Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

LOPPEFRØSKALLER OG HUSK???
Forfatter: 
Dato:  14-10-2007 23:00

Loppefrøskaller og produktet Husk, er det det samme?

Og er der nogen, der fra dyrlæges side har fået besked på om det skal tildeles tørt eller opblødt? Jeg har nemlig hørt argumenter for både det ene og det andet i en anden tråd, bl.a. skulle de opblødte loppefrøskaller kunne sætte sig fast i halsen på dyret... (UPS, jeg har lige givet min pons en blandet portion opblødt og ikke opblødt, - Der var ikke vand nok i bøtten til at hele molevitten blev opblødt)... Han fik det fordi han var frygtelig oppustet i dag, maven virkelig kæmpestor og hård og der sev konstant gas ud af ham.. det hjalp at han kom ud og fik noget forsigtig, - gradvis tiltagende - motion, så blev maven faktisk helt almindelig pæn at se på igen og han kom af med afføring af flere gange, men tænkte at jeg alligevel hellere lige måtte bidrage med lidt god indflydelse på maven, så han har fået godt med pærer (frugt) og så Husk i lidt opblødte roepiller.

0
0
Svar på denne tråd

Det samme
Forfatter: 
Dato:  14-10-2007 23:15

loppefrøskaller, husk og visiblin er samme produkt med forskellige navne, og priser.

Det virker bedst når det gives tørt, men iflg. min dyrlæge skulle det ikke være farligt at give opblødt, det har så bare ikke samme virkning.

Hilsen Mette

Det burde være en selvfølge at heste kom på fold hver dag
0
0
Svar på denne tråd

jeg har hørt
Forfatter: 
Dato:  14-10-2007 23:17

har ikke selv prøvet det, men har hørt at hverken loppeførskaller eller husk skal opløses først da det kan give spiserørforstoppelse??? men følger da lige med for er selv nysgerrie

Hilsen Camilla.

0
0
Svar på denne tråd

Min dyrlæge siger
Forfatter: 
Dato:  14-10-2007 23:28

Da vi skulle bruge loppefrøskaller Til gamle Tiks(gentagende Sandkolik) spurgte jeg min dyrlæge da jeg havde hørt begge dele, og han sagde at det var lige meget, så Tika fik det i hendes almindelige foder der var blandet med vand for at mindske støv.

Og hun har aldrig haft spiserørsforstoppelse

Knus fra Trine *Tika og Freja*
-- Nu uden min dejlige Tika --
rest in peace my love
0
0
Svar på denne tråd

det er det samme..
Forfatter: 
Dato:  15-10-2007 09:49

Og hvis det er fordi din hest har sand i tarmene, så skal det gives som det er, 1 ske/200kg. 1x dgl

Ravnstrupgaard
Avl af Welsh sec. B samt tilridning og træning af problemheste
Part søges til traver

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-10-2007 13:45

Hej

Jeg bruger det næsten dagligt, som forbyggende, da en del af mine går på jord/sandfold. Og jeg udfodre det tørt.

Mener kun at det bruges opblødt, når det gives akut og gennem en slange. Og dette udføres jo af en dyrlæge.

Men jo HUSK og Loppefrø er det samme

~STALD RHIANNON~

~True Trust & Time~

Rådgivning

Plejefamilier søges til shetlænder

1'er pony søges til skovtur. se mere på hjemmesiden.

Mishandlet/vanrøgtet heste/ponyer tages ind

http://www.nord-hjem.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider