Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Havens diæt mash
Forfatter: 
Dato:  15-10-2007 10:05

Jeg ved at der er utrolig mange herinde der giver deres heste Irish Mash fra hippolyt.

Men jeg tænkte om der er nogen der har prøvet / eller bruger nogle af de andre typer Mash???

Jeg har altid selv brugt irish mash, men i år, er jeg begyndt på slobber diæt mashen fra Havens. Den er noeget mere fyldig end Irish mash, men om den er bedre aner jeg ikke...

Så vil meget gerne høre jer andre, hvad bruger I af Mash og hvorfor?? Ris/ ros til Mash typer.

"Dyr er ikke et legetøj, men et ansvar. DIT ansvar!"

SILLE FOREVER !!
0
0
Svar på denne tråd

slet ingen
Forfatter: 
Dato:  15-10-2007 18:09

slet ingen kommentarer ???

SILLE FOREVER !!
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-10-2007 20:54

Mash fra Havens har vi brugt i stalden de sidste par mdr. og hestene elsker det.

Jeg har lige købt den fra St. Hippolyt fordi jeg alligevel var i Tyskland og købe andre produkter fra St. Hippolyt.

Så jeg håber da at de kan li' den også

Mash er jo ikke "rigtig mad" da der ikke er noget gods i det som sådan... Det er jo også grunden til at det ikke må tælle med i en foderplan. Men når det så er sagt så har Mash'en nogle formidable egenskaber som gør at jeg ihvertfald aldrig vil stoppe med at give det. Og så nyder hestene det i fulde drag.

Jeg tror ikke der er så stor forskel på egenskaberne i de forskelige Mash produkter.

Led mig ikke ind i fristelse -

(Jeg kan sagtens selv finde vej)

Dansk Varmblod - det eneste der dur ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Og hvad..
Forfatter: 
Dato:  15-10-2007 21:03

er Mash egentlig..??

DV hoppe, 3 år, efter Churchill,kan købes. Forventet stang ca. 162. Er påbegyndt tilridning, som går over al forventning. Skriv for mere info.....

Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenti

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  16-10-2007 15:15

http://www.havens.dk/page151.html

Her står lidt om MASH

Led mig ikke ind i fristelse -

(Jeg kan sagtens selv finde vej)

Dansk Varmblod - det eneste der dur ;-)

0
0
Svar på denne tråd

fhljfglhj
Forfatter: 
Dato:  19-10-2007 10:21

Giver I det som et ekstra måltid et par gange om ugen eller erstatter i et måltid med mashen?

Èn gang fuldblod - altid fuldblod

0
0
Svar på denne tråd

mash...
Forfatter: 
Dato:  21-10-2007 01:10

Jeg bruger hippolyts mash med stor tilfredshed, jeg har ikke prøvet (hvorfor skifte hvis man er tilfreds)...

Jeg giver det som et ekstra måltid, efter hård trænig, eller inden transport!

Det stabilisere maven...

$

. ¤ * Tosse-Louise * ¤ .

Ejer af verdens sjoveste pony, som søger part!

.¤*Bjarke, du vil altid have en plads i mit hjerte*¤.

0
0
Svar på denne tråd

skal afprøve
Forfatter: 
Dato:  21-10-2007 01:58

old english horse mash fra marstall snarest det skulle eftersigne været knald godt:

Think for yourselves and let others enjoy the privilege to do so, too.
~ Voltaire ~

0
0
Svar på denne tråd

jeg har en hest
Forfatter: 
Dato:  24-10-2007 20:32

med lidt dirre. sht lyt har rådet mig til at stoppe al rining og kun fodre min hest med 2 kg irish mash om dagen.ved ikke rigtig om jeg tør prøve, har nemlig ogse hørt det IKKE er foder med ekstra måltid.

0
0
Svar på denne tråd

Mash...
Forfatter: 
Dato:  24-10-2007 20:35

Jeg har brugt den fra Havens og den fra Eggersmann, og har været fint tilfreds med begge dele. Jeg giver det som ekstra måltid ind imellem, og hestene er helt vilde med det.

Mvh.

Rebecca.

0
0
Svar på denne tråd

Mash...
Forfatter: 
Dato:  24-10-2007 23:49

Her i stalden er der brugt Hippolyt's Irish Mash som forebyggelse mod kolik - med stor effekt.

Ellers bruges Mash'en som "hygge-slubre" måltid - eller hvis jeg ved, at de en sjælden gang ikke får deres normalt foldtid eller ikke bliver redet.

Har forsøgt med andre Mash-producenter - men nixen, Hippolyt's er det eneste, der åbenbart smager godt i vores hestes/ponyers mund

Hm, tror nu snare at jeg vil kalde det for Irish Smash - efter lyden at dømme, når der slubres / smaskes /suges...

Bag den brede trakehnerpande gemmes megen klogskab og mange unoder

DSP = De Satans Ponyer; Tai Wahine

DV = Diverse Varianter; Fan Gogh

Trakehner = Tragedier; Taipan

Karoline er en shetlænder - og ikke en ko

0
0
Svar på denne tråd

Hej Basse52
Forfatter: 
Dato:  25-10-2007 08:29

Mnage tak for alle jeres svar.. JEg har selv været meget tilfreds med Irish Mash, men der er mere fylde i det fra Havens, og hesten er godt tilfred. Hun får det ca 2 gange om ugen hele vinteren, da hun før har døjet med kolik (hun har ikke haft et eneste kolik anfald i de 3 år jeg har brugt mash)

Basse52: Da min hest havde sandkolik (hvilket giver tynd mave) fik jeg at vide af dyrlægen at Irish mash skal øges gradvist ved en hest med tynd mave, da det jo sætter gang i maven.

Men min levede af hø og Irish mash i 14 dage. Det gik altså fint. Du kan evt købe nogle vitamin briks og give hesten.

Men start langsomt ud med max 1 kg 2 x dagligt og så føgøg stille op.

Og MASSER af hø!

SILLE FOREVER !!
0
0
Svar på denne tråd

mange tak for
Forfatter: 
Dato:  26-10-2007 21:28

dit svar til mig i din tråd.

han er desvære en hest med lidt for meget mave saft i følge med dyrlægen, mener de ikke jeg skal køre den kur og slet ikke i 2 måneder med 2 kg irish mash hver dag. og ikke nok med det er han nu ogse kræsen, er ikke særlig glad for dette slubber mad, spiser ikke op og ser meget fornærmet ud når havre vognen køre forbi. han får ca 8 til 10 kg hø pr dag og spiser ikke det hele op. vader rundt i det. men mange tak for dit svar.

jeg har ogse kun kørt ham langsomt op. tror ikke han er en hel normal oldenborg, er ikke et madør som mange andre oldenborg er.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider