|
|
| Hvor meget Gram stald dækken nu??? |
|
|
Halløj i skuret... Jeg ville lige høre, hvad ville i smide på isabella af dækken hvis hun var jeres hest?? hun står stortset med sommerpels nu. hun er den tybe hest, at hvis hun fryswer sætter hun ikke pels, hun taber sig lyn hurtigt.. så jeg skal altid være lidt foran angående dækken, for at undgå at hun taber sig... Hvad synes i jeg bør bruge af antal gram i stalddækken nu??? hun står i en stor stald, hvor der kun er 5 heste, så der er jo ikke mange til at varme op... sandie ps. hun står med 2 fleece tæpper nu... det jeg fisker efter er, opm det dækken jeg har købt idag har for mange gram
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stalddækken ville.. |
|
|
jeg ikke smide mere end 200 gram på nu, så længe hesten ikke er klippet og det er jo ikke koldt ude endnu..
HESTEKLIPNING TILBYDES I JYLLAND se præsentation for mere info..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er svært |
| Forfatter:  |
Tine (Bimboe) |
| Dato:  |
01-11-2007 08:13 |
|
min blev helklippet for en god måned siden, da hun skulle til Sverige i træning. Hun kom hjem igår, og har sat en en del pels igen. Jeg var oppe og besøge hende i midten af okt. måned, og der lagde jeg et 370 g dækken på hende, da hun havde sat pels, og jeg ville være sikker på, at hun havde nok tøj på. Nu hun er kommet hjem, kan jeg bedre selv tjekke, og kan mærke her til morgen, at det er AAALT for varmt, med det tykke dækken pt. Så idag, går hun altså lidt ned i fyld. Har desværre kun 150 g´s, så det må vi prøve, ellers må hun have et uld under et 150 g, hvis det ikke er nok. Tine
*La Luna de Primavera * Madame Freja * Surprice * Ticco* -Rigtige kvinder har horn på sadlen-
-Der hvor volden går ind, går forstanden ud-
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rtrerrte |
|
|
ja for min første tanke er også at et 275-300 gram er for varmt til hende nu.. men hun har jo meget kort pels, og fryser hurtigt... sidste vinter, da den første "milde" frost kom, kom hun ud med sit vinterdækken med 300 gram uld fyld.. og efter 5 minutter stod hun og rystede??? så jeg forsøge at være lidt på forkant i år.. også for at undgå at hun taber sig 3 bom størrelser i sadel, som hun gjorde sidste vinter  Men hvis der så bliver for koldt for hende når der bliver koldere, fordi hun har så meget på nu??? kan man så i realiteten kke bare ligge et af de der underdækkener på???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ikke koldt??? |
LeneG (LeneGravesen) |
01-11-2007 12:05 |
|
Det er jo ikke særlig koldt??? Min hest er ikke klippet. Går med regndækken ude og ulddækken inde. Har i en periode haft 200 gram på ude, da der var nogle dage med dagtemperaturer under 10 graders varme, men i stalden har hun kun stået med uld. Min stald er en lade med næsten samme temperatur som udenfor. Vi har jo sådan set høje temperaturer lige for øjeblikket. 200 gram ude til en ikke-klippet hest, når temperaturen falder til under 10 grader om dagen. 200 gram inde vil jeg først lægge på, når det bliver omkring frysepunktet og op til 5 graders varme om natten. En klippet hest ville jeg lægge mere på.
Lene G Finder du en sten i din ene sko, så vær glad, det er én, og ikke to
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tttyty |
|
|
Nej jeg synes heller ikke der er koldt... Men isabella har allerede tabt sig en gang, hvor jeg så lagde mere dækken på hende, og så tog hun på igen.. og dyrlægen har tjekket tænder osv.. så det er ikke dem den er gal med..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 150+tæppe |
Nina22 |
01-11-2007 13:25 |
|
Min dreng har ikke sat noget pels endnu. Det er første år han har dækken på, og jeg blev nød til at smide et ekstra tæppe under de 150 g. i går. Men jeg ville sige omkring 200 g. Men prøv dig lidt fremad. Bare du ikke smider for mange gram på fra starten. Men ærlig talt, så er det jo ikke kolde endnu. Men hold da op hvor hestene fryser alligevel, og sætter meget pels. Men det blæser meget, og i vores stald er der en lille smule træk pga vinduer. Mvh Nina
Jeg er den heldige ejer af en dejlig unghest, Kadir. Fuldblodsaraber.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| prøv dig frem |
|
|
Jeg ville prøve mig frem hvis jeg var dig, start med det tyndeste og mærk om hun er varm nok hvis ikke så lægger du et tykkere på eller evt et uld eller fleecedækken under.' Kan godt forstå at du er nervøs for at hun skal tabe sig igen, synes derfor du skal vælge det dækken, hvor hun holder sig dejlig varm under, det gør jeg med den ene af mine, som er en frossenpind. Hun har nu sommerlængde pels og står med et 300g + et regndækken, både ude og inde, da der ikke er mulighed for at skifte. Good luck 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min pony - 400 gram |
|
|
hejsa. Min den står allerede med 400 gram i.. Hun er også klippet. Jeg vil nok ligge et på der var 150-200 gram i til at starte med.
Mvh. Clara Pony Sælges: 145 stg. 5 år, LA Dressur og spring. Rødt pas, søster kan ses. God børnepony. 45.000 med alt. ring 5050 1531
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fyld.. |
|
|
Clara, hvad skal den have på, når det bliver under frysepunktet? 800 g? Jeg undres.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Min er klippet og står med et 300 g. dækken. Hun har en udeboks, så derfor er temperaturend den samme dagen lang. Hvis hun fryser hurtigt, så ville jeg nok mene et 200 g. burde være fint. Ellers kan du altid gå op eller ned i fyld, efter behov.. Hun taber sig jo ikke fra den ene dag til den anden 3 bomstr... 
I ved ikke hvad i har, før i mister det - Pas godt på jeres dyr! Kender I Shannons fortid? Købt af tidligere ejer i Nordsjælland, men ved hun kommer fra Nordjylland (Nykøbing Mors)! Se præs. for bille
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
min står kun med uld dækken... det er der godt ved det at det tilpasser sig temperaturen uden for da det er natur matriale så selvom han er kort klippet så beholder han det på om natten og der er bare kold i stladen...
5 søde killinger gives væk- nær Aalborg En gang st. hippolyt, altid st. hippolyt.... Nu uden min dejlig norske skovkat Tornado... Kørt ned den 13 maj 2007.... Elsker dig verdens dejligste kat....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
men bare fordi hun står og ryster betyder det ikke at hun fryser.,.. de ryster af samme årsager som vi gør, nemli for og holde varmen... du kan tjekker om huhn fryser ved at tage dæknet af hende om morgen og mærk hende på ryggen og krydset - er hun kold så fryser hun er hun lun eller varm så har hun det tilpas og er hun våd så sveder hun... du kan evt. gøre det lige inden hestene puttes og lyset slukkes...
5 søde killinger gives væk- nær Aalborg En gang st. hippolyt, altid st. hippolyt.... Nu uden min dejlig norske skovkat Tornado... Kørt ned den 13 maj 2007.... Elsker dig verdens dejligste kat....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vores heste.. |
Hurricane ♥fleur♥ |
02-11-2007 20:04 |
|
står med 150 g nu, til vinter står de med 300g.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har fået |
|
|
rettesnoren her fra Massør Margit, hun anbefaler at man rent fysisk tager temperaturen under dækkenet på krydset og det skal vise 33 grader så er hesten klædt på til at holde varmen. mvh Jeanne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hurlumhej |
|
|
Jeg undres godt nok over hvor mange gram nogle heste allerede har på.. Min er ikke klippet (endnu), men har IKKE meget pels.. Han har et 150g på lige nu, og det er da rigeligt ? Det er ikke engang frost om natten endnu (han står også i udeboks)... Jeg synes 400g's dækner er rigtig (!!) tykke - og jeg tror, hvis summen af gram kommer op i 600-700g må det da være super ubehageligt for hesten at have på ? Og det må da også sænke bevægelses mulighederne ? Det er i hvert fald hvad jeg tror 
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Scirrocco Ashk
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ TEAM RC - Vi kan, vi vil, vi gør det!
- Ejer af en broget skønling (:
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja, jeg må |
Tine (Bimboe) |
04-11-2007 09:47 |
|
indrømme, at jeg var for pyldret, da hun stod i sverige. Jeg havde bare ikke mulighed for selv og styre det, og så tænkte jeg, at den hellere måtte have lidt mere på, så den ikek frøs. De kunne jo ikke gå og skifte dækken hver dag. Nu hun er hjemme, er hun som sgat gået tilbage til sit 150 g´s, hvilket hun holder varmen fint med. Det er altså også blevet lunere IGEN, end hvad det var for 2-3 uger siden. Der var det tæt på frysepunktet hver nat, og ikke over 10 grader om dagen. Nu er det omkring 12 grader og sol. Tine
*La Luna de Primavera * Madame Freja * Surprice * Ticco* -Rigtige kvinder har horn på sadlen-
-Der hvor volden går ind, går forstanden ud-
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|