Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

tynd pelset snothest klar til løsdrift
Forfatter: 
Dato:  05-10-2007 17:39

Hvordan??

Det skal lige siges han kommer fra 2 mdr lækkert ophold på stutteri hvor han stod på nat boks, passet og plejet som en blomme i et æg

kom hjem på "sommergræs" dvs han har stået ude og kom kun ind hvis det regnet om natten pga pelsen ikke er varm nok nu og han har lidt snot. Han er van til løsdrift og har altid haft en god og sund pels, sommer og vinter. Er kommet ud af balance efter opholdet,hvad kan gøre for min snothest nu udover -> ->

en varm boks om natten,hø,foder,hvidløg og får B-vitaminer oveni sit foder...han SKAL blive klar til løsdrift er det godt nok det jeg gør eller mangler jeg noget???

0
0
Svar på denne tråd

er der ingen
Forfatter: 
Dato:  05-10-2007 21:33

det har en ide til hvordan jeg får prinz klar til vinter løsdrift ud over at pakke ham ind, da han gerne skulle sætte pels?

alle jer med heste som ikke sætter så tyk pels og går i løsdrift : hvordan ser din hest´s foderplan ud og hvad med dækken..

0
0
Svar på denne tråd

Klar til løsdrift
Forfatter: 
Dato:  05-10-2007 21:57

Hvis du bliver ned med at pakke ham ind og sætte ham på boks, så sætter han ikke pels og bliver ikke klar til løsdrift denne her vinter... .

Han skal vænnes til at gå ude 24 timer i døgnet og så følger pelsen også med, så han kan holde varmen - det gør han ikke nu og måske er det allerede for sent. Så det er nu du skal vælge om han skal på boks om natten eller du vil have ham i løsdrift - er det det sidste du vælger, så skal du ikke sætte ham i boks, medmindre han står og fryser. Gør han det, så er han bestemt ikke klar til løsdrift i år.

Jeg har aldrig oplevet en af mine heste snottet og de går alle i løsdrift og aldrig med dækken.

Mine hestes foderplan er; masser af hø, opblødte roepiller, mysli, salvana kiks og irish mash ca. en gang om ugen(der er ikke noget bedre end at servere et varmt måltid når der er koldt og trist).

0
0
Svar på denne tråd

Enig med Susse
Forfatter: 
Dato:  06-10-2007 20:20
Jeps, jeg er enig med Susse.

Hvis der er et ordentligt skur/hus i løsdriften hvor hesten kan gå ind når det regner, så han ikke bliver gennemblødt, så burde det ikke være et problem. Et alternativ er et regndækken uden ret meget fyld, som du kan smide over ham, når det høvler ned.

Det er vigtigt at give ham nok hø/wrap, da det er det der fungerer som en slags "indre varmeapparat".

Og så skal du som Susse siger lade være med at tage ham ind om nakken eller give ham dækken på, hvis du vil have at han skal nå at sætte pels nok. Jeg har en fuldblodsaraber, og de sætter ofte ikke meget tyk pels, alligevel går hun ude året rundt og er aldrig syg.

Mvh Lene
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider