Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Erfaring med hør strøgelse søges
Forfatter: 
Dato:  10-10-2007 21:47

Hej

Ville lige høre jer der bruger hør i boksen om i syntes at det fungere. Hvordan fungere det og hvordan starter og vedligeholder i boksen ? Hvor mange baller bruger i om ugen ?

0
0
Svar på denne tråd

Hørstrøelse
Forfatter: 
Dato:  11-10-2007 08:29

Jeg har prøvet hør, jeg syntes absolut det er en god løsning. Man strøer 4 baller i bunden af boksen, selvfølgelig alt efter størrelse, men et godt lag til at begynde med. Derefter efterstrøer man en gang i ugen eller hver 14. dag en balle efter behov, min behøvede kun hver 14. dag. Det er nemt og billigere end spåner.

Du skal selvfølgelig fjerne klatter og våde områder hver dag, så det er alt efter hvor meget din hest sviner, hvor meget du skal efterstrø.

Mvh

Sabine Folkmann

"Allways look at the bright side off life"

Forhandler af Regulator Complete kontakt mig på 29723261.

0
0
Svar på denne tråd

Har prøvet
Forfatter: 
Dato:  11-10-2007 08:52

Jeg brugte også 4 baller til opstart, selv om jeg har store bokse. Det er superlækkert, glat og blankt. Fordelen er i sær hvis man har en hest der skraber midten af boksen fri, for det kan man ikke med hør. Det er så glat i strukturen at det drysser tilbage igen og fylder hullet. Lidt ligesom tørt sand på stranden.

Det er nemt at muge ud i og mere økonomisk end spåner.

Jeg er dog gået over til tørv, da det suger bedre, og fordi det er nemmere for mig at få, samt billigere i brug. I tørv bruger jeg ½ balle pr. hest pr. uge, i hør bruger jeg 1.

Jeg leger dog med tanken om at putte tørv i bunden og hør ovenpå, da hør er lyst og venligt.

Hilsen Mette

Det burde være en selvfølge at heste kom på fold hver dag
0
0
Svar på denne tråd

tørv...
Forfatter: 
Dato:  11-10-2007 08:58

Hej Mette,

Jeg bruger pt spåner, men det er jo efterhånden blevet ret dyrt.

Så jeg er også på udkig efter alternativer. Hvad giver Du, Mette, for tørv? Og hvor køber du det? Er det lidt det samme som en slags muld?

Ihhh, en masse spørgsmål

"Hestemassage tilbydes af eksamineret hestemassør"

0
0
Svar på denne tråd

Gled i boksen
Forfatter: 
Dato:  11-10-2007 14:57

Vi havde også hørt at tørv var både billigere og bedre end spåner, så da en af ponyerne ikke kunne tåle halm prøvede vi. Vi gik dog hurtigt over til spåner da den ofte gled når den kom ind i boksen.

Malene

0
0
Svar på denne tråd

Hørstrøelse
Forfatter: 
Dato:  11-10-2007 18:40

Vi bruger også hørstrøelse i år og jeg synes det er godt til nogle af mine heste - men hos min fjordhest som sviner meget er det ikke ideelt. Men nu prøver jeg et par måneder endnu.

Det lyder ellers også godt med tørv - hvor kan man mon købe det henne?

/Lisbet

Søger en ansvarsbevidst person til at ride min fjordhest vallak på 6 år. Han er en meget fremadgående hest som elsker at lave noget.

Du skal kunne lære ham noget dressur men også ride i naturen.

0
0
Svar på denne tråd

Lidt som muld
Forfatter: 
Dato:  11-10-2007 20:47

jeg køber tørv her

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4?f=26&i=5473&...y=desc&e=0

Det minder om muld, og jeg gav 73 kr pr. balle sidst. Sidste gang købte jeg så tørvemix også, da det er lysere i boksen end ren tørv, men jeg syntes ikke det er lige så godt, jo det er fint, men suger bare ikke helt så meget. Derfor har jeg nu tørv i bunden og mix øverst.

Jeg mener Anita sender over hele landet.

Hilsen Mette

Det burde være en selvfølge at heste kom på fold hver dag
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider