|
|
| Hvad gør i andre, der kun har koldt vand |
|
|
...i jeres vandspiltov?? Min har fået skæl i halen(haleroden) og skal vaskes med noget skælshampoo. Men nu da det er blevet koldt udenfor, vil jer høre, hvordan I gør, når i vasker? Og måske i kan hjælpe mig. Jeg havde tænkt på, at vaske ham så hurtigt jeg kan i koldt vand+shampoo og så skylle efter med varmt vand fra vandhanen i foderrummet(ca 15 m derfra) og så derefter tørre det væreste af vandet af med et håndklæde. For det er jo ikke kun hanen der bliver våd, men også ned af lårene og benene. Håber på lidt hjælp...
M.v.h. Stine med Pony-dyret Star Fighter *Medlem af pony-power "klubben". -"Klubben" for ponyryttere over 18 år.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mon ikke den.. |
|
|
overlever at blive vasket i koldt vand, så koldt er det jo heller ikke endnu..
HESTEKLIPNING TILBYDES I JYLLAND se præsentation for mere info..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej med dig |
|
|
min pony havde også skæl og jeg forhørte mig i en rideudstyrs butik hun synes at det var bedst at bruge sådan noget anti klø noget som er noget creme du kan smøre i halen det tager også skæl det har hjulpet min pony, så er du fri for at vaske dens hale i skælshampoo da det jo ikke ligefrem er vejr til det. så mit råd er køb det anti klø creme fra bluehorse det hjælper og hendejeg snakkede med sagde at det virker bedre end skælshampoo og er nemmere at have med at gøre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har lige... |
|
|
Jeg skulle til stævne forleden og vaskede min hest udenfor med koldt vand. Han er altså ikke død af det.  Jeg tror bestemt ikke der sker noget ved det, bare din hest ikke bliver gennem kold så sker der ikke noget med det.
Marco efter Diamant/Diamond...  Fri hash og vindmøller og flere popcorn til folket
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kog vand |
|
|
Du kunne også koge vand hjemme fra, tag den lille indendørs vandkande med og bland varmt med koldt vand ude i stalden. den lille vandkande er god til at få alt sæben ud af halen med.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Lav en spand dejlig lunt vand, hold den op under halen og sænk hele halen og så meget af haleroden som det nu kan lade sig gøre ned i spanden. Få en person til at hjælpe dig med at holde spanden og så vasker du ellers bare løs. Hav evt . flere spande med lunt vand stående, og måske en kande/vandkande at skylle efter med. Mvh. AnjaR
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
dejlighestepige:Jeg bruger allerede BH antikløe, da det er en hest med sommereksem. det bliver brugt i sammenhæng med BH anti skæl-shampoo... Jeg vil prøve det med en vandekande der er varmt/lunkent vand i foderrummet 15 m fra vandspiltovet, så må kæresten få noget motion  Takker for jeres svar.
M.v.h. Stine med Pony-dyret Star Fighter *Medlem af pony-power "klubben". -"Klubben" for ponyryttere over 18 år.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvad hedder shampoo'en |
|
|
Hej Stine Hvad hedder den shampoo, du skal bruge? Min hest har nemlig samme problem, og har fået at vide af dyrlægen, at jeg skulle vaske halen i sæbe spåner. Det har også virket, men det kommer nok igen. Hvor længe skulle du vaske hende? Og hvordan med cremen - skulle den virke mod det samme? Og hvordan skal den bruges? MVH Janni
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567 |
|
|
Vandkoger...koger vand, blander det op med koldt vand i en spand - sætter mere vand over...o.s.v. Vandkogere fås ofte billigt i Aldi eller Netto (okay de er så heller ikke altid for kønne...)
Albion dressur sælges. Billeder på Præsentation.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg bruger... |
| Forfatter:  |
99E |
| Dato:  |
31-10-2007 09:04 |
|
...ganske enkelt en elkedel. Alternativt har jeg faktisk her i vinter mulighed for at tage hesten de 300 meter der er hjem til en vandhane med varmt vand + vandslange... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Janni... |
|
|
Har sendt dig en PB med andre gode fif mod skæl. Ponyen skal til svømning idag, så tror jeg tager shampooen med, og vasker ham derude efter endt svømmetur  Jeg har allerede en elkedel. Og ellers må jeg bare finde en speciel påspændingsting til at spænde en vandslange på vandhanen i foderrummet , så er der varmt vand. ellers ja, så må kæresten være stik-i-rend dreng 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjoe .. |
|
|
Vi har heller ikke varmt vand i vores stald. Jeg har en hest som jævnligt går stævner, og to fjordheste som ofte er ude og køre med folk. De skal være rene, specielt fjordhestene når de skal ud. Jeg har ingen problemer. Jeg skyller dem i koldt vand, sæber dem ind, og massere musklerne så de ikke bliver for stive og kolde. Og skyller dem i koldt vand bagefter igen. Så snart de er skrabt er det på med et stort uldtæppe. ^ Det tager højest 10-15 min. og det bliver gjort ofte. Det har så heller ikke dækken på i hverdagen, udendørs eller indendørs, såe.. - De er I hvert fald ikke døde endnu, og har faktisk, ikke været syge en eneste gang i deres lange liv, den ene er 18 og den anden er 21, skønt de er blevet vasket sådan her minumun en gang om måneden hele livet. Det eneste jeg vil sige du bør sørge for, og som vi selvf. også gør, er at lukke alle døre og vinduer så der ikke kommer træk på dem! . God fornøjelse, håber du for skælen væk  Hilsen Ditte Stutteri Rannerupgård
Stutteri Rannerupgaard med; Nelly, Jenny, Shiva og Sigyn<33 ,-nu også med Vanessa  Velour <'33 ,-du vil altid have en meget stor plads i mit hjerte ! Tidligere RS-navn; velour-og-mig
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| skæl igen igen |
KirstenR |
01-11-2007 21:23 |
|
Et andet godt råd mod skæl er Aloe Vera gele. Min gamle hoppe havde tendens til skæl i haleroden og dyrlægen anbefalede forskellige medicinske midler. Men det bedst virkende (og billigste) var alligevel den A.V. gele, jeg havde købt til min egne solskoldede skuldre. Det er også godt til mindre sår, så nu er det en fast del af staldapoteket. mvh Kirsten
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har du... |
Hurricane ♥fleur♥ |
01-11-2007 22:44 |
|
ikke mulighed for at trække en vandslange, fra hanen i foderrummet 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bummelum |
|
|
Jeg bruger i stedet for vand og den slags baby olie i halen hvis det er her der er kløet eller skæl i stedet for vand.
Paints er bedst i Quarter forklædning Breeding stocks for life Elsket eller hadet, intet midt i mellem
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ponymor |
|
|
Ja jeg er en sart heste"mor", jeg koger vand til min når hun skal vaskes da vi intet varmt vand har, og så blander det op med koldt til det har en go temperatur.
Med verdens dejligste pony: Stormarkgårds Tequila <3 Og verdens dejligste hest: Midnights Medina <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hos os... |
Hurricane ♥fleur♥ |
02-11-2007 19:46 |
|
har vi heller ikke varmt vand i stalden endnu, får heldigvis snart sat en varmvandsbeholder op. Men indtil nu har vi klaret os med en el-kande, som er lyn hurtig til at koge vandet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
vi koger vand i en el kedel og blandet det med kold så det får en tilpas temperatur
5 søde killinger gives væk- nær Aalborg En gang st. hippolyt, altid st. hippolyt.... Nu uden min dejlig norske skovkat Tornado... Kørt ned den 13 maj 2007.... Elsker dig verdens dejligste kat....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mnbrkshdfskj |
Anna-S |
03-11-2007 09:26 |
|
Min får bare en tur med det kolde vand når hun har været i brunst (hun er sviner sig selv meget når hun er i brunst) - når bare det ikke er på hele kroppen kan jeg ikke se noget problem i det. Jeg gnider hende efter på lårene med et håndklæde. Sætter man det lidt i perspektiv så er jeg så tosset at jeg SKAL ud og bade i havet næste weekend - så mon dog min hest dør af at få skyllet bagdelen? 
Anna og Flicka - Et broget makkerpar !
Fortiden kan ikke laves om så lad være at fortryde den, fremtiden kan ændres.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hurricane ♥fleur♥ |
|
|
Tjoeh, det kunne jeg vel, men det er en speciel vandhane(gammel) og ved ikke hvor man finder sådan en "umoderne" en henne.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det med at |
|
|
bruge en elkedel har jeg osse altid gjort men når man tænker efter er det jo lidt som at tisse i bukserne: det varmer kun i starten, så bliver det koldt. Nu gør jeg det at jeg gnubber den godt der hvor den bliver våd med håndklæder.
Pia Nielsen Udstyr sælges. Se præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm |
|
|
Altså en hest dør ikke af koldt vand. Tænk på at de står ude i regn og snevejr. Bare pas på at krydset forbliver tørt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jhasdkjakjs |
Anna-S |
06-11-2007 20:05 |
|
Min blev lige spulet af i går - bagperronen Ikke på krydset, men bagben, hale, røv, inderlår, forben.. Hun bliver for ulækker når hun er i brunst (og får også sår efterfølgende hvis ikke jeg fjerner det).. Så hun må sku leve med lidt koldt vand så længe hun vælger at brunste så kraftigt 
Anna og Flicka - Et broget makkerpar !
Fortiden kan ikke laves om så lad være at fortryde den, fremtiden kan ændres.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejsa det kan du godt |
Asta ♣Isabella♣ |
06-11-2007 20:08 |
|
Det kan du hel klart godt gøre, men du skal nok lade den stå i stalden og tørre helt inden du sætter den på fold men ellers er det helt fint:) det har jeg gjort mange gange. men det er da fint nok du er betænkelig:)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|