Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Kan jeg fjerne dækkenet nu?
Forfatter: 
Dato:  26-09-2007 22:19

Hej hej

Det var jo meningen at jeg skulle ride Luna i vinter, så hun fik dækken på for 14 dage siden, da det begyndte at blive koldt. Hun går nu med et bucas regndækken med tyndt fleecefoer i.

Nu kan jeg så se hun er røget i en vækstperiode og vil give hende fri indtil foråret. Derfor kommer hun op til min veninde at gå, så hun ikke optager plads på rideskolen.

Hun vil enten komme i boks eller løsdrift... det er ik helt bestemt endnu. Men det er selvfølgelig ærgeligt jeg er begyndt med dækkenet når nu hun ikke skal gå med dækken til vinter. På den anden side har hun haft alvorlig influenza 2 gange på det år jeg har haft hende med høj feber, slim i lungerne og hoste... så er også lidt pylret hvis hun skal i løsdrift uden dækken...

Men hvis hun ryger i boks skulle der ikke være noget problem i at hun gik uden dækken. Mit spørgsmål er så bare hvor risikabelt det er at hive det af hende nu, hvor hun har vænnet sig til at være beskyttet mod vind og regn? Hun har stadig helt kort pels...

Håber på nogle svar...

Hilsen Mette

Med Korsvangs Salina, Luna og Nyholts Weingöttin (Fine)

Hjælp de græske gadehunde på Samos:

www.animalcaresamos.com

www.dfas.dk

0
0
Svar på denne tråd

ville ikke fjerne dækkenet
Forfatter: 
Dato:  26-09-2007 22:20

når den har været syg... det er alt for risikabelt... men selfølgelif er det besværligt at din veninde skal strigle den hver dag pga dækkenet

Tro på det og du kan gøre det umulige muligt...

Dem der vil frem rider DV

0
0
Svar på denne tråd

jeg pillede
Forfatter: 
Dato:  26-09-2007 22:31

dækkenet af vores plag for en en uges tid siden. Han havde fået det på pga. nyreslag, men fik noget hdbøvl i sadellejet, han har bestemt ikke taget skade eller været syg.

Knabstrupperhingsteplag fra april 2006 til salg

Jeg undskylder på forhånd evt. manglende punktummer, kommaer, taste og stavefejl:=)

0
0
Svar på denne tråd

dækken
Forfatter: 
Dato:  26-09-2007 23:39

Jeg ville skynde mig at tage dækkenet af hende, og sørge for at hun i første omgang kom i en boks hos din veninde. Når hun så har anlagt lidt vinterpels, kunne du flytte hende over i løsdriften. Det ville være dejligt for hesten.

En glad rytter med en glad hest ;o)
0
0
Svar på denne tråd

jeg ville
Forfatter: 
Dato:  27-09-2007 14:23

tage dækkenet af og give hende det med...

Så kan hun evt få det på på særlig kolde/regnvåde dage.

Det vigtigste er at hesten har mulighed for at komme i læ og får rigeligt med godt stråfoder til at køre det indre varmeapparat.

Hun har kun haft det på i 14 dage og hvis hun ikke har gået med dækken tidligere ja så har det kun fået pelsen til at lægge sig lidt - den burde hurtig rejse sig igen :)

Vi er med i "PÅ PLETTEN" se os på www.pletshow.dk

Her bor Nisha: www.aktivstald.dk

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider