Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

magnesium
Forfatter: 
Dato:  12-10-2007 13:46

Hej derude!!!

Har læst her på hestenettet( under træning), at magnesium til nervøse heste skulle hjælpe.

Har en hoppe, som hurtig bliver nervøs/bange når vi er på tur.

Hvis man vil give magnesium, hvilken forhånds regler skal man tage før jeg starter, og kan hesten få for meget magnesium.

mvh christina!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  12-10-2007 15:01

Det står på bøtten hvor meget hesten skal have og holder man sig til det, så skulle der ikke ske nok - ellers kan du starte med at give bananer - de indeholder magnesium.

Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

god ide med magnesium
Forfatter: 
Dato:  12-10-2007 21:58

Mine ene hest får altid magnesium, når han er i stævnesæson, da det virker afslappende på sindet samt hjælper mod spændinger i kroppen. Har haft ham i Tyskland, hvor de bruger det meget, og det virker faktisk nærmest omgående.

Men ellers har jeg hørt at der er en aminosyre, der hedder Tryptophan, der skulle virke helt fantastisk mod nervøsitet. Den er bla. i græs/græsprodukter, men er koncentreret i Blue Hors Relax amino.

Held og lykke med det :-)

0
0
Svar på denne tråd

Bruger I
Forfatter: 
Dato:  14-10-2007 10:19

Hej !

Tusind tak for svaret.

Kunne godt tænke mig at høre hvor mange af Jer derude, som bruger magnesium, og synes I det virker.

VH christina

0
0
Svar på denne tråd

ja god effekt
Forfatter: 
Dato:  14-10-2007 11:52

Vi har brugt BioMag (fra www.optihorse.dk) med god effekt på flere heste - alle har det haft effekt på, nogle mere end andre, men alle har fået "dæmpet temperamentet".

Så ja det kan klart anbefales. ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider