Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Klid til hesten?
Forfatter: 
Dato:  22-10-2007 15:09

Jeg kom i dag til at fundere lidt over hva de kære mennesker på HN mener om klid til hesten - altså det alm hvedeklid som det jo helt korrekt hedder- det man bare blander op i vand

I sin tid da jeg var en del yngre for 10 år og mere siden, købte min mor og jeg altid klid til hestene samt lidt ekstra at putte i da hestene på stedet ikk fik for meget at spise.

Men hvor godt/skidt mener i rent faktisk at det er for hesten?

Ja jeg bruger det jo da ikk selv- men klid er jo som sådan bare knuste skaller fra hveden af - og netop denne kornsort ved jeg faktisk ikk præcist hva indeholder- eller skallerne ineholder.

Så kære H ænder hva siger i til det

Paints er bedst i Quarter forklædning

Breeding stocks for life

Elsket eller hadet, intet midt i mellem

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har...
Forfatter: 
Dato:  22-10-2007 15:16

givet min klid, hvis den har været forkølet, og jeg har haft mistanke til ondt i halsen, så er lunt klid rigtig godt

Hilsen Lene.

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  22-10-2007 15:41

altså jeg ved godt at madmæssigt er der jo stort set intet i det for en hest andet end fylde. men jeg overvejer nemli at begynde på det til vores egne - skulle det ikk være godt for maven egentlig?

Breeding stocks for life

0
0
Svar på denne tråd

Jeg giver ikke
Forfatter: 
Dato:  22-10-2007 17:49

mine varm klid. Jeg synes simpelthen at klid er for dyrt i forhold til hvad det er og når man sammenligner med alle de super lækre mash-produkter (eksempelvis Pavos Slobbers).

Ingen er både ærlig og fjendeløs

0
0
Svar på denne tråd

Jo jo...
Forfatter: 
Dato:  22-10-2007 18:02

Jeg havde for nogle år tilbage en ældre hoppe som ofte led af vindkolik.

Efter at have prøvet diverse, fandt jeg ud af at varm hvedeklid kunne kurere hende .

Jeg gav hende det kun, når der var optræk til noget.

Måske hun skulle have haft det hver dag...men igen, så kunne det måske på længere sigt tage den gode virkning?

Hvis det er fyld som sådan du ønsker, så ville jeg nok vælge roepiller istedet for.

Mvh May.

Vores Charmetrolde

Tinkeren Cara Mia & Shetlandsponyerne Thilde & Clyed

Hestene er vores partner og ledsager gennem livet

Slå aldrig - vær en blid, kærlig og retfærdig leder

Vær ydmyg

Sig tak

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  22-10-2007 18:06

både og - det er både lidt fyld, men osse bare for hyggens skyldn samt at jeg på HG lod mig fortælle det skulle være godt for maven - det må det osse være når det kan hjælpe mod vindkolik jo.

Jeg ville gerne bruge roe piller - men det er ikk muligt for mig i det jeg ikk selv har hestene hjemme og skal fodre hver dag.

Breeding stocks for life

0
0
Svar på denne tråd

jeg bruger det..
Forfatter: 
Dato:  23-10-2007 07:04

men kun i vinter perioden.

Efter ridning, får de en spand med klid, der er opblandet i kogt varmt vand og dertil en smule salt.

de elsker deres klid og guffer dte i sig højlydt

MOBBEN IMC.
mobber NEJ. men er bare så bund ærlig i mine meninger.
0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  23-10-2007 16:22

jeg har ladet mig fortælle at der er noget galt med calcium indholdet- og at hvis jeg bruger klid mere end hveranden mdr skal jeg putte foderkridt i- nogen der kender til dette??

Breeding stocks for life

0
0
Svar på denne tråd

Calcium/fosfor
Forfatter: 
Dato:  23-10-2007 16:55

Det er korrekt at calcium/fosfor forholdet er meget lavt i klid, og med traditionel fodring kan det nemt blive et problem.

Idag fodrer mange med masser af wrap og roepiller, dvs. uden korn, og så er calcium/fosfor forholdet ikke så stort et problem. Men som med så meget andet sakl der selvfølgelig regnes på det, hvis man ønsker at bruge klid som en fast del af foderplanen.

Mvh

Mette & Lunapigen

www.lille-hovgaard.dk

Opstaldning og sommergræs i Kolding V

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  23-10-2007 17:18

i det at jeg ikk har tænkt mig at ændre på deres foderplan men bar give dem klid ca 2 gange i ugen som noget ekstra er det vel ikk nødvendigt med foderkridt? Jeg fik at vide at fik de det mere end hver anden tredie mdr så var det helt sikkert nødvendigt og jeg tænkte lidt

Breeding stocks for life

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider