Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Fodringsplan
Forfatter: 
Dato:  09-11-2007 20:23

Jeg har købt hest for to måneder siden, og hun er opstaldet i en hestepension, hvor hestene bliver fodret to gange dagligt. Her i vinterperioden går hun på jordfold om dagen og bliver redet seks gange om ugen - dressur og skov.

Jeg vil jo gerne være sikker på, at hun får det rigtige at spise og ikke bliver for tyk (hun fik konstateret begyndende spat i det ene bagben for to år siden, men har ingen problemer i den forbindelse p.t.).

Derfor vil jeg gerne have lavet en fodringsplan - men hvor kan man henvende sig, og hvordan griber man det an, når man ikke selv bestemmer, hvilket foder og hø/wrap hesten får?

Hilsen Jeannette

0
0
Svar på denne tråd

Hej Jeannette.
Forfatter: 
Dato:  10-11-2007 08:54

Jeg vil anbefale dig at gå til det nærliggende landbrugscenter at få lavet en ufrivillig foderplan.

På vores center i Aulum, har vi en som er god til at lave dem, han er også deres hestekonsulent der.

Og det er lige fra foder til staldforhold osv.

Hvis du skulle være så uheldig ikke at have en på det landbrugscenter som du har i nærheden af dig, så er jeg sikker på du kan kontakte ham vi bruger.

Han hedder Bjarke Billeskov og det er på telefon 97 47 26 00.

Eller du kan kontakte mig via mail, så finder vi ud af noget.

0
0
Svar på denne tråd

Du kan med
Forfatter: 
Dato:  10-11-2007 09:52

fordel bruge www.foderplan.dk

Mange herinde fra bruger ovenstående, med rigtig gode erfaringer og resultat.

Tine

*La Luna de Primavera * Madame Freja * Surprice * Ticco*

-Rigtige kvinder har horn på sadlen-

-Der hvor volden går ind, går forstanden ud-

0
0
Svar på denne tråd

Tak for jeres svar
Forfatter: 
Dato:  12-11-2007 16:31

Tak for jeres svar. Der er noget at gå videre med. Herligt med de muligheder, der er på heste-nettet.

Vh

Jeannette

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider