Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Lys i trailer hvornår ?
Forfatter: 
Dato:  11-10-2007 21:09

Vi har været så heldige at finde en dejlig trailer her i forsommeren, som vi har kørt med hver uge, når datteren skulle til træning med ponyen eller lign.

Indtil nu har det jo været lyst både på udtur og hjemtur, men nu efterhånden kniber det med dagslyset når vi skal hjem.

Vi har jo så, uden at vi har gået specielt efter det, været så heldige at der er lys inde i traileren, men det viker kun når bilen er startet. Er det meningen at man skal have lyset tændt i traileren medens man kører, eller er det kun til læssebrug ?

Måske et tumpet spørgsmål, men er ret nysgerrig efter at høre hvad meningen er. (Synes nemlig ikke at have set nogle køre med trailer med lys inde i, men plejer på den anden side heller ikke at læsse af og på med mototen tændt.

Hvad gør man, alle i garvede trailerkørere??

Hilsen eneri

0
0
Svar på denne tråd

Jeg køre
Forfatter: 
Dato:  11-10-2007 21:17

altid med lyset tændt

Lys i traileren kan bilister ikke se

Hø sælges

10 kr pr. balle

Sydsjælland

0
0
Svar på denne tråd

lys i trailer under kørsel og læsning
Forfatter: 
Dato:  12-10-2007 08:47

Jeg føler mig ret garvet mht. trailerkørsel!! Jeg har hestene hjemme og kører til ridehus og undervisning etc., så det bliver til 3-5 gange i ugen.

Om sommeren slukker jeg helt lyset i traileren.

Jeg har nu tændt lyset i traileren, så det tændes, når motoren startes og kører med lys under kørsel. Jeg har tændingen sat til (uden at motoren kører) under af- og pålæsning. Min erfaring er, at hestene hellere vil gå op, når der er lys, og så kan man også se, hvad man laver!!

Jeg har overvejet at få min handy-mand til at sætte et batteridrevet lys op i traileren, som jeg kan tænde under af- og pålæsning og når bilen ikke kører. Hvis hesten skal stå lidt i traileren, kunne det være rart.

Min handy-mand har allerede sat ekstra lys op i sadelrummet og midt i trailerloftet, som kan tændes efter behov. I sadelrummet er det rigtig rart her i den mørke tid, og lyset inde i traileren er mhp. stævner, så jeg kan sadle op i traileren. Men begge kræver, at bilen har tænding på.

Lene G
Finder du en sten i din ene sko,
så vær glad,
det er én, og ikke to

0
0
Svar på denne tråd

Parkeringslys
Forfatter: 
Dato:  12-10-2007 08:54

Jeg har fået min handymand til at sætte lyset til parkeringslyset på bilen - så når jeg skal læsse behøver jeg bare lige tænde parkeringslyset på bilen så er der lys i traileren... men så skal jeg bare huske at slukke lyset når jeg har læsset af.

Jeg har også lyset tændt under kørsel når det er mørkt udenfor - det beroliger min hest mere for så bliver hun ikke forstyrret af lys fra biler og lignende udenfor traileren.

/Lisbet

Søger en ansvarsbevidst person til at ride min fjordhest vallak på 6 år. Han er en meget fremadgående hest som elsker at lave noget.

Du skal kunne lære ham noget dressur men også ride i naturen.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har altid
Forfatter: 
Dato:  12-10-2007 09:57

Lys i trailer.

Kunne aldrig drømme om at køre Smukke Ganger i en mørk trailer...

Behøver ikke starte bilen, men dreje da nøglen, ved læsning.

Illum

.

Jeg undskylder IKKE for stavefejl, manglende tegn eller tegnsætning.

Deal with it !!!

.

Hemmelig medlem af de frelstes klub..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider