|
|
| At klippe pandelokken!? |
|
|
nu har jeg de sidste par dage stødt ind i flere heste...eller måske rettere ponyer med pandelokken klippet. jeg forstår ikke helt hvorfor man gør det... hjemme hos os går vi meget op i at PLEJE pandelokken, altså holde den fri for løse hår der klør, så de ikke lige pludselig har kløet den af, og når jeg rider rundt på stævnepladserne får jeg da mange kommentart for kejsers pandelok, og folk kan være meget imponeret af den... men hvorfor er det så at noge klipper den, den er jo ikke klipet så den bare er kort og praktisk, men LIGE OVER, så det stakkels dyr mest ligner ...hmmm...ja, nok mest en NØRDT! ku du nogen sinde finde på at klippe pandelokken? og hvad synes du om det?
Sagde Stine... Stutteri Mosegården Opdræt og salg af fjordheste med prima afstamning. bedækning tilbydes med Mosegårdens Kejser www.mose-gaarden.dk www.mosegaardens-kejser.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Klip klip |
|
|
Hos mig bliver der klippet pandelok, man og hale. Det ser pænere og mere soigneret ud, syntes jeg. Man hver sin smag.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Bare der fantes et middel der fik pandelokken til at gro  Min har den mest sølle pandelok, man kan tænke sig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| pandehår |
| Forfatter:  |
pjemm |
| Dato:  |
06-11-2007 18:08 |
|
Der findes ikke noget mere kikset end en pandelok der er klippet lige tværs over a la "grydehår". Især på ponyer med stor hårpragt, ARGH.  :Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvis jeg ikke.. |
|
|
klipper får min hest en ualmindelig grim pandelok, alle de dage jeg har haft ham har han haft en tynd pandelok og det ser ikke ud til at ændre sig.. Så hvis jeg ikke klipper den er der kun 10-15 hår der bliver lange resten er kort og pjusket.. Og sjovt nok er det, det samme med den unge.. Min gamle pony havde derimod en fin pandelok.. Hvis jeg havde en hest der mente den gad havde en pandelok ville jeg rigtig gerne have en stor tyk en, ligesom frieserne..
HESTEKLIPNING TILBYDES I JYLLAND se præsentation for mere info..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jhsdkjhaks |
Anna-S |
06-11-2007 19:44 |
|
Min klippes 1-2 gange om året i manen og pandelokken - kun spidser for ellers slider de spidser håret op. Halen klippes så ofte der er behov for det (mange gange på et år..) Synes heller ikke det ser fantastisk ud med en lige pandelok - men det er værre med en spaltet.. Flickas er på trods af diverse klipninger vokset godt det sidste år - nu mangler den bare at blive lige så kraftig som halen og manen - så begynder hendes hårpragt at ligne noget 
Anna og Flicka - Et broget makkerpar !
Fortiden kan ikke laves om så lad være at fortryde den, fremtiden kan ændres.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Må da nok.. |
|
|
hellere tilføje at jeg klipper den skrå, så den er ikke helt lige, der er ikke noget grimmere end en tyk lige klippet pandelok 
HESTEKLIPNING TILBYDES I JYLLAND se præsentation for mere info..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ALDRIG KLIP |
|
|
min blir trimmet med en trimmekniv som jeg rykker den med det samme gælder manen derved ser det naturligt ud og hårvæksten ødelægges ikke det ser mildest talt UGLY ud når man klipper helt unaturligt. Det eneste der blir taget med en saks er halespidsen og kodehår og det er små mm vi snakker om.
Think for yourselves and let others enjoy the privilege to do so, too. ~ Voltaire ~
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen dog |
|
|
ALDRIG om jeg ville rører min hests pandelok. Lige gyldig hvor kort eller lang den end var ! Pandelokken SKAL ikke klippes - den skal bare være der og gro eller ej.. Ville gerne have Cashews ville vokse lidt mere, men ved ikke helt hvad jeg kan gøre for at den går. Har hørt pandelokken ikke vokser mere efter de er "fuldvoksne".. :s
Det Er Så Svært At Skilles Ad, Så Svært At Gå Sin Vej. Men Alle Mine Tanker, Vil Altid Følge Dig :'(-<3' Kan Ikke Hjælpe Mennesker Med Hesteproblemer - Kun Heste Med Menneskeproblemer..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg... |
|
|
-klipper det, der går længere ned end næsebåndet på Calle!  Tine
Grafiker søges til hjælp med hjemmesider mm, bla. sao.dk - ulønnet! Hest søges til låns af vores dygtige beriderelev - send pb for mere info! Forhandler af Marstall - www.tinegade.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg klipper intet |
|
|
måske kun lige lidt af halen, hvis den når jorden.
~ Greven og Luke ~
Man skal aldrig sige nej til en fristelse. Man ved jo aldrig hvornår den kommer igen. - Garfield.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pandelokken |
Lilar |
06-11-2007 23:03 |
|
skal bestemt ikke klippes! Rører ikke Diablos, andet end at den bliver børstet lidt og så fjerner jeg halm osv. Manen ordner jeg med en trimmekniv, men skal til at øve mig lidt mere på at rykke den, da den er så tyk at den stritter når den er mindre end 15 cm. Halen får klippet spidser når jeg synes det er nødvendigt. Linda.
At vide hvad man ikke ved er også en slags klogskab! *** Freja - verdens smukkeste pige *** Mosegaards El Diablo
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvordan skulle pandelokken stoppe med at |
Anne87 ♥Welsh pony♥ |
07-11-2007 11:28 |
|
vokse fordi hesten er fuldvoksen??? Alt andet fortsætter da med at vokse, man, hale, pels osv. Mit pandehår vokser også... Og min ponys pandelok VOKSER!!! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Anne87 |
|
|
Det vil jeg også mene men min hest vokser pandelokken altså ikke på.  Så den smule der er passes der ekstra meget på. Jeg ville næsten give hvad som helst for 5 cm. Tænker på kunstig hårpåsætning Det var selvfølgelig en joke men en mulighed.  Syntes ellers jeg gør hvad jeg kan med vitaminer mineraler o.s.v
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| pandelok |
|
|
Nej kunne aldrig drømme om at røre pandelokken  Jeg syntes det er så grimt og ødelægger hestens hoved når den er klippet ligeover. Men det er vel smag og behag. Næ jeg er fan af "Kejser pandelok" så mine bliver nænsomt filtret ud, og hader hver gang der falder et hår af 
Mvh. Christine Skovlyst Med fjordhestene: Ågerupgårs Diva & Ågerupgårds Oliver & de 3 snehunde......
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Pandelok |
|
|
Jeg studsede altid Pelles (Halsnæs) og Golfs (gudenå) pandelokker.. Men ikke så man kunne se det. Pandelokkerne vokser hurtigere og bliver kraftigere af det, og vi var simpelt hen nødt til at tage lidt af en gang imelem da der ellers kom til at sidde foder og snask i dem. Men som sagt ALDRIG så det kunne ses at den var klippet.. Det er noget ar det grimmeste med en pandlok der er klippet lige over..  Mvh Ditte
Venter føl efter Continental OLH 757 i 2008
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| noomiM |
|
|
De mener ikke det virker, hvis det er sådan at de fra naturens hånd er født med gener der gør at pandelokken er kort. Men men jeg springer ud i det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tralalalal |
|
|
aldrig aldrig aldrig!! synes det er så grimt, når pandelokkerne er klippet helt lige over, et stykke over øjnene. dem fra min rideskole (har arbejdet der, og er nu kun medlem) synes at det for ponyerne til at se frække ud.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja Stine |
|
|
For os fjordheste folk må vil det vel forblive en gåde for evig tid, hvorfor nogen klipper hestens pandelok - som vi jo ser som et smykke. Mine heste' pandelok bliver ikke klippet eller deslige - kun plejet 
Nanna Hyllested Sejlflodgaard Med to kommende stjerner Romeo's Gabbi & Stald Kiels Krønike
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hrgkfdsumvcx |
Maibritj ♥Helle Faurholt♥ |
07-11-2007 14:36 |
|
Jeg kunne aldrig drømme om og klippe pandelok, det er et område, man ikke skal nærme sig med en saks. når jeg skal ordne pandelok, blir den vasket og pillet, og det er det. ellers er den bare sig selv.
Fjordheste er også dressurheste..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dfbv.,xn b |
|
|
jeg river den over med en mankniv, ellers er der så mange småtotter når den skal flettes op, det bliver pænere når alle totter er lige lange...
Med venlig hilsen Laila Kan man tabe noget man ikke kan have mellem hænderne?? Holstenervallak til salg se præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Klipper aldrig pandelok |
|
|
fordi der er ikke noget at klippe. "Pipa" har en meget tynd pandelok som jeg værner om. Da hun var til egenthedstest havde de flettet og syet den og det var pisse svært at få op, så der røg nogle hår..Hulk-Hulk. Er misundelige på jer der har pandelok. Hilsen Lizzi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|