Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Undskyld men...
Forfatter: 
Dato:  18-01-2004 20:24
Jeg skrev fra min venindes profil "Nadia Andersen"
Da jeg ikke kunne komme ind på min egen...! Nu er jeg på min egen igen. Så ja så ved i det...

Syntes i man skal have hø net eller hvad?
Og hvilke pleje produkter ville i sige der skulle være?
0
0
Svar på denne tråd

Hønet...
Forfatter: 
Dato:  18-01-2004 20:51
vil jeg ikke anbefale. Det skal hænges meget højt for at forhindre at hesten kan få benene i det, når det er tømt og det er ikke naturligt for hesten at spise med hovedet løftet. Nej, hø på jorden, tak. (altså oven på halmen.

0
0
Svar på denne tråd

hønet er fint nok
Forfatter: 
Dato:  18-01-2004 22:13
Hønet er fint nok, du skal bare sørge for at det ikke hænger for lavt så hesten kan få benene ind i det, men heller ikke for højt så hesten får støv i øjnene.
Hø er godt når hesten ikke står på fold, så får den de vataminer der nu er i græs/hø.

Knus fra mig
0
0
Svar på denne tråd

er det
Forfatter: 
Dato:  18-01-2004 23:45
det ikke mest naturligt at de spiser fra jorden?, jeg giver altid mine på gulvet, og så skal man jo heller ikke passe på på at de kommer til skade, som med et hø net.
knuz søs.
0
0
Svar på denne tråd

tjaaaaaaa
Forfatter: 
Dato:  19-01-2004 11:41
har før givet heste hø i hønet uden problemer.. pas dog på højden aht deres ben!.. men min egen får sit i en bunke på gulvet.. heste i det fri spiser jo også fra jorden!
0
0
Svar på denne tråd

så øøøh
Forfatter: 
Dato:  19-01-2004 12:01
i fodrer naturligvis heller ikke fra en hængene krybbe, men fra en spand på jorden ikke ;-)

0
0
Svar på denne tråd

På gulvet..
Forfatter: 
Dato:  19-01-2004 15:17
Jeg vil også sige at man skal give hø på jorden. Det er jo ikke af hestenes natur at spise fra et hønet.
Der er mange der siger at man skal give i hønet fordi at det støver på jorden, men heste har jo altid spist fra jorden...Lige meget hvor støvet det har været!!
-Så hø på jorden!!
0
0
Svar på denne tråd

Min ene unghest...
Forfatter: 
Dato:  19-01-2004 16:50
Blev meget syg af blodorm,og vi kunne ikke få ham ormefri,kun i små perioder.

Jeg kontaktede en ny dyrlæge og han sagde at jeg kunne starte med at tage høet væk fra gulvet,da ormene jo kravler omkring og derfor også sætter sig i høet.

Min hest blev rask,og døjer ikke mere med orm og han bliver tjekket 4 gange om året.

Så jo hønet/høhække er en god ide.

Vh.Susanne.

"Det er ikke den erfarne træner,der kan få en hest til at optræde,det er den erfarne træner,der kan få en hest til at ønske at gøre det."
0
0
Svar på denne tråd

Q-lover :-)
Forfatter: 
Dato:  19-01-2004 19:28
Jeg foder faktisk i en spand på gulvet. Og jeg kunne heller aldrig drømme om at hønge et hønet op.
Jeg har for en månedes tid siden flyttet min ene hest på ride center, og der er godt nok mange der har spurgt mig hvorfor han skal foders på den måde ;o)

Mvh Line
0
0
Svar på denne tråd

ikke hønet
Forfatter: 
Dato:  19-01-2004 20:19
Vores får bare hø på gulvet, og der går ikke noget til spilde af det faktisk, fordi de står i bokse og de skider ikke i den forreste halvdel.

Hvis hesten derimod står i spiltov kan der være et problem med at de skraber med forbenet så al høet havner nede ved bagbenene hvor de ikke kan få fat i det og det dermed går til spilde i nattens løb.
Her kunne en høhæk eller et hønet nok have sin berettigelse, men i bokse kan jeg ikke se nogen grund til det.
Vi har ikke haft problemer med orm heller, men det kan da også være vi bare har været heldige.
Men uanset hvad er det jo mest naturligt for hesten af spise med hovedet nedad.
En anden mulighed er at installere en "høkasse" i et hjørne af boksen. :-)
0
0
Svar på denne tråd

Høet op fra gulvet.
Forfatter: 
Dato:  20-01-2004 13:01
Hej
Jeg vil anbefale at høet kommer i hønet eller høhæk.
Hvis hestene havde mulighed for det ville de i naturen gå og nippe føde fra træer og deslige og ifølge flere forfattere er det bedst at få høet op. hesten skal bruge mere tid på at få høet og det er bedst for deres maver at få små portioner ad gangen. Hvis det ligger på gulvet spiser de for hurtigt og kan ende med kolik.
Bare et godt tip.
0
0
Svar på denne tråd

høhæk..
Forfatter: 
Dato:  23-01-2004 11:21
Vi bruger høhække som hænger på boksdøren. De er lavet af jern og hestene kan hverken få ben eller noget andet i klemme. Vi synes det fungere meget godt. Vi fodre dem i en spand på gulvet og det har vand i en vandkop :-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider