Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Er det nok ?
Forfatter: 
Dato:  22-10-2007 09:39

Cashew får 6 kg wrap om dagen.

Om morgen kommer de på fold og er ude fra halv 8 til kl. 12. Ude på folden har de hø og halm..

Cashew vejer ca 430kg, er en Shagya Araber blanding :)

Desuden - får han nok og spise ?

Han får 1 mål hver morgen/middag og aften. De fodres med Spillers (vidst det alm. "grundfoder". Dvs får han også et ½ mål travo om morgen.

Jeg har ikke en DYT forstand på foder, det derfor jeg spørg. Dette er opstaldningssstedet som har lavet foderplanen til ham og jeg vil jo ikke have min hest mangler noget. Så derfor ville jeg lige hører herinde :)

Det Er Så Svært At Skilles Ad,
Så Svært At Gå Sin Vej.
Men Alle Mine Tanker,
Vil Altid Følge Dig :'(-<3'

Kan Ikke Hjælpe Mennesker Med Hesteproblemer - Kun Heste Med Menneskeproblemer..

0
0
Svar på denne tråd

mangler relevante oplysninger
Forfatter: 
Dato:  22-10-2007 09:41

Hvor meget er "et mål" i kilo f.eks og hvor vådt er wrappen? :)

M.V.H. Maria L. Nielsen

** hesteklipning tilbydes **

www.lykkepoms.dk

...gør ikke kun dit bedste, men gør hvad der skal til...

0
0
Svar på denne tråd

amen dog.
Forfatter: 
Dato:  22-10-2007 09:47

Uha, det ved jeg faktisk ikke helt :s

De bruger bare sådan mål. Sådan et målbære man også bruger til madlavning :D

Jeg tror der er 700 gr i - er dette helt ved siden af? Ellers må jeg lige tjekke når jeg kommer derud idag :D

- Wrappen er ikke meget våd, men den er bestemt heller ikke tør (som hø). Men den er nok mere tør end den er våd ;)

Så Svært At Gå Sin Vej.
Men Alle Mine Tanker,

Kan Ikke Hjælpe Mennesker Med Hesteproblemer - Kun Heste Med Menneskeproblemer..

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  22-10-2007 13:37

Jeg er ret sikker på du har overvurderet hans vægt. Han er jo ikke ligefrem noget muskelbundt eller kæmpestor. Har du prøvet at veje ham, eller har du ikke en sådan vægt ting i nærheden?

Nina

0
0
Svar på denne tråd

Jamen dog.Amen dog.
Forfatter: 
Dato:  22-10-2007 21:37

Dyrlægen vejede ham da hun var ude - da han hostede og han sku have medicin. Hun sagde 430 :)

Gennemsnitsvægten for en araber er omkring 400 står der på HN.

Så Svært At Gå Sin Vej.
Men Alle Mine Tanker,

0
0
Svar på denne tråd

ih altså
Forfatter: 
Dato:  22-10-2007 21:57

synes det lyder som en super plan.. han er dækket ind med grovfoder ( minimum 1 kg pr 100 kg hest), og det travo-e han får sørger for han er dækket ind med vitaminer og mineraler... så vidt jeg ved går de ret meget opp i foderet på ARK, så tror ikke du har noget at være nervøs for...

til gengæld er der nogle af de store heste derude der godt kunen få lidt mere wrap, men det er en helt anden debat :)

Tro på det og du kan gøre det umulige muligt...

Dem der vil frem rider DV

Stud.agro

0
0
Svar på denne tråd

Hamen dog.
Forfatter: 
Dato:  23-10-2007 11:23

Okay - tak for dit svar Janne :)

Ja, synes også de virker til at gå op i fodret derude - nu var jeg bare lige nyserrig efter og se om det egentlig passede til min hest.

Spillers er jo rigtig godt foder - så det jeg rigtig glad for at Cashew kan få, samt god wrap. :)

- Og ja, jeg helt enig, nogle af de større heste derude kunne godt få lidt mere hø/wrap.

Så Svært At Gå Sin Vej.
Men Alle Mine Tanker,

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider