Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

At strigle en våd hest ...
Forfatter: 
Dato:  16-01-2004 21:21
Hej til alle derude :-)

Lige for tiden er vejret jo gråt og efter min mening kedeligt at ride i, i hvert fald uden for.
Så det er surt når det hælder ned og man bare gerne vil ud at ride. Jeg bliver nødt til at ride uden for hver gang, for der er langt til det nærmeste ridehus, så det ville være nok bare at ride derude og hjem igen - så er hesten i hvert fald rørt godt!
Så selvom det regner, sner eller hagler så skal jeg ud.. lige som så mange andre ;-)

Mit spørgsmål til jer,lyder hvordan gør I hesten tør i sadellejet/strigler den, inden I sadler op?
Jeg plejer at stå med hamlviskere indtil hårene er tørre nok. Nogle der har et andet råd? 8-)

Med vennelig hestehilsen
Moondust

Flyv ikke højere end vingerne bær >o<
0
0
Svar på denne tråd

Håndklæde!!
Forfatter: 
Dato:  16-01-2004 21:39
Hej!

Når jeg gør min hest tør bruger jeg et gammelt håndklæde og gnuber hesten med det er nemt men man skal være tålmodig for det tar sin tid.
Man kan også købe et sveddækken som man kan give hesten på, så bliver den også tør;D

Hestevrinsk fra
haffe Laura
0
0
Svar på denne tråd

Svar til Laura!
Forfatter: 
Dato:  16-01-2004 21:47
Hejsa :-)

Det lyder også som en god idé :-)

Man skal i hvert fald også have tålmodighed, når det gælder halmen. Så vil da lige prøve dit råd en gang, for at se hvad der er nemmest og bedst :-)

Mange tak!!

Mvh. Moondust

Flyv ikke højere end vingerne bær >o<
0
0
Svar på denne tråd

jeg giver
Forfatter: 
Dato:  16-01-2004 21:50
altid hesten et dækken på, et par timer før jeg vil ride, så er den dejlig tø og varm, ihvertfald i sadel-lejet...
0
0
Svar på denne tråd

Svar til Duvsen!
Forfatter: 
Dato:  16-01-2004 22:00
Hej!

Det er også en go' idé..
Jeg kan dog kun bruge den i weekenderne, for når jeg kommer hjem fra skole tager jeg ud og ride lige efter (næsten), så der kan det ikke svare sig.

Takker :-)

Mvh. Moondust
0
0
Svar på denne tråd

Dækken
Forfatter: 
Dato:  16-01-2004 22:28
Nu er jeg ikke lige den store bruger af dækken og ved derfor ikke om det kan bruges, hvis den ikke ellers går med dækken, men måske det var en ide at give den regndækken på de dage hvor det er gråt og surt udenfor ??
0
0
Svar på denne tråd

uden sadel
Forfatter: 
Dato:  16-01-2004 23:53
Jeg rider bare uden sadel. op på ryggen og derudad ;-)
0
0
Svar på denne tråd

uden sadel
Forfatter: 
Dato:  16-01-2004 23:55
Jeg rider bare uden sadel. op på ryggen og derudad ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Det kommer an på:
Forfatter: 
Dato:  17-01-2004 00:45
Er den bare våd - eller er den også mudret?
Er den mudret, skal du VASKE den for at kunne lægge sadel på - eller lade den tørre.

Er den våd, men ren, kan du bare skrabe det værste af, gnubbe godt med en tot tør halm - glatte hårene med en strigle og sadle op.

:-) 99E :-)

The four elements of success: TALENT, SKILLS, TRY & LUCK.
Talent you are born with; Skills are something you develop;
Try is intestinal fortitude or guts;
Luck is spelled w.o.r.k. and is defined when preparation meets opportunity!
0
0
Svar på denne tråd

Våd hest
Forfatter: 
Dato:  17-01-2004 11:30
Hvis hesten bare er let fugtig lægger jeg bare hårene ned med en hundestrigle, men hvis hesten er helt gennemvåd, f.eks efter snevejr eller heldagsregn, rider jeg med min hjemmelavede ponypude, (ridegjord, lammeskind og underlag), hvad der ikke krøller hårene, men stadig aflaster.
Er det rigtig slemt, står jeg med håndklæder eller hårtører :-D
You start out being my friend and a target for my polite behaviour.
You can than go either way, you can choose to be my enemy or you can try to gain my respect.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider