  10-11-2007 22:36

okey..

der hvor vasjo er opstaldet blander vi mad i spande og stiller .. derfor er det meget svært og give ham roepiller der har stået i 12 timer .. og ved ikek om man kan proppe lucer i dem?

.. Mie

nu med cavasjo
vi er & bliver et par
ægte kærlighed'

0
0
Svar på denne tråd

mie...
Forfatter: 
Dato:  10-11-2007 23:29

De roepiller jeg bruger hedder Alfa Beet og er fra equida´n (http://www.equidan.dk)

De skal kun blødes op i 15 minutter i kogende vand. Det passer super til mig da min også står opstaldet ude og jeg skal stille foder frem til hende. Jeg blander müsli, olie og gulerødder i og hun elsker det. De her roepiller indeholder også lucernefibre, men jeg giver dog også lucerne ved siden af. Prøv at læse om produktet inde på siden. Kan varmt anbefales...

Hilsen Mette

Med Korsvangs Salina, Luna og Nyholts Weingöttin (Fine)

Hjælp de græske gadehunde på Samos:

www.animalcaresamos.com

www.dfas.dk

0
0
Svar på denne tråd

cavasjo <3
Forfatter: 
Dato:  10-11-2007 23:45

tusind tak.. kan det godt tåle og stå f.eks i 15 timer altså natten over..

.. Mie

nu med cavasjo
vi er & bliver et par
ægte kærlighed'

0
0
Svar på denne tråd

Så tænker jeg..
Forfatter: 
Dato:  11-11-2007 12:16

Mine er også opstaldet ude og får roepiller til hvert måltid som jeg blander op en gang om dagen (12 timer) så de er klar til næste dag. Når i giver lucerne deri blander/rører i det så sammen eller lader i det ligge oven på hinanden.

Min hest er nemlig lidt kræsen men vil gerne have lucerne men er bange for hvis det ikke kan blandes sammen med roepiller at hun så skiller det af.

Nogen der har nogle erfaringer?

Mette166: er regulator complete ligesom en slags musli? Hvad koster dette og hvor meget gives der af det?

Mvh

Sandra C

Hestene flytter til Rytttergården v. Århus og søger passere
1 årig spring hoppeplag sælges- meget kærlig
- Forsvunden pony efterlyses stor dusør - Se mere på min præsentation "SÅ GØR
0
0
Svar på denne tråd

cavasjo <3
Forfatter: 
Dato:  11-11-2007 14:16

altså jeg plejer bare om blande dte sammen med hans anden mad..

giver du både din roepiller og lucerne ?

ville nemlig gerne vide og man godt kan det..

.. Mie

nu med cavasjo
vi er & bliver et par
ægte kærlighed'

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  11-11-2007 14:37

Jeg har fået lavet en foderplan hvor Shamar får opblødte roepiller og lucerne samt strucomix men strucomix`en er mest for min egen skyld, da jeg syntes det andet blev lidt kedeligt Derud over får han hø og vitaminer gulerødder, æbler og lidt olie..

Mvh. Lene

0
0
Svar på denne tråd

svar til flere.
Forfatter: 
Dato:  11-11-2007 14:54

Man kan sagten blande det hele sammen og lade det stå til 2 fodringer. Her bliver roepillerne blandet om aftenen og puttet i spane med deres øvrige foder om morgende. Det bliver så givet ud aften og næste morgen.

ergo står mine roepiller til opblødning i 12 timer og derefter sammen med det øvrige foder i 12 timer.

Det er vigtigt at man tager noget fra hvis man giver roepiller for at hesten skal tabe sig. Det nytter ikke at give den samme ration. + roepiller. for så tilføre man jo FE og nedsætter det ikke. Erstatter man roepiller med fesk muslie(som oftes er det med flest FE) er det vigtigt at man sørger for at hesten stadig er dækket ind med vitaminer/mineraler. Det er ofte det store problem ved trivelige heste. At man fjerner det de bliver tykke af men uden at tilføre vitaminer i mere konsentret form. (som travo-salvamin grøn eller RC) og derved får man heste som stadig er for tykke men som er i underskud af alt og derved ikke kan lave god pels, hove osv.

RC er et vitamin/mineral tilskud i pilleform for at holde sukkerindhold så lavt som muligt. (sukker er nødvendigt for at lave muslie) + for at det har samme ensartet kvalitet hele posen igennem. (samme vitamin indhold) Det er tilført urter i lav form (2 %) og sporstoffer. Det er lavet netop for at man kan regulere den øvrige mængde foder som man har behov for. (trivelige heste, hopper i fol, heste i hård træning) (som alle andre vitamine/mineral blaninger)

Det skal som oftes tildeles med ca 300 gram pr 500 kg hest, og en sæk koster 229 kr. Som med alt andet foder bør man få lavet foderplan af en UVILDIG (gerne en udd agronom) for at være sikker på at alt passer sammen som det skal og at hesten får det den har brug for.

Pura Raza Española
www.staldrohan.dk
Nienna sælges ved fravænning. Brun PRE hoppe.
Forhandler af Regulator og Linamix på fyn.
0
0
Svar på denne tråd

cavasjo <3
Forfatter: 
Dato:  11-11-2007 16:51

havde tænkt mig og erstatte det i stedet for havre.

og havde tænkt og forsætte emd at give ham de 800 g. musli han normalt får..

hvordan får man lavet en foderplan af end er ikek kommer fra f.eks brogården?

.. Mie

nu med cavasjo
vi er & bliver et par
ægte kærlighed'

0
0
Svar på denne tråd

foderplan
Forfatter: 
Dato:  11-11-2007 19:23

brug foderplan.dk - de er skide gode og svarer gerne på spørgsmål også

lea

0
0
Svar på denne tråd

cavasjo <3
Forfatter: 
Dato:  11-11-2007 19:46

okey tusind tak

.. Mie

nu med cavasjo
vi er & bliver et par
ægte kærlighed'

0
0
Svar på denne tråd

Stald rohan..
Forfatter: 
Dato:  11-11-2007 19:57

Rohan: Min får lige nu salvamin grøn som vitamin/mineral tilskud som jeg ikke klager over, så det er vel i og for sig næsten lige meget hvad jeg bruger af disse 2 produkter. RC har vel bare den fordel, at der er urter i.

Mine begge får lige nu roepiller, St.hippolyt (natur muslien) og salvamin grøn og dertil en masse wrap.

Mvh

Sandra C

Hestene flytter til Rytttergården v. Århus og søger passere
1 årig spring hoppeplag sælges- meget kærlig
- Forsvunden pony efterlyses stor dusør - Se mere på min præsentation "SÅ GØR
0
0
Svar på denne tråd

cavasjo <3
Forfatter: 
Dato:  11-11-2007 20:32

hvofor får han både natur musli og salvimin?

.. Mie

nu med cavasjo
vi er & bliver et par
ægte kærlighed'

0
0
Svar på denne tråd

heej .... kig her !
Forfatter: 
Dato:  13-02-2008 19:46

heej . rogepiller . giver en go methed . og feder ikke så meget. jeg giver det til min haflinger vallak , som også er lidt tyk ! og er sulten hele tiden. jaaa jeg ville anbefale det til din hest...

knus rosa<3

vil du passe og ride min dejlige haflinger vallak ? så skriv!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider