Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

skal jeg lade min sadel tjekke..
Forfatter: 
Dato:  09-10-2007 19:20

når den er et år gammel, blev tjekket af sadelmageren efter 2-3 mnd, og tjekket af en dyrlæge for 2 måneder siden, hvor hun sagde, den lå perfekt? Jeg ved godt, hun ikke er sadelmager, men hun stod og kiggede og mærkede, og hun burde vel have noget forstand på det?

Grunden til jeg spørger, er at dem i stalden får Kit ud, som efter sigende følger med, mens man rider, kan man der finde noget, kyndige ikke kan, når hesten bare står stille? Nogen, der har eksempler på det?

Jeg er i tvivl om det, fordi jeg er blevet punket lidt i stalden for at få hende ud, selvom den lige er blevet godkendt. Hehe.

Knus Lone

Massage, healing hest/rytter

Nu med hjemmeside.. Igen :)

0
0
Svar på denne tråd

fdsdfgsdfg
Forfatter: 
Dato:  09-10-2007 21:06

Som du selv siger er dyrlægen jo ikke sadelmager. Uanset hvor god dyrlægen er ER han ikke sadelmager. Ligesom sadelmageren ikke er dyrlæge...

Det der kan ses når du rider, er hvordan du sidder i sadlen og hvor presset er når du sidder der.

Jeg ville da være rigtig glad hvis min sadelmager ville bruge tiden og se mig ride når sadlen skulle stoppes til

Jeg ville til hver en tid få en prof sadelmager ud hvis der var den mindste tvivl om hvordan sadlen lå, hellere en gang for meget end en gang for lidt.

Man ville blive ked af at ødelægge sin hests ryg pga af sadlen.

Med venlig hilsen Laila

Kan man tabe noget man ikke kan have mellem hænderne??

Holstenervallak til salg se præs.

0
0
Svar på denne tråd

sadeltjek
Forfatter: 
Dato:  09-10-2007 21:09

Hej Lone

Hvis hesten ikke har lagt voldsomt mange muskler til, eller har tabt sig meget, er der ingen grund til at få sadlen tjekket igen igen...

Er du i tvivl, kan du tjekke undersiden af underlaget, efter det er godt brugt. Sved og smuds fra hesten vil afsløre om sadlens tryk er jævnt/lige fordelt under arbejde.

Så pyt med hvad de andre tanter siger

Pøj pøj

mange hilsner

Erika

En glad rytter med en glad hest ;o)
0
0
Svar på denne tråd

undskyld
Forfatter: 
Dato:  09-10-2007 21:15

undskyld Laila, det er ikke dig der er en tante..

En glad rytter med en glad hest ;o)
0
0
Svar på denne tråd

jeg ville nok
Forfatter: 
Dato:  10-10-2007 09:17

få kigget - hellere få kigget en gang for meget...

Både hest og sadel ændrer sig under brug - så pengene kan være givet godt ud ved at få den tjekket en gang om året - ligesom at du får kigget tænderne efter - der skal man jo heller ikke vente til der er problemer...

Vi er med i "PÅ PLETTEN" se os på www.pletshow.dk

Her bor Nisha: www.aktivstald.dk

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd

feifer..
Forfatter: 
Dato:  10-10-2007 09:37

Nej nej den fattede jeg godt

Med venlig hilsen Laila

Kan man tabe noget man ikke kan have mellem hænderne??

Holstenervallak til salg se præs.

0
0
Svar på denne tråd

sadel...
Forfatter: 
Dato:  11-10-2007 12:15

Jeg ville få sadlen tjekket, for som Lasen siger er din dyrlæge ikke sadelmager.

Jeg har været ude for at en sadelmager sagde god for en sadel, men at den blev ved med at glide frem lige meget hvor meget han stoppede den om, til sidst i sådan en grad at hesten fik svære sadeltrykninger. Dette kunne nok været undgået hvis han havde set sadlen med rytter og under bevægelse.

Ved denne hest havde sadlen også været tjekket og godkendt af en dyrlæge.

Jeg bruger selv Kit Hansen og jeg har kun anbefalinger herfra!

Min hest har aldrig gået bedre siden hun anbefalede mig en ny sadel(og jeg købte den)

Mvh. Lotte

0
0
Svar på denne tråd

når hun nu...
Forfatter: 
Dato:  12-10-2007 13:48

Når hun nu kommer alligevel, kunne der vel ikke ske noget ved at få hende til at tjekke den...

Lene :-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider