|
|
| Så har vi haft kiropraktor |
|
|
Miss I´Will var IKKE halt, men hun var skæv i højre side - og havde fået øm ryg (ville heller ik rigtig skyde ryggen op) - hvilket muligvis stammer fra forkert beskæring og sadel som ik ligger optimalt.. Vedr. sadlen lå tyngdepunktet for langt tilbage, så jeg skulle som en start prøve et "kile-underlag" mente Rikke det hed.. Et underlag som er højt bagtil, og ligesom kan klodse sadlen op bagtil.. Kender nogen dette underlag, og ved nogen hvor man kan købe det.. Det skulle vist være noget skummatriale, og hun mente det kostede omkring 800,00 kr. Problemet er at finde en sadel overhovedet som ligger 100 % rigtigt på hende, da hendes bygning simpelthen ikke er til at lægge en sadel på, så i første omgang vil jeg prøve ovenstående.. Men lige nu skal hun ha fri i en uges tid, og så skal jeg igang med udstrækning og genoptræning af min søde hest i de næste 3 måneder.. Vi skal ha fat i smeden (Camilla Holm), så vi kan komme videre med hendes beskæring.. Jeg er lidt nede over det hele i dag, men heldigvis fortalte Rikke da, at jeg var stoppet i tide og bare havde givet hende fri.. Så nu skal jeg ha fundet det underlag - og så håbe på at det er nok til at "klodse" sadlen op, og så igang med med div. øvelser.. Men hvor er hun dog god, grundig og rar hende Rikke.. Men giv lige et tip vedr. "kileunderlaget" hvis i ved hvad det er og hvor det kan købes..
Mette & Miss I´Will Frem og tilbage er lige langt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kileunderlag |
|
|
Jeg ved at Dahlmann i København har nogle kileunderlag i filt. Jeg har selv haft brugt det en periode til min hest mens jeg ventedepå en ny sadel fra Passier. Det kostede omkring 300,- mener jeg.
Med venlig hilsen Bettina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567 |
|
|
Jeg mener faktisk de har et i dyrenes eldorado. Det er ret fast i det (skummet) og det skråner. M.h.t. sadel, så prøv at tjekke en Hintemeyer ud. mener Peter Krag, Tattersall sælger dem. Skulle være gode til en hest af din type. men ring og få en snak med ham. Hubertushuset har fortalt mig at de overvejer at få denne sadel i forhandling, da den skulle være god til hestetyper som Tinker, Friser o.lign.
Albion dressur sælges. Billeder på Præsentation.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
| Forfatter:  |
jaike03 |
| Dato:  |
04-11-2007 15:41 |
|
Er det Rikke fra Ryet du har haft ude? Vh Camilla
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Underlag |
|
|
Det var da godt du en kiropraktr ud  Jeg havde lidt samme følelse da jeg havde Rikke ude første gang -jeg vidste ikke om jeg skulle være ked af det pga. hestens "problemer" eller være glad fordi der endelig blev gjort noget... Mht. underlag så ved jeg ikke om det er sådan noget her du mener: horze.dk/ product_info.php?cPath...s_id=17661 Der er da noget løft bagtil men om den er god nok ved jeg ikke. Der er også sådan noget her: www.naturhesten.dk/ product_info.php?cPath...ucts_id=74 Det er en lækker lammepad hvor man kan ligge trykfordelende indlæg ind i de forreste eller bagerste kamre (eler begge steder) -alt efter hvad man har brug for. Jeg synes jo den er lækker og ønsker mig sådan et til min bomløse (som Rikke faktisk har anbefalet mig at købe)  Men jeg ved heller ikke om det er sådan noget hun har ment!?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mette... |
Tine (Bimboe) |
04-11-2007 18:00 |
|
Kan det kileunderlag bruges til din westernsadel? Eller skal du også skaffe ny sadel? Tine
*La Luna de Primavera * Madame Freja * Surprice * Ticco* -Rigtige kvinder har horn på sadlen-
-Der hvor volden går ind, går forstanden ud-
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kileunderlag |
|
|
Er der nogen der ved om man også kan få et underlag der løfter sadlen op fortil? Min tinker er højt bygget bag til, og jeg rider kun med en lammeskindssadel, men føler at jeg bliver skubbet frem på ham.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kjpaddy |
|
|
Den lammepad jeg har linket til længere oppe (naturhesten.dk) kan man vist få med kamre både foran og bagpå. Så kan man selv bestemme hvor man vil komme "fyld" i (foran/bagved/begge).
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mette.. |
|
|
Jamen jeg sagde jo, at Rikke var den bedste  Du kan købe et kileunderlag i Almas i Brønderslev til godt 300 kr. De fås i forskellige udformninger og materialer - jeg købte et efter Rikkes sidste besøg, fordi min sadels tyngdepunkt også lå en anelse for langt tilbage. Mvh Line
DV hoppe, 3 år, efter Churchill,kan købes. Forventet stang ca. 162. Er påbegyndt tilridning, som går over al forventning. Skriv for mere info.....
Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenti
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Bettine: Jeg har søgt og søgt på Dahlmann men der kommer ik rigtig noget frem jeg kan bruge. Har de ik en hjemmeside så jeg kan se på deres varer?? neizse: Har ringet til Eldorado lige nu, og de har kileunderlag af div. slags, men de koster "kun" omkring 300 kr. så spørgsmålet er jo om det er dem, eller de er gode nok.. Men vil da lige tjekke dem. Camilla: Rikke Madsen, aner ik om hun er fra Ryet  Gry: Jeg ved ski ik om det er sådan et hvidt et du har linket til, men ved med bestemthed at det IKKE er af uld, da det simpelthen ikke er nok til at få den op hvor den skal være bagtil i sadlen.. Tine: Jeg spurgte Rikke om det ku bruges til min westernsadel, og det mente hun bestemt da det ikke er sådan dressur-sadel-formet , men vist kun ligger i øverst oppe.. Hmmm, tror jeg - for jeg aner det jo ik helt.. Hun sagde også at jeg skulle tage et billed af sadlem på I´Will og sende det til Claus (tror jeg nok han hedder) som har solgt mig sadlen, og høre om man evt. kan lave noget om på sadlen så den kommer op bagtil, det er jo et forsøg værd, selv om jeg er meget i tvivl om hvor meget de rent faktisk kan lave om på westernsadler.. Jeg ønsker mig slet slet ik en ny sadel, da jeg er MEGET glad og tryg i den jeg har nu, så jeg håber inderligt at den kan bruges med et kileunderlag el. at den kan laves om så den sidder korekt.. Line G: Ja Rikke er sgu go-fin.. Jeg vil lige prøve at tjekke Almas i Brønderslev - håber de har en hjemmeside..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| hmmm |
|
|
Jeg har et som jeg kun har brugt i en måned... du kan købe det for 250 kr! det er wintek og er lavet af skumgummi 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mathilde |
|
|
kan du ik sende mig en PB - og sende billeder med af dit underlag?? Hvorfor har du kun brugt det i en måned?? Hvad koster det som nyt?? Hvor mange cm. er det bagpå
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dahlmann |
|
|
har ingen hjemmeside så desværre. De er en gammel sadelmager, og forhandler faktisk kun ting til sadler og læder.
Med venlig hilsen Bettina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mette.. |
|
|
Mit kileunderlag er skumgummi, sort og ca. 3 cm. bagpå - de har flere forskellige slags i Brønderslev. Hvilken en du vælger er fuldstændig ligemeget, det skal bare være højere bagtil end foran - der er ingen grund til at købe et til en mindre formue - de andre er lige så gode. Dit link peger ikke hen på et kileformet underlag, men spørg deroppe - de har som sagt flere forskellige slags. Jeg kørte derop den dag Rikke havde været der og jeg tror de havde omkring 3 forskellige slags. Og jo - det er Rikke ude fra Ryet  Mvh Line
DV hoppe, 3 år, efter Churchill,kan købes. Forventet stang ca. 162. Er påbegyndt tilridning, som går over al forventning. Skriv for mere info.....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Line.. |
|
|
Ok - men det er jo lidt træls at jeg ik kan finde varene på deres hjemmeside.. Det link jeg satte ind skulle ha været af det eneste underlag jeg fandt - nemlig et lammeskinds underlag, og det er jo ik det jeg er ude efter.. Jeg skal ha fat i sådan et som du har købt (tror jeg det lyder til).. Syntes bare der er vildt langt fra Korsør til Brønderslev.. Kan du evt. tage et billed af dit kileunderlag både alene og når det ligger under din sadel?? Det ville gøre mig SÅ glad.. Bruger du også et alm. underlag samtidig?? Rikke sagde nemlig til mig at jeg skulle bruge både et skum-kileunderlag, og så mit alm. westernunderlag..Øhhh hvilket skal ligge nederst - jeg ved det nemlig ik..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mette... |
Tine (Bimboe) |
06-11-2007 12:01 |
|
Du lægger underlaget, så kile og så sadel. Såan ville jeg gøre, og gjorde, dengang jeg red med kile under min dressursadel. Ring og snak med Claus - 51515803. Det er ham fra Jeko.as fra Tuse Creek Ranch. Tine
*La Luna de Primavera * Madame Freja * Surprice * Ticco* -Rigtige kvinder har horn på sadlen-
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tine.. |
|
|
Ja, men allerhelst ville jeg da også gerne ha lavet sadlen om - men ved ikke om det kan lade sig gøre.. Har taget billed i dag, et hvor sadlen ligger på uden noget under, og et med en tyk svamp under.. Ved du om man kan lave om på westernsadler?? Jeg ELSKER min sadel,og føler mig SÅ tryg i den - og det er meget pga den jeg overhovedet kom igang med at riden I´Will igen, men naturligvis skal den ikke gøre ondt på hende..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg tror, |
Tine (Bimboe) |
06-11-2007 14:22 |
|
det altså ikke. Synes du skal prøve om snakke med Claus. Måske I kan lave en aftale, hvis han også vurderer den er dårlig, og du så kan få en "ny" western sadel. Som ligger bedre. Det ville være langt mere optimalt, end og symptombehandle med et underlag. Man kan jo købe "build-up" pad´s til westernsadler, måske sådanne et ville være MEGET bedre. Det er et helt underlag. Prøv også og snakke med ham om det. Tine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hovsa Mette |
|
|
det var fordi jeg forvekslede dig med en anden Mette her fra det Nordjyske, som også lige har haft besøg af Rikke - derfor skrev jeg Almas i Brønderslev. Jeg tror du kan få dem i de fleste rideudstyrsforretninger og i alle mulige og umulige udformninger og materialer. Det betyder ikke så meget, bare det er kileformet - altså højt bagtil og fladt foran. Min består af to dele, som er sat sammen 3 steder med velcrobånd - så kan den nemlig tilpasses alle heste og sadler - det er bare at flytte på velcrobåndene når den ligger på hestens ryg. Du behøver ikke bekymre dig så meget om hvordan det ser ud. Og ja, det ligger mellem underlag og sadel. Mvh Line
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Line.. |
|
|
Hvor højt tror du din sadel er kilet op bagtil med dit underlag?? Jeg vil prøve at tjekke om de har sådan et kileunderlag du omtaler hos Dyrenes Eldorado i slagelse, eller måske i Hubertushuset i Ringsted.. Hvordan syntes du det fungere at ride med?? Er det en ok løsning syntes du, eller syntes du det er lidt noget juks at være nød til at bruge to underlag??
Mette & Miss I´Will Nok har den der nøjes.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mette.. |
|
|
Jeg synes det fungerer fint. Mit kileunderlag er omkring 3-4 cm bagtil og det passer lige til min sadel. Størrelsen af det passer ca. til et geleunderlag og er altså slet slet ikke så stort som et almindeligt underlag. Som sagt består det af 2 dele, som ligger på hver side af rygraden, sat sammen af tynde velcrobånd. Hver del har ca. samme længde som sadlen og er omkring 7-8 cm brede, derfor ligger de kun der, hvor sadlen hviler på hestens ryg. Mvh Line
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| flere steder |
katrunte |
07-11-2007 12:37 |
|
I kan se forskellige slags på bl.a jo-po: http://www.jo-po.dk/shop/ Gå ind under sadeltilbehør, underlag, comfort plus Wintec laver også "riser-pads", der heholdsvis løfter for eller bag. I de rideudstyrsbutikker som er medlem af kæden "rigtigt rideustyrsbtuik, kan man bestille dem fra scanhorse. Deres katalog kan man dowmloade her: www.scan-horse.com/?page=206 Forhandlere findes her: www.scan-horse.com/?page=206 Jeg har pad, som løfter sadel fortil, hvis nogen er interesseret - den er brugt max 3 gange. mvh. katrunte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Katrunte |
|
|
Tak for link.. Line er det sådan et du har?? Kan desværre ik kopierre billedet..Men kig på Jo-Po.. Der er 4 muligheder for at justere i midten af underlaget.. Varenavn Sadelpad "Pro Balance Eskadron" - sort Varenummer H-3230 Vægt 1 Kg.M/4 flytbare fæstnere.
Lgd. 50 cm - bredde på puder varierer fra 10-13 cm
Farve sort
Tykkelse i den tynde ende = 5 mm - den tykke ende 25 mm
Med disse pad mulighed for justerring af sadel - kan løfte front el. bagtil.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mette.. |
|
|
Jep, det er sådan en type - tror bare mit er tykkere bagpå, men det kan også være jeg husker forkert. Men ja, det er sådan en model. mvh Line
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Så langt så godt |
|
|
Line:Det var da dejligt endelig at komme det lidt nærmere.. Jeg er snart ved at blive sindssyg over at kigge div. hjemmesider igennem uden helt at finde det jeg har brug for.. Tror også at det hvide skumunderlag der kan kiles op foran el. bebved ku være noget for os.. Så nu har jeg da en ide.. Kan ik finde noget i Horze der minder om det du har tror jeg.. Godt der stadig er lang tid til at jeg skal på ryggen af min hest, så jeg har jo tid nok til at finde det jeg skal bruge..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kileunderlag |
|
|
Ja, så købte jeg et kileunderlag i dag.. Men det er ikke sådan et jeg have satset på at købe.. Mit ser sådan her ud  Jeg har fået lov til at prøve det under sadlen, og tror faktisk at det vil kunne løfte sadlen bagtil så meget som det er nødvendigt..Så er spørgsmålet jo bare hvordan det bliver at bruge.. Jeg tænker på om det bliver hvor det skal når der rides, og det finder jeg jo ik ud af endnu.. Det billed jeg har indsat ligner et meget fast/hårdt skummatriale, hvor det jeg har købt er af blødt skummatriale - lidt som skumgummi..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|