Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Jeg påtænker at købe en lille pony..
Forfatter: 
Dato:  21-10-2007 10:54

Hej Allesammen!!

Jeg er helt ny her!

Jeg er en gammel heste pige som sukker efter at få hest igen efter 15 år, er der noget jeg skal være obs på??-ting som har ændret sig mv.? Jeg er lige blevet mor og ved godt at han kommer til at tage tid. Jeg rider på den lokale rideskole en gang om ugen og vil bare så gerne have min egen lille basse at nusse med herhjemme. Det skal være på hygge basis. Det er jo bare så længe siden at jeg har haft hest og dengang boede jeg hjemme hos mine forældre, så jeg bliver helt usikker på om jeg nu kan finde ud af det. Smil. Jeg tænker på fodring osv.

Vil bare høre om jeg er helt ude i hampen???

Tak

Louise

0
0
Svar på denne tråd

Hej Louise.
Forfatter: 
Dato:  21-10-2007 10:58

Du skal huske at heste er et flokdyr og skal gå sammen med andre heste.

M.v.h Andrina.
0
0
Svar på denne tråd

jepper
Forfatter: 
Dato:  21-10-2007 11:36

jeg har allieret mig med en nabo hest...

0
0
Svar på denne tråd

Hest igen
Forfatter: 
Dato:  21-10-2007 12:46

Hej Louise.

Der er sket en del på de 15 år, alene inden for foder. Der er så mange produkter på markedet, og det er en smagssag (og gode/dårlige erfaringer) hvad man sværger til.

Du kan altid kontakte Tanja på www.foderplan.dk og få en snak med hende, det afhænger jo også af hvilken hest eller pony du køber.

Held og lykke med din fremtid som hesteejer, du har noget at glæde dig til ;o)

0
0
Svar på denne tråd

Mange tak..
Forfatter: 
Dato:  21-10-2007 18:11

Tusind tak for hjælpen..

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  22-10-2007 12:52

Hej

Nu er jeg lige som dig en som ikke har reddet i mange år men som har taget det op igen for ca 1 år siden. Jeg har aldrig ejet en hest før nu. Jeg vil sige at jeg har læst mig frem til mange ting både på nettet og i bøger, men ellers synes jeg at der er mange ting der kommer tilbage når man går med det hver dag. Det med fodret vil jeg give de andre ret i , få lavet en foderplan, og med tiden vil du jo så også finde ud af hvad ligenøjagtig din hest har godt af. Men det er en fed fornemmelse at komme til mine heste, for 6 mrd siden havde jeg ingen og nu har jeg 3 til at gå. For mig har det handlet meget om at komme ind i en rytme og at lære hestene at kende. Men jeg har så valgt at købe et føl jeg selv kan følge hele vejen.(kan anbefales, det er rigtig sjovt)

0
0
Svar på denne tråd

Der er også kommet nye regler...
Forfatter: 
Dato:  27-10-2007 14:06

som du bør læse først ang. hestehold :)

M.v.h Andrina.
0
0
Svar på denne tråd

2 gode bøger
Forfatter: 
Dato:  27-10-2007 14:15

som landscentret har udgivet er "hestehold" og "fodring af heste"... der står stort set alt hvad du skal vide om det at have en hest... hvis den skal stå alene i stalden og kun gå på fold med nabo hesten er det en god ide at købe fx en ged eller lign, så den har selskab i stalden.. dog må man ikke have en hest alene mere, den skal have selskab af artsfæller, også på stald...

Hvis du gerne vil have en stor pony som du på sigt kan ride lidt konkurrencer på så vil jeg anbefale dig at købe en welsh cob... det er en helt fantastisk race, som også ser godt ud på en dressur bane...

Tro på det og du kan gøre det umulige muligt...

Dem der vil frem rider DV

Stud.agro

0
0
Svar på denne tråd

hvad med en
Forfatter: 
Dato:  27-10-2007 15:19

en fjordhest eller en haflinger vil også være et godt bud...

♥ ♥ ♥ MVH PICOLOEN ♥ ♥ ♥
1 stk. insektmiddel sælges
kig på markedspladsen (insektmiddel)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  28-10-2007 10:50

Anbefaler også welsh cob.. helt fantastisk race.

Og så er det altså ikke mere svært at holde hest. Det skal du nok klare Louise.

Held og lykke med at finde den helt rigtige hest.

Led mig ikke ind i fristelse -

(Jeg kan sagtens selv finde vej)

Dansk Varmblod - det eneste der dur ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider