Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Sveder på bagpart - hvad er der galt?
Forfatter: 
Dato:  06-10-2007 20:27
Nu må i lige hjælpe mig endnu engang...

Først vil jeg lige sige at der bliver ringet til dyrlægen mandag morgen, så er det på plads :-)

Jeg har i den senere tid opdagen et mærkeligt fænomen på min hest.
Han sveder bag på ballen i venstre side, det er altid det samme sted, og kun der.
Det mærkelige er, at han bare sveder.
Han kan svede ved bare at stå på folden, når jeg strigler eller andet og det går som regl væk når jeg rider...

Det er ikke noget med at han stresser eller anden underligt, sådan er han bare ikke ;-) - det er helt sikkert noget fysisk.

Dressurmæssigt går han ikke så godt som han gjorde før. Han virker ikke til at have meget ondt, er ikke halt eller noget, men han er begyndt at gå på forparten, så noget er der galt...

MEN HVAD ER DET?

Håber nogen har en god forklaring på dette, syntes nemmelig der er lidt lang tid til mandag...

Venlig hilsen Linda, Højballe og Mr. Bowie

0
0
Svar på denne tråd

Linda...
Forfatter: 
Dato:  06-10-2007 22:23

...min hoppe Faxa "lider" af samme sære fænomen som din!

Hun faldt for ca. 4 år siden på staldgangen og umiddelbart virkede hun bare øm og forslået og havde selvfølgelig et ordentligt trælår (tror da pokker når man kyler sig med 500 km/t hen af betongulvet ).

Lige siden har hun haft en plet på venstre lår som hun i starten (de første par år) begyndte at svede på ligeså snart jeg startede med at strigle, hendes vinterpels kommer tidligere der end på resten af kroppen og ligeledes smider hun pelsen tidligere der end på resten af kroppen!

Jeg spurgte dr. dyr en dag hun alligevel var der for at vaccinere - og det eneste svar hun kunne komme på var at der i forbindelse med den (store!) blodansamling hun fik ved faldet var blevet dannet mange nye blodårer (lidt ligesom hjertepatienter faktisk kan gøre!). Dette kunne kroppen gøre i sådanne tilfælde for hurtigere at få blodansamlingen "spredt" igen.

Du kan se "Pletten" på ridebillederne af Faxa på min præsentation.

Forresten har hun senere fået korsbenet sat på plads - at det var skredet ud hang højest sandsynligt sammen med faldet og er så bare blevet værrer og værrer. I dag har hun ingen mén af ovenstående

Trine (Faxa)

0
0
Svar på denne tråd

Snakket med Dr. Dyr
Forfatter: 
Dato:  08-10-2007 11:17

Jeg har snakket med Dr. Dyr her til morgen, og hun sagde at det var en nervepåvirkning og at det ikke har nogen betydning for ham.

Det er åbenbart nogen mange heste har, og der er ikke noget man kan gøre ved det.

Så er det lille mysterium opklaret

Mht. ridningen må jeg hellere lige få tjekket bisserne og hvad der ellers kunne påvirke ham...

Venlig hilsen Linda, Højballe og Mr. Bowie

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  08-10-2007 11:34

Hej Linda

Du kunne også få en massør eller en kiropraktor ud? (Helst en kiropraktor som er dyrlæge). Altså mht. at han går på forparten -for han prøver vel at aflaste sin bagpart? Detm KAN selvfølgelig også være tænder, men der synes jeg bare, at de plejer at reagere på andre måder end at gå på forparten...

Håber du finder ud af det. Held og lykke

Mvh.

Kristina og Mademoiselle

Du kan også hjælpe: www.wspa.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider