Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

HOVBYLD - HOVBENET SKADET!!!
Forfatter: 
Dato:  16-10-2007 20:52

hejsa

min heste er kommet i den kedelig situation at han fik en meget slem hov byld han gik til sidst så dårligt at han måtte stejle for at komme til pas langt nok op til han kunnet tage et hop på bagbene for at komme frem af, for samtidig undgå at træde p ådet dårlige ben inden smeden nåede at kome lå han ned i smerter så meget at han krænge hovede helt bag over - det gik bare så stærk fra han kun træk på benet, til han bare lå der i total smerte

nå men smeden fik hul på den og den var rigtig grum og stor han var næsten helt inde ved hov benet og turde derfor ikke grave dyber - han er så på smerte stilden og pennicilin snakke med dyrlægen idag da han skulle ha mere smerte stillen hvis han ikke fik det bedre mandag - dyrlægen syntes så det var foruroligende at han ike havde fået det bare lidt bedre men tværdig mod han går rigtig rigtig skidt, så hun vil komme imorgen og røgten ham, da hun er bange for at hov benet har taget skadet.

der til skal lige siges at vi troede først at årsgen til han halte var det spark han havde fået ved siden af skulderen på forbenet, men da dyrlægen så satte den der tang på hoven opdage hun så det måtte være en hov byld.

men det jeg vil høre er hvad konsekvenser kan det have at hovbenet er skadet og i hvilken form ud over det kan være dejet kan der ellers være skade på det??? og hvad vil det sige at det er drejet - har hørt om det men ved ikke ret meget om det

vil han blive god igen min dejlige dreng

Med venlig hilsen

Anita Hansen.

3stk billetter til gallashowet lørdag den 15 marts 2008 sælges - skriv for mere info

RIGTIG HESTE VEJER OVER 800KG

:-) :-) :-)

0
0
Svar på denne tråd

123457
Forfatter: 
Dato:  17-10-2007 08:55

Jeg har aldrig hørt om en så voldsom hovbyld.

Jeg aner jo ikke hvilke konsekvenser det kan have for din hest, men det man evt. kan være bange for at den infektion der er/har været har angrebet knoglen og er i gang med at "æde" af knoglen.

Endelig er det vist heller ikke særlig hensigstsmæssigt at hovbenet måske er blottet fordi hoven der skulle ligge under, er "væk" på grund af betændelsen.

Jeg håber din hest får det bedre og at det ikke er så slemt som det lyder...

Held og lykke

Albion dressur sælges. Billeder på Præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

infektion i hovbenet
Forfatter: 
Dato:  17-10-2007 11:59

Hvis der er gået infektion i hovbenet er det for de fleste heste slut... Din hest burde, så vidt jeg ved, have feber hvis det er tilfældet

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  17-10-2007 13:47

Så voldsom en hovbyld har jeg aldrig hørt om, med mindre den er ubehandlet i et stykke tid, så den "vandrer" opad. Det var da frygteligt synd for din hest Håber din hest får en masse smertestillende...

Umiddelbart er jeg desværre ikke optimistisk på jeres vegne med et beskadiget hovben. Og jeg spørger mig selv, hvorfor hesten ikke får foretaget akut røntgen?

Mvh.

Kristina og Mademoiselle

Du kan også hjælpe: www.wspa.dk

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  17-10-2007 13:55

jeg har fra smede hørt dog ikk selv set at hovbylder kan forårsage forfangenhed ja.

Paints er bedst i Quarter forklædning

Breeding stocks for life

Elsket eller hadet, intet midt i mellem

0
0
Svar på denne tråd

Hovben
Forfatter: 
Dato:  17-10-2007 16:03

Min svigerfamilie fik sidste år aflivet en åring, hvor dyrlægen havde overset en hovbyld og sendt den til operation for bukkehov. Da operationen ikke hjalp og limsko heller ikke, blev hesten checket igen, og hovbylden opdaget. Betændelsen havde som ovenfor nævnt angrebet hovbenet, og derfor måtte hesten så aflives.

Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
0
0
Svar på denne tråd

Han skal jo altså
Forfatter: 
Dato:  17-10-2007 16:59

røntgenfotograferes med det samme, før man kan sige noget.

Jeg har oplevet en smed reparere en hov som var 75% hovbyld, løsnet i randen næsten helt rundt og hovbenet gået næsten igennem sålen.

Det var dyrt og langvarigt.

Eva

Hjemmeside: http://www.topshoej-stutteri.dk

Opstaldning tilbydes, ridehus og optimal fodring.

Sælges :
*yndig dansende lipizzanerplag
*stor, sød varmblodsplag e. H. Happy Hero og M +mor
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider