Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hvordan forindrer man at træværk ædes?
Forfatter: 
Dato:  12-10-2007 16:23

Hejsa.

Er der nogel gode forslag til, hvad man, til overkommelige penge, kan påføre træværket for at undgå at hestene tygger det i stykker?

Jeg har forgæves forsøgt mig med hjortetaksolie, kamfercreme, og af mindre dyrevenlige metoder: pebber, alt uden det store held, da de bare finder et andet sted at gnave. Hestene går i løsdrift og der er stadig masser af græs + foder ved siden af, så det er ikke fordi de sulter.

Mvh Mie

0
0
Svar på denne tråd

Bæver-heste...
Forfatter: 
Dato:  12-10-2007 17:22

Jeg brugte Blue Hors Staldintakt, og de rører ikke træværket mere. Nemt og billigt Husk dog en handske når du smører det på, for det smager nemlig ret grimt... også efter håndvask...

Årets føl 2007 sælges...

www.stutteri-montana.dk

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  13-10-2007 19:12

Hvor har du købt det stald intakt henne?

Startvægt: 108.9 kg

Ønsket tab: 34.0 kg

Tabt: 24.7 kg

Cavello Læderridestøvler sælges str 39-40 Højde 45 Læg 39

0
0
Svar på denne tråd

Tjaaa ...
Forfatter: 
Dato:  13-10-2007 19:50

Hjortetaksolie ... hvis man altså kan få det mere ...

Hvis man kan, findes det hos Matas.

There´s a crack in everything, that´s where the light gets in´

(Leonard Cohan)

0
0
Svar på denne tråd

metallister
Forfatter: 
Dato:  13-10-2007 21:12

Det eneste der virker 100 % og varrigt her, er at sømme metal-lister på træværket. Det skal så helst gøres inden der er gnavet for meget i træet...

0
0
Svar på denne tråd

heste der spiser træ
Forfatter: 
Dato:  14-10-2007 23:11

der er noget med at hesten der spiser træ mangler et eller andet nogle fiber mener jeg det er. det er hvist en skrøne det med at det skulle være på grund af kedsomhed.

Hilsen Camilla.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-10-2007 17:50

Mine heste har ikke spist træværket i de 4 år jeg har haft dem i min løsdrift. Men de er begyndt efter jeg har haft en haflinger stående her i sommeren!

Kan mine have lært det af ham?

Startvægt: 108.9 kg

Ønsket tab: 34.0 kg

Tabt: 24.7 kg

Cavello Læderridestøvler sælges str 39-40 Højde 45 Læg 39

0
0
Svar på denne tråd

+++
Forfatter: 
Dato:  16-10-2007 17:57

Bare smør tjære på

0
0
Svar på denne tråd

Hvad med
Forfatter: 
Dato:  16-10-2007 18:36

at give dem nogle træstammer ind på folden, de tygge i i stedet for? :-D

Det er også sundere for dem (y)

Ja, de vil gerne have noget træstof, som Xmille *Lion King* skriver.

Men de kan nu sagtens begynde at spise af træværk pga kedsomhed. De burde jo bare ikke kede sig på en fold - det er mere hvis de står inde i mange timer i døgnet :-(

:-) fra NinA

Praktisk hverdagsargumentation, kævl og pjat :-D

--o--

Der er intet der er godt, at det ikke er galt for noget andet...... :-P

0
0
Svar på denne tråd

YumYum
Forfatter: 
Dato:  17-10-2007 09:45

smøres på i et tykt lag - det virker. Ellers U-formet jern lister som placeres over kanterne.

Hilsen Liz

0
0
Svar på denne tråd

Bidstop
Forfatter: 
Dato:  17-10-2007 10:12

Bidstop er vildt effektivt - og så kanter af jern - det gør at vores ikke bider i træet.

Og for det meste tror jeg at de gør det af kedsomhed...

/Lisbet

Søger en ansvarsbevidst person til at ride min fjordhest vallak på 6 år. Han er en meget fremadgående hest som elsker at lave noget.

Du skal kunne lære ham noget dressur men også ride i naturen.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  17-10-2007 10:40

Har set flere steder at man har slået hulbånd/vindtræksbånd på træværket med ganske god effekt.

Det er til at forme lidt hvis hestene har været igang og det skal bare slås på en, dog gerne begge sider af "hjørnet" som de gnaver i.

De kan købes i de fleste byggemarkeder i flere længder og til priser som er til at have med at gøre.

Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Kanter til gipsplader
Forfatter: 
Dato:  17-10-2007 11:30

Jeg har købt nogle alu kanter til gipsplader og de er rigtig effektive og meget billige.

På kanterne på bokslågen har jeg sat nogle alulister som vist bruges til vinduer - også købt i et byggemarked til ingen penge... Og det holder selvom det er af aluminium.

/Lisbet

Søger en ansvarsbevidst person til at ride min fjordhest vallak på 6 år. Han er en meget fremadgående hest som elsker at lave noget.

Du skal kunne lære ham noget dressur men også ride i naturen.

0
0
Svar på denne tråd

lak og sand
Forfatter: 
Dato:  17-10-2007 20:38

I stalden hvor min hest står, er der først strøet sand på kanterne, og derefter er det lakeret over. Min hest elsker træværk, men har ikke gnavet i det. Man bruger det i Norge, hvor de fleste bokse er af træ. Det er en billig og effektiv løsning.

Eva

0
0
Svar på denne tråd

det kan være mineralmangel
Forfatter: 
Dato:  18-10-2007 11:27

Vi havde halvdelen af hesteflokken der begyndte på det. Det er ofte foderbetinget og ved at gennem gå de foderplaner jeg har, gættede jeg fra en ende af på de værdier der lå i den lave ende, og sammenholdt med hvad der findes i træ. Det var i vores tilfælde fosfor og det lagde jeg ud ad lib i en periode og så holdt de op, allesammen :) Nu har vi lige fået en ny hest og hun gør det, så nu skal vi lige have fundet ud af hvad hun mangler.

Tag at få en gennemgang af foderet? Sørger du for noget groft hø og evt halm ved siden af græsset? der er ikke så meget struktur i græsset lige nu.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider