Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Lus...
Forfatter: 
Dato:  09-11-2007 19:53

Min bette pony kløer sig en del i manen - og nu er der en som har foreslået, at det måske kan skyldes lus.

Lus vil jeg da foretrække i forhold til (sommer-)eksem

Men hvordan behandler man det ? kan man købe noget i håndkøb, eller skal dyrlægen ind over det ?

MVh Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Lus...
Forfatter: 
Dato:  09-11-2007 21:24

Først synes jeg da du skal undersøge, om det ER lus

Jeg har netop været nødt til at give mine 2 ungheste Frontline pipetter for en formue for (forhåbentligt) at få has på lusene. Forud for det har vi haft dyrlægen ude og han sprøjtede dem med Ivermectin, som ikke er godkendt til heste men kun til køer. Det virkede ikke. Så prøvede vi noget Derisic pulver, som vist nok er udgået. Det virkede heller ikke. Efter at de fik Frontline pipetter holdt de op med at klø, men jeg kan stadig se luseæg i manen på dem. Men jeg har også hørt, at der kan gå nogle uger før det virker 100%.

Håber du får bugt med dem - hvis det er lus.

V.H. Rikke

*~* Den person, der snakker om alt det, han ved, vil også snakke om alt det, han ikke ved *~*

0
0
Svar på denne tråd

Man kan
Forfatter: 
Dato:  09-11-2007 22:42

Du kan prøve med Bio eller som det hedder nu om dage 810 det er en insektspray som bruges mod alle flyvende insekter og lopper. myrer og ja det slår også lus ihjel.

Min ene hoppe kløede sig meget her sidst på sommeren og fik sprayet manen og haleroden, siden har hun ikke kløet sig det virker med det sammen

Satis temporis mihi est

( Jeg har tid nok)
www.kallehauge.org

.

0
0
Svar på denne tråd

jeg fik noget hvidt
Forfatter: 
Dato:  11-11-2007 18:42

pulver af min dyrlægen.

Da jeg købte min pony havde han lus.

Det hjalp efter første behandling.

Det skulle strøes i pelsen.

Jeg synes nemlig at min pony rullede sig usandsynlig meget, hvilket så også var rigtigt.

Vh Lone

Se nye ting jeg har til salg. NYT!!! Har billigt børnetøj Nyt! Bl.a. cowboybukser str.1 år til 16 år. Nye ridebukser og jakker!!!

0
0
Svar på denne tråd

lus...
Forfatter: 
Dato:  11-11-2007 19:41

Det beste at gøre ved lus hos hestene er BAYVANTIC det tager også æggene, min pony havde også lus og til trods for flere behandlinger med Frontline fik jeg at vide at Bayvanticen var det mest effektive, og det havde de ganske ret i ! Endelig er han lussefri og ikke mere kløe

0
0
Svar på denne tråd

lusene
Forfatter: 
Dato:  12-11-2007 21:51

man kan se lusene ... det kunne jeg i hvertfald på min frieser, og de bliver grimme i pelsen, jeg fik også hvidt pulver til ham.

SÆT DIN HESTS BEHOV FØR DINE!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider