Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hingsteadfærd
Forfatter: 
Dato:  17-10-2007 14:29

Hej

Jeg har for et halvt år siden købt en lille shetlænderhingst. Han er nu ca. 1½ år og begynder at vise hingsteadfærd. lige fra jeg fik ham har han sprunget op på min store hoppe (hun er i fol nu med en anden hingst), men nu er det blevet meget værre og hun har ofte sår. Jeg har planer om at købe en lille hoppe til ham på et tidspunkt, men jeg har kun en fold. Tror i at det vil være muligt at have dem alle 3 gående sammen? Jeg håber lidt at det vil aftage, men jeg tvivler på det.

Malene

0
0
Svar på denne tråd

Det vil alt andet end at aftage..
Forfatter: 
Dato:  17-10-2007 14:38

homornern er jo i fuld gang nu. det at han hopper op er jo til dels også et lege tegn. og fra nu af vil det blive mindre leg og mere alvor. At han vil få sin egen hoppe vil måske gøre at han i en periode vil stoppe det lidt. (når begge hopper er i fol) Men får han først lov at bedække vil han prøve til. både når de er i brunst og når de ikke er.

kasterer ham i stedet. Så får alle ro.

Pura Raza Española
www.staldrohan.dk
Nienna sælges ved fravænning. Brun PRE hoppe.
Forhandler af Regulator og Linamix på fyn.
Kursus ned ute og Morten Thomsen. Se mere: www.heste-nettet.dk/forum/9/203750/ 2
0
0
Svar på denne tråd

Havde jo håbet
Forfatter: 
Dato:  17-10-2007 20:11

Det ender det jo nok også med, men jeg havde jo håbet at det ikke var nødvendig.

0
0
Svar på denne tråd

Det kan jeg godt
Forfatter: 
Dato:  17-10-2007 22:15

forstå. Men hvis han ikke skal bruges til avl er der jo ingen grund til at han skal leve i hormon helvdede hele sit liv. Så vil både han og du få meget mere ud af ham som vallak.

var det din plan at han skulle godkendes??

Pura Raza Española
www.staldrohan.dk
Kursus ned ute og Morten Thomsen. Se mere: www.heste-nettet.dk/forum/9/203750/ 2
0
0
Svar på denne tråd

Ingen stamtavle
Forfatter: 
Dato:  17-10-2007 22:47

Han har ingen stamtavle, men min venninde har et par hopper og hun havde håbet at kunne låne ham til foråret.

0
0
Svar på denne tråd

hvorfor ikke stille
Forfatter: 
Dato:  17-10-2007 22:53

ham i enten minature, hvis han er så lille. eller i pinto. Han ser dejlig ud. Desværre er sådanne føl jo ikke i ret høj markedsværdi hvis de ikke er godkendt.

Kan godt se problematikken. Men omvendt er du vel heller ikke interesseret i et vinterføl ved den lille hoppe han kunne gå med nu. (tro mig jeg ved noget om det, venter føl om 1 md. *G*)

Pura Raza Española
www.staldrohan.dk
0
0
Svar på denne tråd

Uden stamtavle
Forfatter: 
Dato:  17-10-2007 23:17

kan han da ikke kåres.

mvh PiaR
quantum in me fuit

Havefest - bryllup? Lej en grill med god plads
weberudlejning.dk

Svar venligst i tråden og ikke via besked

0
0
Svar på denne tråd

Heller ikke i pinto??
Forfatter: 
Dato:  17-10-2007 23:20

Eller er det kun hopper??

Pura Raza Española
www.staldrohan.dk
0
0
Svar på denne tråd

Tak :-)
Forfatter: 
Dato:  17-10-2007 23:24

Og nej, helst ingen vinterføl.

Jeg havde nu heller ikke regnet med at købe en før til foråret. Desuden har jeg hørt at man godt kan få P-Piller til heste.

Jeg tror ikke at han holder målene for miniature. Han er vokset 8 cm på et halvt år (han er nu 90). Pinto ved jeg ikke ret meget om. Skal de ikke være større???

Jeg har hørt om en forening der hedder Minimulerne. De holder vist nok korringer, men er ikke et avlsforbund. Har dog ikke fået det undersøgt...

0
0
Svar på denne tråd

Lad da være at producere
Forfatter: 
Dato:  18-10-2007 12:51

flere små papirløse slagteføl. Man kan få dem i nakken, bare for at tage dem- fordi folk ikke gider bruge de 2000 kr en kastraktion koster på alle de små hingsteføl.

Sølle er det.

Og de er sværere at træne end større heste og SLET ikke egnet til begyndere.

HVIS man vil avle små ponyer så lave dem GODE, så de DUER til børn.

Eva

Hjemmeside: http://www.topshoej-stutteri.dk

Opstaldning tilbydes, ridehus og optimal fodring.

Sælges :
*yndig dansende lipizzanerplag
*stor, sød varmblodsplag e. H. Happy Hero og M +mor
0
0
Svar på denne tråd

Ikke kun til børn
Forfatter: 
Dato:  19-10-2007 00:04

Det var så afgjordt heller ikke meningen at han skulle bruges til begyndere. Det er han slet ikke egnet til.

Vi er nogle stykker der godt kan arbejde med dem uden at side på ryggen af dem. Jeg kan godt lide ponyer fordi de tit har mere mellem ørene. Jeg mener at der ofte er mere personlighed i de små...

Jeg har en stor en som jeg rider på, men vi arbejder alligevel tit fra jorden...

0
0
Svar på denne tråd

p-piller til heste???
Forfatter: 
Dato:  19-10-2007 00:42

det vil jeg da meget gerne høre mere om.. Det er vidst en AND.

Du kan få hormon sprøjter til hopper der har uregelmæssige brunster. Men P-piller??

og mener du helt seriøst at du vil lade din hoppe være i kunstigt hormon- liv for at holde ham som hingst??

Det er lige en tand for alternativt for mig.. tror nu ikke på den med p-piller. Men kan foresti9lle mig at skulle der være et sådan produkt har man da endnu mere "hormon" helvelde. Hoppen vil jo så stadig gå i brunst og han vil blive endnu mere kulret.. Lyder i mine øre alt andet end fornuftigt!!

Pura Raza Española
www.staldrohan.dk
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider