Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Krybbebidning
Forfatter: 
Dato:  06-10-2007 19:48

Tænk sig - min hest er holdt op med at krybbebide. Han har ellers gjort det siden jeg fik ham sidste år i oktober - ikke om sommeren på sommergræs men lige så snart han fik lejlighed til det indenfor.

Men jeg har prøvet at ændre en masse da jeg har haft opstaldet sidste vinter men i år har jeg ham hjemme.

Jeg er sikker på at det er det nye foder og hans nye stald som er "skyld" i at han er holdt op.

Det er bare utroligt - jeg troede at det var helt umuligt at få ham til at holde op.

Jeg synes bare at jeg lige ville dele min glæde med nogen.. ;-)

/ Lisbet

Søger en ansvarsbevidst person til at ride min fjordhest vallak på 6 år. Han er en meget fremadgående hest som elsker at lave noget.

Du skal kunne lære ham noget dressur men også ride i naturen.

0
0
Svar på denne tråd

Hvilket foder og øvrige ændringer?? :-)
Forfatter: 
Dato:  06-10-2007 20:34

Hej Lisbeth65!

Tillykke med det, det lyder da dejligt! Jeg har selv en lille welsh krybbebider, så jeg er meget interesseret i at høre, hvilke ændringer, det egentlig er du har foretaget og ikke mindst mht. foderet?

Mi8n dyrlæge har nemlig fortalt mig at krybbebidning i mange tilfælde skyldes at de har for meget syre i maven og at de ved at krybbebide får det mere basiske spt ned og opnår en neutralisering i højere eller mindre grad, - måske dit foder har hjulpet til denne neutralisering også eller hvad tror du selv? :-) Min Pons er tidligere fuldstændig stoppet med krybbebidningen gennem en hel måned efter en flytning til ny stald - (det var før oplysningerne fra dyrlægen) - så da tilskrev jeg det at være en forandring, der brød en dårlig vane... Anne

0
0
Svar på denne tråd

CAVALOR
Forfatter: 
Dato:  06-10-2007 21:33

Jeg har en veninde som forhandler CAVALOR foder og hun har lavet en slags foderplan til ham.

Det er Strucomix Pony som jeg er begyndt at fodre ham med og så roepiller for at han har noget at tygge på. Og så får han vitaminblokke og wrap.

Det er noget specielt wrap vi selv har lavet på vores mark - det er af en urteblanding som hedder SOLFAXI. Det er specielt til heste der har tendens til at blive forfangne.

I februar købte vi et nedlagt landbrug og i foråret stod han sammen med vores shetter i en meget gammel stald og her krybbebed han rigtig meget.

Nu har vi lavet ny stald og der har vi lavet vægge af fundablokke og pudset dem og foroven har vi afrundet væggen så der ikke er nogen vandrette flader i boksen - kun bokslågen. Men ikke engang på bokslågen krybbebider han.

De første 2 dage han kom ind om natten krybbebed han på lågen men så prøvede jeg at smøre noget BIDSTOP på og nu er han helt stoppet.

Håber du kan bruge nogle af mine "erfaringer"...

/Lisbet

Søger en ansvarsbevidst person til at ride min fjordhest vallak på 6 år. Han er en meget fremadgående hest som elsker at lave noget.

Du skal kunne lære ham noget dressur men også ride i naturen.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider