Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

min hest klør hale
Forfatter: 
Dato:  27-09-2007 16:50

hej jeg er lidt bekymret for min pony den klør sin hale og halen bliver derfor helt ødelagt har kigget om den evt skulle have fået mider eller noget i den stil men det eneste der er at se er lidt skæl han fejler ellers ingenting og er en glad pony hvad kan der være i vejen med hans hale?

håber der nogen der kan hjælpe

knus charlotte

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  27-09-2007 17:02

Min hest gør det også i perioder. Da hun stod kortvarigt opstaldet hos dyrlægen, og ikke måtte komme på fold, kløede hun hale, så der næsten ingen hår var tilbage ved roden!

Nu har hun så stået to dage i sin boks (jeg har gået med hende og haft hende på luftefold) for at vente på smeden, og så kløer hun hale.

Nu går min hest på fold HVER dag uder normale forhold -hele dagen- men kedsomhed gør, at hun gnider hale. Det har ikke haft noget med utøj at gøre.

Prøv at lig mærke til, om den evt. har skæl ved haleroden. Det kan også klø. Har din pony skæl, så køb en skælshampoo (Fx. fra Bluehors) og vask halerod og hale i det.

Mvh.

Kristina og Mademoiselle

Du kan også hjælpe: www.wspa.dk

0
0
Svar på denne tråd

tak for svaret
Forfatter: 
Dato:  27-09-2007 17:06

tak for svaret det vil jeg lige prøve

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  27-09-2007 17:15

kan være haleorm.

Hilsen Camilla.

0
0
Svar på denne tråd

samme problem
Forfatter: 
Dato:  27-09-2007 18:13

jeg har samme problem med min ene hoppe, Camilla hvad er haleorm, hvordan kan jeg se det og ikke mindst hvordan kan jeg kurere det?

mvh linda

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  27-09-2007 18:44

måske haleorm er min førstetænke

0
0
Svar på denne tråd

abcdefg
Forfatter: 
Dato:  28-09-2007 17:11
Hej,

min første tanke var også orm. Men det kunne også være noget andet, hvad med insektstik? Nu er det ganske vist ikke de tider længere i Danmark, men i sommers kløede min den ene halen helt hårløs ved roden pga. nogle lede insekter der var på disse kanter. Jeg smurte hende så med "Aloe Vera - Animal Care" fra Matas, og så kløede hun sig ikke mere (og nu er hårene igen vokset ud).

Lene
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  28-09-2007 18:19

Tag en spand og kom et par ordentlige spiseskefulde alm. salt i opløs det i vand og lav det håndlunkent.

Skyl hale og halerod i det - det plejer at hjælpe, når de begynder at klø.

Det er et gammelt husråd, jeg har benyttet i mere end 30 år på mine heste.

Mvh

Tina V.

www.stutteri-moelleaaen.dk/

Palomino EU-ELITEkåret avlshingst Golden Benjamin

bedækker naturligt - primafrost haves også

Følgaranti - Her er der ingen silver eller Sootygen fra hingsten

0
0
Svar på denne tråd

haleorm
Forfatter: 
Dato:  28-09-2007 19:25

Haleorm er en ormetype, der ikke overlever ret længe uden for hestekroppen. Ormene lever som voksne i den bageste del af tyktarm og endetarm. Hunormene lægger æg lige uden for endetarmsåbningen, hvor man hos heste eventuelt kan finde små gullige klaser af ormeæg. Ormenes aktiviteter medfører en udtalt rumpekløe omkring endetarmen. Angrebne heste vil derfor kunne kendes på, at de kløer deres rumpe energisk mod inventar og foldmaterialer, træer og andet som hestene finder anvendeligt. Herved afsættes og spredes ormeæggene i omgivelserne. Ormekur og bokshygiejne bekæmper disse orm effektivt.

Hilsen Camilla.

0
0
Svar på denne tråd

Vinterpels..
Forfatter: 
Dato:  29-09-2007 14:20

I denne periode, kan hesten også gnubbe sin hale noget så grusomt, Simpelthen fordi den er ved at skifte pels, og at det derved klør..

Det er et problem jeg har med min egen pony..

-Sabrina:D

Jeg rider Fjordboller, & Haffelaffer..

-Og jeg er Stolt af det..!

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  30-09-2007 04:28

Tjah, hvis der ikke er tegn på orm, kan det være at der bare skal ganske almindelig madolie til i hårbunden af haleroden, som gnubbes godt ind i nogle dage..Det virker nu ganske fint på de fleste ellers kommer andre også med nogle gode bud...

Lykkelig ejer af Smukke Mule, den skønneste fuldblod .. :-)
Lev livet og nyd det, for du får kun dette ene :-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider