Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hvidløg og ingefær
Forfatter: 
Dato:  21-01-2004 23:18
Da man jo tit hører at hvidløg er godt mod meget, vil jeg hører i hvilken form det er bedst??? Altså Flager, pulver, granulat eller bare alm fed???

Derudover vil jeg høre om nogen der ved om Ingefær har nogen effekt på heste velbefindende! For mennesker er det jo næsten godt mod alt muligt

På forhånd tak

Heidi

True love doesn´t consist of holding hands
- It consist of holding hearts {>
0
0
Svar på denne tråd

Mummmm
Forfatter: 
Dato:  22-01-2004 08:43
Hej Heidi.

Jeg syndes det er nemmest at bruge hvidløg i pulver, hestene har svære ved at spise "uden om" hvidløget.
Har også selv prøvet at presse hvideløget men det blev noget være "snask":-)
Ingefær virker lige så positivt på heste som det gør på mennesker.

Med venlig hilsen Mette.
Jeg tilbyder undervisning i Klassisk Ridning efter Bent Branderups metoder. Både fra jorden og fra ryggen.
Ring og hør nærmere. Dag- aften- og weekendkurser. Undervisning efter aftale.

Endvidere sælges sort DV hoppe plag efter Marengo og rødt DV hingste føl efter Bernstein
0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville
Forfatter: 
Dato:  22-01-2004 09:15
sige at friske hvidløg er det sundeste. Bruger også ingefær til min hest og er meget glad for det :-)
Og ja det har samme virkning på heste som på mennesker.
Mange venlige hilsner

Maria

Tjek mine billeder på min præsentation!
0
0
Svar på denne tråd

granulat
Forfatter: 
Dato:  22-01-2004 09:17
pulver hard et med at klistere når de rkommer ilt til/luftfugtighed.

Så jeg køber granulat. Ville gerne bruge flager men de er for dyre.

Karina

.
0
0
Svar på denne tråd

Kan heste godt
Forfatter: 
Dato:  22-01-2004 10:55
lide ingefær, et er jo om det har en virkning, men noget helt andet er om de vil have det ned??? Hvordan giver i dem det?? Kan man købe det på samme måde som hvidløg???

Heidi

True love doesn´t consist of holding hands
- It consist of holding hearts {>
0
0
Svar på denne tråd

Frisk ...
Forfatter: 
Dato:  22-01-2004 14:43

Du kan sagtens give både ingefær og hvidløg i frisk form - det er som regel kun et spørgsmål om tid, før de lærer at spise det. Heste er meget kræsne - de vil helst spise det, de er vant til, men bliver de sultne nok, glider det ned, og de vænner sig hurtigt til det.

Hvilken form de får det i er underordnet - det er et spørgsmål om pris og dosering og hvad man finder mest praktisk. Nogle ting er billigst i frisk form, andre i pulverform.

Venlig hilsen
Marianne S

0
0
Svar på denne tråd

Jeg bruge hvidløgsgranulat
Forfatter: 
Dato:  22-01-2004 15:12
jeg har både prøvet pulver og pasta men granulaten er nemmest at bruge. Pastaen skulle ellers være den de har bedst af. Der er mindst spild ved den men den kan være lidt svær at bruge især hvis det er koldt. Det billigste granulat jeg har fundet og selv forhandler er det fra Husdyrhelse.

michelle
0
0
Svar på denne tråd

Pet-Gourmet
Forfatter: 
Dato:  23-01-2004 15:51
Gry har tidligere fået pulverhvidløg fra Askhim. Det klistrede ikke sammen i selve spanden (jeg holdt det tørt), men det støver voldsomt og er ikke særligt behageligt at indånde.

Nu får hun så knust hvidløg fra Pet-Gourmet. Min søster veninde har varmt anbefalet lige netop det produkt. Hun mener at have kureret sin astmahest på det, så jeg valgte at gøre forsøget, da Grys hoste dukkede op igen.

Petgourmet er knust hvidløg, fibre og mælkesyrer. Grys kom i en slags ketchup-flaske. Hun får ca. en spsk. dagligt - sammen med sine urter og MSM - blandet med klidmelasse (så ryger det hele ned, uden spild. Krikken sørger nemlig omhyggeligt for at slikke krybben HELT ren bagefter.)

Pet-Gourmet

...jeg kan lige lave lidt reklame, selv om jeg ikke kender langtidsvirkningen af det på min egen hest. Det er ret billigt - priserne er incl. fragt, og han er hurtig til at sende...

Mette (Fjolle)

DET GULE HELVEDE ER LØS
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider