Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hvad kan det være ! ( hudproblem)
Forfatter: 
Dato:  29-10-2007 15:03

Hej Alle

Min 4 års vallak har en bar plet på halsen. Den er på størrelse med en 2 krone og har været der i over 6 mdr. Huden er tør og forhornet, ligesom eksem. Jeg har først prøvet at smørre med et svampedræbende middel efter dyrlægens anvisning (Brentan) da der ingen forandring var efter nogle uger, smurte jeg med Hydrokortison 1 %, men det hjælper altså heller ikke.

Nu ved jeg ikke hvad jeg så skal prøve. Overvejer at ringe til dyrlægen igen, men hvad kan det dog være ? Har i kendskab til sådan noget ?

Masser af hilsner fra Kristina :-)

0
0
Svar på denne tråd

hej hej
Forfatter: 
Dato:  30-10-2007 12:52

Det kunne godt lyde som en Sarcoid. Det er en slags hudkræft, men heldigvis en godartet en en. Du kan få en salve hos dyrlægen at smøre det med. En rød salve. Meget effektivt, så falder skorpen af og det ligner et stort kødsår og så heler det pænt igen og der kommer pels på. Min hest har haft to. Men om det er sådan en skal jeg ikke kunne sige. Men de forsvinder ikke af sig selv. Hesten e heller ikke generet af dem.

Held og lykke med det.

Knus herfra

Jeanne

¤ Strandgården's Safir ¤

en drøm blev virkelighed

Se din hest i øjnene & se dig selv

0
0
Svar på denne tråd

Sarcoid
Forfatter: 
Dato:  30-10-2007 14:56

Jeanne: Det glæder mig, at du har haft nogle gode resultater med salven Den hedder vist noget med Xtere.

Har lige fået 3 dyrlægers version uden at de har set min hest, men de mener alle, at det med stor sandsynæighed er et sarcoid. De havde et meget afslappet forhold til lidelsen, men siger alle at den kan være meget svær at bekæmpe

Den ene dyrlæge sagde endda, at det ikke var helt ufarligt at behandle, og fortalte om nogle skrækhistorier fra England, hvor heste er døde af den, men her I DK har man vist aldrig hørt at heste ligefrem blev aflivet pga at sygdommen breder sig.

Jeg er blevet anbefalet at få min hest undersøgt så vi kan få testet om det er et sarcoid og derefter tage en beslutning om jeg vil gøre mere ved det.

Andre herinde som har kendkab til dette ?

Masser af hilsner fra Kristina :-)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  30-10-2007 15:04

Der hvor min hest står, var der på et tidspunkt en hest, som havde disse godartede svulster. Hesten havde vidst 5 stykker fordelt på kroppen - primært under maven. Dyrlægen tog en prøve at det, for at være sikker på, hvad det var. Dyrlægens råd var, at lade det være, så længe det ikke generede hesten. Man kunne godt behandle det, men det var vidst smertefuldt for hesten

Sascha & Sani Cheval

Medlem af: Discount Heste og Pony Vanrøgternes klub: DHPV

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider