Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hesten hæver...
Forfatter: 
Dato:  17-10-2007 16:55

Hej,

Jeg har en hest som desværre har en del bøvl med at hæve op når den har været på græs. Det er lige der bag "ganacherne" den hæver, og det er et stort problem da det går en del udover ridningen.

Jeg har en dyrlæge på sagen, men da der endnu ikke er kommet en 100 % holdbar løsning på problemet kunne jeg godt tænke mig at høre om nogle af jer har nogle erfaringer med det ?

Desværre har jeg ikke mulighed for at holde hesten inde fra fold pt pga. der ikke er nogen han kan stå på stald med når de andre er ude.

The Secret - Laws of Attraction

0
0
Svar på denne tråd

flere tråde
Forfatter: 
Dato:  18-10-2007 14:39

Der har været flere tråde om det gennem årene også for nylig. Ingen har dog kunnet komme med en endegyldig forklaring. Nogle mener det er pga de gnaver i kort græs/rødder, men den forklaring tror ikke ikke holder, da jeg flere steder ikke har set en eneste hest være hævet selvom græsset var helt nedbidt. Et sted, jeg havde hest hævede næsten alle hestene specielt ved denne tid. Nogle voldsomt (dem der i forvejen havde problemer m. f.eks. allergi) andre en smule. Nogle sprøjter citronsaft i munden på hesten inden de skal ud at ride, da det i nogle tilfælde kan hjælpe på hævelsen. Sure æbler skulle have samme effekt.

0
0
Svar på denne tråd

Frost??
Forfatter: 
Dato:  19-10-2007 09:35

Hej Caroline.

Jeg har selv på et tidspunkt været bekymret over det samme som dig men min dyrlæge mener at det er de kolde temperaturer som gør at de hæver.. hvilket passer meget godt med årstiden.

Mine har det engang i mellem.

Håber du finder en løsning...

Mvh Camilla.

Stald Lindelund tilbyder opstaldning mellem Ribe og Esbjerg (Jernvedlund) Se vores hjemmeside www.stald-lindelund.webbyen.dk

Smuk New Forest pony udlånes til rette rytter se min præsentation for mere info!!

0
0
Svar på denne tråd

Kender det
Forfatter: 
Dato:  19-10-2007 10:47

Det samme sker på min hest. Min dyrlæge kunne heller ikke forklare fænomænet, men mente det evt. var nogle ting hun spiste på folden som hun reagerede på. Det sker på forskellige tidspunkter af året. Den ene dag kan hun være hævet, og næste dag er det væk. Meget mærkeligt

Èn gang fuldblod - altid fuldblod

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider