Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Stramme/stive sener?
Forfatter: 
Dato:  15-10-2007 20:25

Hejsa,

okay, nu har jeg brug for lidt special-viden :) Har I oplevet en hest, eller jer selv :) have stramme/stive sener? Hvad gør man ved det? Opvarmning hjælper ikke meget, den træder ikke igennem på benet. Tænkte på back on track, men hjælper det på sener. Jeg har selv to stk boT, men er i tvivl ang. sener.

Jeg tænkte også god motion og opvarmning, men det hjælper ikke meget. Skal den have støtte eller ikke?

Lone

Massage, healing hest/rytter

Nu med hjemmeside.. Igen :)

0
0
Svar på denne tråd

det er ikke min :)
Forfatter: 
Dato:  26-10-2007 20:56

og det er ikke pga. energier, men hører gerne fra gode bud fra andre *S*

Lone

Massage, healing hest/rytter

Nu med hjemmeside.. Igen :)

0
0
Svar på denne tråd

ja det kender
Forfatter: 
Dato:  26-10-2007 21:52

jeg udmærket godt - tror jeg har jordens strammeste haser .

For mit eget vedkommende skyldes det manglende smidighed, og det skal simpelthen trænes væk, det samme gør sig sikkert gældende for hesten - medmindre der altså er en anden årsag !

Er det forbenet eller bagbenet, eller alle fire ben det drejer sig om, og præcis hvordan udarter det sig ? Er det en ung eller gammel hest ? og hvordan er dens træningsniveau ?

Mht. til back on track, så er det nogle udmærkede produkter, men de får jo altså ikke senerne til at blive længere...

Mvh. Louise O.P.

Den heldige ejer af Shamona Mellemgård

0
0
Svar på denne tråd

Få en massør
Forfatter: 
Dato:  27-10-2007 07:13

ud og vise dig hvordan du strækker ben på hesten efter ridning. Det skal gøres med forsigtighed. men find en god hestemassør som kan vise dig det. Samtidig kan hun evt fortælle dig om den er stram andre steder, det kan jo ligge et helt andet sted. Hvis det er en god massør vil hun vise dig hvad du kan gøre i det daglige til at forbedre hestens smidighed. Jeg har brugt massør forbyggende i mange år en gang om måneden og det er godt givet ud, man opdager mange ting i opløbet. Og hesten synes det er dejligt

0
0
Svar på denne tråd

min plag...
Forfatter: 
Dato:  27-10-2007 14:05

min plag har/ har haft stramme sener fordi hans ben voksede for hurtigt i forhold til hans sener.. jeg går med ham en halv time også laver jeg strækøvelser med ham.. det har hjulpet en del.. min dyrlæge er uddannet kiroprakter så hun viste mig hvordan jeg skulle gøre.. hans ben er blevet meget bedre..

Moric, er og bliver FOR dejlig <'33 Moric+Camille= Evigt <'33

Quilla min elskede hund, du vil A L T I D være i mit hjerte <'33

Dyrk Horsemanship, det er noget der holder !

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider