Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

super fodernørder.. kig her..
Forfatter: 
Dato:  30-09-2007 00:00

inspireret af en anden tråd kunne jeg godt tænke mig at vide hvordan i helt præsis "regner" den ud.

Jeg blander jo selv foder i stor stil. udregnet efter foderplanen sundhest og kom til at tænke på at hvis mit foder var i en smart sæk hvad ville deklarationen så være?? hvordan regner i helt præsist ud hvad jeres sukker indhold er i jeres foder. protein indhold og så videre.

Et nemt eksempel vil jo hedde.

300 gram RC.

300 gram havre. Der må korn procenten hedde 50 %

Men hvad hedder den her:

Pr dag:

300 gram RC.

300 gram hel havre.

200 gram lucerne. (alfa-a(dengie))

800 gram linamix.

200 sojaskrå.

2 dl olie.

regn lige den ud. *G*

Pura Raza Española
www.staldrohan.dk
Nienna sælges ved fravænning. Brun PRE hoppe.
Forhandler af Regulator og Linamix på fyn.
Kursus ned ute og Morten Thomsen. Se mere: www.heste-nettet.dk/forum/9/203750/ 2
0
0
Svar på denne tråd

Man laver et fint..
Forfatter: 
Dato:  30-09-2007 08:44

skema.. Det er nemt.. Kan lige se om jeg kan fikse et skema, jeg ved ikke hvad de forskellige fodermidler indeholder udover havre og sojaskrå, så det må du selv finde udad..

Jeg plejer at regne det ud i FE, men man kan også regne det ud i kilo..

Krone og Bølge - En selvfølge

og de Sorte Perler

Frieserføl sælges - www.heste-nettet.dk/lodge/19305/ hest/165470/

0
0
Svar på denne tråd

Nå det..
Forfatter: 
Dato:  30-09-2007 08:57

kan jeg så ikke lige og den sidste linie er noget vrøvl..

Kort forklaring..

Hvis vi tager sojaskrå er der pr. FE, 334 gram ford. råprotein.. Dette ganger du så med 0,2, hvilket giver 66,8 gram ford. råprotein, får din hest fra sojeskrå om dagen..

Sådan forsætter man så bare med de andre ting man vil vide som sukker, stivelse og fedt.. Samt for alle fodermidlerne..

Tilsidst ligges f.eks. alle ford. råprotein sammen og du har så resultatet for samlet indhold om dagen..

Det er nemmest, syntes jeg hvis man får det stillet op i et skema, hvor man har fodermiddel, mængde og de forskellige ting der skal regnes ud på, især hvis man laver det i Excel, så er det nemt at justere mængderne..

Håber du forstår det, men jeg kan ikke lave et skema jeg kan ligge ind og jeg har ikke indholdet på tingene..

Krone og Bølge - En selvfølge

og de Sorte Perler

Frieserføl sælges - www.heste-nettet.dk/lodge/19305/ hest/165470/

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider