Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

stald og fold til shetlænder ?
Forfatter: 
Dato:  25-10-2007 19:24

Ja jeg er altså helt væk i de små shetlandsponyer derfor overvejer jeg at købe en til næste år, jeg vil kunne tilbyde den en stor fole, hvor der pt går 4 stor heste og der er to store huse på folden (altså løsdrift)eller da min araber ikke rigtig kan holde vægten på døgnfold,at den kan gå sammen med ham ( måske andre) på en en stor fold og så komme ind om natten.

der er en ny græsblandning med meget kløver de skal på til næste sommer så måske kan min araber holde vægten og så bliver det løsdrift til den lille,der skal bruges til kørelse og udstillinger.

lyder det som ok forhold til en shetlænder

mig..

0
0
Svar på denne tråd

Det lyder som
Forfatter: 
Dato:  25-10-2007 19:45

fantastiske forhold.

Mine to shettere går i løsdrift, og de elsker det.

Men, de kan nu også godt lide at komme ind engang imellem, og gasse sig i halmen i boksen

Christel
Bøger til kommende forældre sælges - se præs.

2 dejlige shettere sælges samlet - se præs.

Bolig søges i næstved eller omegn - max. husleje 6.000 kr.

0
0
Svar på denne tråd

Det gør det...
Forfatter: 
Dato:  25-10-2007 19:47

ikke - eller rettere, det lyder som for gode forhold...

Min erfaring er, at med mindre de virkelig bruges/motioneres dagligt, kan de ikke tåle ret mange timer på græs.

Min egen går med "græsbegrænser-mundkurv" alle de timer de er på græs - alternativt skulle hun have stået alene på jordfold mens de store græsser.

Jeg kan godt forstå, du er "væk i dem" - de er super sjove og charmerende, men man skal altså gøre sig nogle overvejelser omkring deres meget begrænsede fødebehov, inden man integrerer dem i et hestehold bestående af knap så nøjsomme heste...

Dorte

0
0
Svar på denne tråd

Det lyder da godt...
Forfatter: 
Dato:  25-10-2007 20:32

Det lyder da optimalt. Jeg har selv 14 stk der går på 6 tdl. hele året rundt, og så bare har deres løsdrift. Vallakken går med mundkurv på om sommeren, men de andre æder ikke mere end godt er.

Med venlig hilsen

Merete

Shetlænderavl

Føl og plage til salg med gode papirer til fornuftige priser.

http://www.stutteri-winther.dk

0
0
Svar på denne tråd

Synes også
Forfatter: 
Dato:  25-10-2007 22:01

at det lyder rigtig godt. Men ja, pas på at den ikke spiser FOR meget da disse små ponyer hurtigt bliver for tykke.

Hilsen Kanoagaard

med de 3 røde:

Blondie,

Madelaine af Nord-Als

& Kanoa.

0
0
Svar på denne tråd

tak for de råd.
Forfatter: 
Dato:  26-10-2007 13:02

ja jeg ved godt at den nok ikke skal med ud på døgnfold sammen med de stor til næste år, da det bliver en kæmpefole med meget kløver og den skal jo helst ikke trille der bliver nok også mulighed for at den kan låne en boks en gang imellem,men ellers er det meningen at den skal stå ude.

Alice og Marco

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider