|
|
| Filtret hale.. |
| Forfatter:  |
Anja90 |
| Dato:  |
04-10-2007 09:07 |
|
I går vaskede jeg joe´s hale.. Og det er den vidst ikke blevet før tror jeg. Så i kan nok tænke jer den var beskidt.. halen var delt op i totter der var snoet sammen, og kunne slet ikke pille den. Så jeg vaskede den først og klippede derefter et par cm. af. Han tog det egentlig meget pænt at få vasket hale. stod lidt urolig da han ikke kan lide at få våde fusser.. Men ellers gik det da meget godt. Halen er stadig meget filtret. nogle der har et godt råd, eller er det bare at blive ved med at pille til den er fin.? Han har en utrolig "tyk" hale og pillede 1½ time i går og er nok kun halvt igennem..
Anja <3Muggi´Joe & Hector<3 <3Elsker min lille jyde og min dejlige shire<3 Muggi´Joe & Hector Power!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Filtret hale |
|
|
Hej Anja Du skal bare investere i en 'man og hale' balsam/showshine. Dette sprayes på og halen bliver silkeblød og meget, meget nem at rede ud. Desuden holder den sig fint i flere dage efter! Produktet - der findes mange mærker - kan købes i alle rideudstyrsforretninger og måske endda i den lokale foderstofbix  God fornøjelse! /Mette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Halløj |
|
|
Jeg fik fornyligt det råd efter vask at kramme almindeligt skyllemiddel ind i halen og lade det sidde 10-15 og derefter skylle det grundigt ud igen og jeg synes virkelig det virker endnu bedre end showshine. Halen bliver glat, blank og lettere at pille og den bliver super smudsafvisende. Der må ikke komme skyllemiddel på haleroden for der nok trods alt en del kemi i det stads.
Mvh. HeidiDe bedste og mest vidunderlige ting i verden kan hverken ses eller røres. De skal føles med hjertet.
- ¤ - ¤ - ¤ - ¤ - ¤ - ¤ - ¤ - ¤ -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| well well.. |
|
|
Jeg har netop købt showshine til min, fordi der samlede sig "lækre dreadlocks" i halen. Først redte jeg halen almindeligt ud og derefter lidt showshine i.. det har faktisk virket fint på min's hale. Men halen på ham skal vaskes en del, da den er hvid og MEGET kraftig!
* If only I was president, you know I'd paint the White house pink and never have to pay the rent. * / Katrine 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Anja90 |
04-10-2007 10:53 |
|
Jeg Er ikke helt sikker på hvad farve hans hale er. Han er jo den farve :  Og halen sådan lidt grå og sort.. Tror i den bliver helt sort? Må ud og købe noget showshine.. Nogle der ved hvordan jeg får hans sorte man ren? Den er helt støvet. Svært at vaske da dyret er vandskræk..
Anja <3Muggi´Joe & Hector<3 <3Elsker min lille jyde og min dejlige shire<3 Muggi´Joe & Hector Power!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Man kan købe noget shampoo der ikke skal skylles ud. sådan en spray en tror jeg det er.
- - - - - - - - - - - - - - - - Stine & Star Fighter - - - - - - - - - - - - - - - -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Filtret hale |
Lilar |
04-10-2007 12:02 |
|
Passede engang en hest hvor halen i flere år kun havde været børstet udvendigt, så den var en stor filterklump inde i midten. Vaskede den først med shampoo nogle gange, og så putte jeg en masse balsam i og filtrede meget ud med fingrene, dette gjorde jeg flere gange. Derefter masser af showshine i og pille endnu mere. Til sidst kunne jeg rede den igennem med en hårbørste. Den farve hale som din hest har er ca det samme som min har. Jeg er også meget i tvivl om, om den bliver ved med at se sådan ud, eller om den bliver alm sort med tiden. Linda.
Mosegaards El Diablo *** Verdens smukkeste hest
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Anja90 |
04-10-2007 12:16 |
|
Nu er der bare det at han gagger lidt ud når jeg skyller shampoo ud.. Så vil lige vente lidt med at vaske igen, så han ikke får en dårlig oplevelse. Halen er jo bare giga stor. så det tager jo lidt tid at få det hele skyllet ud. Kan prøve at tage et billede af halen hvordan den ser ud i aften når jeg har pillet den. Vil prøve at tage ham ind på staldgangen i dag. Han stiller sig ellers bare med røven mod væggen.. Så ma se hvad han siger til at komme ind i den store stald. Der er det også nemmere at se hvor langt jeg er nået med halen, hvis vi er derinde.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Aloe Vera |
Rosenskjold |
04-10-2007 14:38 |
|
Har fået fortalt at man skal give hesten aloe vera til at drikke.. ja drikke.. det skulle ikke kun give hesten en flot glans i pelsen, men også en glitrende ufiltret man og hale.. bland aloeveraen i foderet eller noget andet den kan spise, og så efter et par dage skulle man kunne se stor forskel
Part søges til lækker DV-hoppe efter Michellino. Står i kildebrønde, Greve. hvor kildebrøndesportsrideklub hører til. Kontakt via HN-beskedcenter for nærmere info
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Anja90 |
04-10-2007 14:44 |
|
Hvor finder man sådan noget? Er det det samme som man kan købe til mennesker man skal give hesten.?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja det tror |
Rosenskjold |
04-10-2007 17:10 |
|
ja det skulle jeg mene... du kan få det i matas hvert fald.. er ikke sikker på apoteket.. men ellers kan du kontakte "Forever living product".. de sælger alt muligt med ren aloe vera..
Part søges til lækker DV-hoppe efter Michellino. Står i kildebrønde, Greve. hvor kildebrøndesportsrideklub hører til. Kontakt via HN-beskedcenter for nærmere info
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hader filter i halen |
Kia Kolstrup *Sabby* |
04-10-2007 18:55 |
|
Jeg bruger noget som hedder detangle fra solanum... det er flydende silikone tror jeg MEN DET VIRKER... min vallak har også en kæmpe hale, og det er det eneste som kan holde den pæn.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sno halen |
|
|
Showshine er fint som udgangspunkt til at "redde" en filtret hale. Hvis man vil holde halen ved lige er det en god idé at rede den igennem hver gang man skal ride. For at undgå at halen mister mange hår, tager man fat øverst og snoer halen nogen lunde stramt hele vejen ned. Når den så er godt snoet hele vejen ved, begynder man med en børste at tage halen i etaper nedefra. Man holder godt fast med fx 10-15 cm mellemrum,og reder den nede fra. Herved er hårende fixerede idet de er snoede, og man undgår at stå med en masse tabte hår når man er færdig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bedste er... |
|
|
Cowboy Magic fra Mustang Int. En slags balsam. Sprays på og halen/manen er lige til at redde ude. Det holder i flere dage efter også. Dyrt, men kan også bruges på menneskehår har jeg ladet mig fortælle!! Liz
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Filter hale |
|
|
Jeg har lige fået ny hest hvor en del af halen er en stor klump af filter. Regner med jeg skal prøve om jeg kan få den filtret ud idag. Er der nogen der har råd til hvad man gør med en hale hvor en del af den er en stor klump af sammen filtret masse?
Mvh Karina
Du burde købe dig en Tyrolerhest
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Anja90 |
05-10-2007 10:03 |
|
Har fået pillet halen nu så det nederste er filtret ud. Men har også de der filter totter helt oppe ved haleroden.  Må jo bare blive ved med at pille til den er pæn..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Filter hale |
|
|
3½ time tog det at filtre den del af halen ud der var filtret. Nu mangler jeg bare at få den vasket hvid og ret ud  Brugte Shampoo og knofedt til at filtre den ud med, men der røg en del hale hår ved det. Overvejede godt nok flere gange under forløbet bare at klippe den filtret stykke af halen af, men desværre sider totten yders så det ville være rigtig grimt at gøre 
Mvh Karina
Du burde købe dig en Tyrolerhest
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|