Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

bund udenfor løsdrift
Forfatter: 
Dato:  25-10-2007 21:28

hej jeg vil høre om der er nogen der har en god ide til hva man kan bruge udenfor løsdriften,altså ved indgangen til den. vi har problemer med at der bliver meget mudderet. de skal træde over en kant for at komme ind og det er meget fint for så bliver det ikke mudderet inde.har hørt at der skulle findes en slags sand der skulle kunne holde det fri for mudder. håber der nogen der kan hjælpe.

0
0
Svar på denne tråd

Vi har mudder
Forfatter: 
Dato:  25-10-2007 21:42

I perioder i store mængder. SUK.

Så jeg vil også gerne høre om en mirakelkur.

Tror de der plastceller man kan lægge virker, men de er pebrede og det er noget af en entreprenørarbejde at lægge og fylde dem korrekt.

Mvh Tina

Quality doesn't cost - it pays !
0
0
Svar på denne tråd

plastceller??
Forfatter: 
Dato:  25-10-2007 21:50

dem har jeg ikke hørt om?men åbenbart ikke noget man selv kan ligge?

0
0
Svar på denne tråd

Det er sådan nogle gummfliser med huller
Forfatter: 
Dato:  25-10-2007 22:46

De virker fint, men er dyre.

Der er en tråd på Hesteejendomme om såkaldte kvægmåtter som lyder til at være et hit!

Mvh Mette
Defineret ponyrytter
· Mere MeLLa · Voksne er børn, der glemmer at lege · Heste.dk - helt gratis
0
0
Svar på denne tråd

Vi købte
Forfatter: 
Dato:  25-10-2007 23:57

et læs stabilgrus, jeg tror, det kostede 2.500 kr. Vi gravede lidt af mudderet og smækkede stabilgrusen på. Der gik en uge, så var pladsen stærk, plan og fin som en skovvej (y)

Vi måtte jo så muge på den ind i mellem, men det var jo også ok - muges skal der jo alligevel :-P

:-) fra NinA

Praktisk hverdagsargumentation, kævl og pjat :-D

--o--

Der er intet der er godt, at det ikke er galt for noget andet...... :-P

0
0
Svar på denne tråd

løs flis
Forfatter: 
Dato:  26-10-2007 07:56

Vi har også gravet lidt af jorden(mudder) væk og så lagt et lag træflis odenfor.Det fungerer fint.

Mvh Graven

Køn sortbrun Welsh cob 6 år,147 cm ( dressurmodel) sælges .

Smuk,stortspringende allround hest sælges . 5 år og 170 cm .

2 ledige staldpladser til store heste ledig 1/1-2008

0
0
Svar på denne tråd

mudder
Forfatter: 
Dato:  26-10-2007 08:27

Vi har også altid fået skrabt et lag jord af og fyldt med stabilgrus og her er ALDRIG mudderet. Flis er også godt, men min erfaring er, at det formulder alt for hurtigt og skal eferfyldes 1-2 gange årligt (selvfølgelig afhængig af hvor mange heste der bruger løsdriften m.v)

0
0
Svar på denne tråd

vi har lagt
Forfatter: 
Dato:  26-10-2007 08:51

SF sten - det virker fint - der bliver fejet hver dag så de altid er rene...

Men stabilt grus og lidt hældning væk fra løsdriften lyder også fornuftigt hvis der ikke er al for mange heste.

Vi er med i "PÅ PLETTEN" se os på www.pletshow.dk

Her bor Nisha: www.aktivstald.dk

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd

Hit-riste
Forfatter: 
Dato:  26-10-2007 09:33

Her hos os har vi indkøbt HIT-riste, men pga. den megen regn kan maskinerne ikke køre i marken p.t. og vi har derfor ikke fået dem lagt. Møg-irriterende! Systemet sr dog lovende ud, for vi er også trætte af mudder og søle...

HIT-ristene samt læggevejledning kan ses på www.jvhandel.dk

Reni Nielsen, Stutteri Krone

www.stutterikrone.dk

0
0
Svar på denne tråd

Se den her...
Forfatter: 
Dato:  26-10-2007 13:08

Den er bare idiel, ingen mudder og altid tørskoet, jeg har købt en mere til den anden udgang, skulle lige prøve om den var så god som lovet først.

Billedet er taget inde fra gangen i løsdriften og ud, og det var lige efter at der havde regnet i flere dage.

Elller læs den her tråd.www.heste-nettet.dk/forum/34/10447/ 10447/

Med venlig hilsen

Merete

Shetlænderavl

Føl og plage til salg med gode papirer til fornuftige priser.

http://www.stutteri-winther.dk

0
0
Svar på denne tråd

Nu har ...
Forfatter: 
Dato:  26-10-2007 14:54

vi et flytbart hus, så vi flytter bare hvis der bliver for mudret, men ellers tror jeg, at jeg ville vælge stabilgrus.

There´s a crack in everything, that´s where the light gets in´

(Leonard Cohan)

0
0
Svar på denne tråd

Bundsikring
Forfatter: 
Dato:  18-11-2007 17:25

Hej

Her har vi lagt bundsikring, ikke alt for store sten, men alligevel større end stabil. Vi kan faktisk gå frem og tilbage i træsko hele vinteren. Det er bare det bedste vi har gjort for både os og hestene.

Hilsen

Jette

0
0
Svar på denne tråd

Gangmåtter...
Forfatter: 
Dato:  18-11-2007 21:12

har vi også valgt her, og indtil videre ser det ud til at virke...

Indrømmet, det er den lette løsning, alternativet er som flere skriver afgravning af jord og påkørsel af - masser af! -stabilgrus.

Som vores folde & løsdrift er placeret - adgangen til den øverste ende, hvor løsdriften er placeret er ikke for store køretøjer - ville det enten betyde en masse kørsel op gennem de øvrige folde, eller en masse skovlen og køreture med en mindre traktor, så derfor måtterne.

Vi har også været inde over hit-ristene, men de bød på samme udfordringer som den rene stabil grus løsning...

Hvis det imidlertid viser sig ikke at holde så godt som lovet, så må vi jo revurdere!

Dorte

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider