Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Pre Alpin kontra Grønpiller
Forfatter: 
Dato:  02-10-2007 10:09

Så har jeg fået den ide at min Tinker skal ha en af disse to produkter pga indholdet af urter..

Ja Pre Alpin piller kender jeg lidt til fra før i tiden - de indeholder 60 forskellige urter (lover de)..

Jeg har hørt at Grønpiller skulle vare lige så gode og meget billigere, ved nogen noget om et?? Hvor mange urter indeholder Grønpiller, og hvilke firma køber i Grønpiller fra - og hvordan fodre i med det??

Min hest får fra i morgen:

300 g RC

400 g Sorthavre

Roepiller

I skall ikke tænke foderplan da den er lavet, men da hun stadig går ude får hun kun et måltid om dagen med sine vitaminer..

Kan jeg erstatte Roepillerne med Pre Alpin el. Grønpiller?? eller skal jeg gi halvt Roepiller og halvt af et af de andre produkter??

Skal Grønpiller opblødes i vand??

Ja det her indlæg blev noget rodet - håber i kan hjælpe alligevel..

Tinker Mette & Miss I´Will

Den der tier sammentygger

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  02-10-2007 10:42

Du kan ikke sammenligne Pre Alpin og grønpiller. Der er en grund til at førstnævnte er dyrere. Grønpiller er i princippet jo "bare" græs i pilleform.

Så hvis det er urter du vil have, er det ikke det du får ved at købe Grønpiller.

Men man kan jo købe urter ved siden af og give...

Ja grønpiller skal helst opblødes i vand. Jeg har dog set på et Islændersted at de udfodrer med det uden at gøre noget...Jeg tror dog ikke det kan anbefales. Jeg har altid hørt at det skal opblødes i vand.

Grønpiller indeholder mindre energi end roepiller, men betydeligt mere protein. Så det er ikke det samme som umiddelbart kan erstatte hinanden.

Meget tørt wrap sælges. Foder og mineralanalyse haves.

Albion dressur sælges. Billeder på Præsentation.

Skriv besked.

0
0
Svar på denne tråd

Det er udelukkende
Forfatter: 
Dato:  02-10-2007 11:22

for urternes skyld at jeg vælger at gi produktet, så det blir jo nok Pre Alpin..

Jeg skifter fra Grøn Salvimin til RC fra i morgen, og jeg ved godt at RC også indeholder urter, men ikke helt så meget som jeg kunne ønske..

Jeg havde faktisk tænkt mig at gi halvt Roepiller og halvt Pre Alpin da jeg jo er MEGET glad for Roepillerne - og min hest ligeså..

Grønpiller=græs - hmmm, ja det er ikke det hun har brug for - for når hun kommer ind og stå får hun masser af hø og wrap..

Når du skriver jeg kan købe urter ved siden af og gi hende, så er det vel også på en måde det jeg gør ik??

Jeg tror du måske mener at jeg kan købe en bøtte urter, men er det så ikke lige så godt at købe en sæk Pre Alpin??

0
0
Svar på denne tråd

Mette..
Forfatter: 
Dato:  02-10-2007 12:00

Behold dog de dejlige roepiller og så køb en All-round mix urter fra Hestens urtehave eller Ashkims.

Ville ikke selv bruge penge på Pre-Alpin, og slet ikke når du skal bruge RC fra imorgen. Du skal også tænke på dit protein indhold, når der nu er protein i RC, Pre-Alpin og med alt det wrap hun får.

Tine

*La Luna de Primavera * Madame Freja * Surprice * Ticco*

-En rigtig hest er en oldenborg-

-Rigtige kvinder har horn på sadlen-

-Der hvor volden går ind, går forstanden ud-

0
0
Svar på denne tråd

jeg synes godtnok
Forfatter: 
Dato:  02-10-2007 13:08

det lyder som den dyre måde at få en ganske lille mængde urter i hesten på.

Pre Alpin er temmeligt dyrt ifht hvad du får ud af det - det består rigtignok af græsser og urter, men du skal op på ret store mængder, før du får gavn af urterne (måske min 2-3 kg/dag)

Så er det da meget billigere (og bedre) at fortsætte med roepillerne, og så supplere dem med en af all-round urteblandingerne fra askhim - eller en af specialblandingerne, hvis der er et specifikt problem du gerne vil prøve at afhjælpe.

Det jeg godt kan li ved Askhims urter, er at de er så "grove" - altså ikke pulver, men man kan faktisk se og skelne de forskellige urter, og så får du den ufortyndede virkning, som Pre Alpin bestemt ikke kan prale af.

mvh maria

Hvis vi ikke havde vores egne fejl, ville vi ikke have så stor fornøjelse af at bemærke dem hos andre.

0
0
Svar på denne tråd

Nå for syv sytten
Forfatter: 
Dato:  02-10-2007 21:31

Nu har jeg squ købt Pre Alpin (havde behov for at bruge penge) -hihi..

Tine: Jeg fortsætter med Roepiller, for det kan jeg slet ik lade være med..

Maria og Tine: Ja måske jeg bare skulle ha købt urter, men det ku jeg jo ik lige få hvor jeg var - hoho..

Altså manden i foderbutikken syntes jeg skulle købe Fiber P fra Brogården hvis det var urter jeg var ude efter, da det var meget bedre end Pre Alpin, men da jeg opdagede at størstedelen i Fiber P var Havre sagde jeg fra *SS* - og ja så blev det Pre Alpin..

Ærger mig lidt nu hvor jeg har læst jeres indlæg, for ja jeg skulle naturligvis bare ha købt en urteblanding et andet sted fra.. Men sådan er det, når jeg får en ide så skal det helst ha været levet ud i livet dagen før ..

Der er ingen særlig grund til at jeg vil bruge urter - kun at urter er godt for så meget og derfor skal hun ha det - min kære hyp..

Men tak tak alligevel..

0
0
Svar på denne tråd

Havens har også
Forfatter: 
Dato:  02-10-2007 22:58

urte mineral blanding og en imun urte blanding der er rigtig god

Venlig Hilsen

Line K. Jeppesen

Midt Jylland
Salg/kommision/Træning
www.123hjemmeside.dk/Nordhus

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider