Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hvorfor må jeg ikke klippe der ??
Forfatter: 
Dato:  24-09-2007 16:15

Jeg har et problem med min pony.

Der er det der hår der sidder nede ved enden af benet på hende.( ved ikke lige hvad det hedder ) hehe

_

Men altså jeg må ikke klippe det.

jeg plejer at tage saksen og lade hende snuse lidt til den og kører den lidt rundt omkring, men lige så snart jeg bare nærmere mig benet flipper hun fuld stændig ud.

Og nu er det at det der hår er ved at blive rigtig langt, og det kræver rimelig meget tid at få det rent, og hun er ikke lige den der tybe hest hvor det ser fedt ud.

Jeg har også bare prøvet at tage et æble og få hendes opmærksomhed hen på det (det hjælp ikke). jeg har også prøvet at gemme saksen og prøve i mens jeg var igang med at rense hove(det hjælp ikke)

Nogen der kan hjælpe

--Malene--

Besøg : www.hundehvalpe.piczo.com

0
0
Svar på denne tråd

mener du
Forfatter: 
Dato:  24-09-2007 16:18

de lange hår ved koden? Hovskæg?

Fjordhest er bedst!
0
0
Svar på denne tråd

ja...
Forfatter: 
Dato:  24-09-2007 16:27

Ja, det lyder meget rigtigt hovskæg.

--Malene--

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  24-09-2007 18:09

Ja, altså jeg har jo det der problem med hovskægget som jeg ikke må klippe hvad kan jeg gøre ?

Håber der er nogen der kan hjælpe

--Malene--

0
0
Svar på denne tråd

hvis det var mig
Forfatter: 
Dato:  24-09-2007 19:40

Jeg ville bare tage den ene hånd og løfte hoven og så klippe når den var løftet.

Du kan evt stå og skærme for med din ryg og bagdel,så hesten ikke kan se hvad du laver.

Mvh Graven

Welsh cob sec D hingst tilbyder bedækning, holder ponymål.

Køn sortbrun Welsh cob 6 år,147 cm ( dressurmodel) sælges .

3 dejlige ponyhopper sælges .

0
0
Svar på denne tråd

det skal du træne med hende.
Forfatter: 
Dato:  24-09-2007 21:33

indtil at hun forstår at der ikke sker hende noget ved at saksen kommer frem. Og så skal du huske at rose hende, give en godbid hver gang hun står stille samtidigt med at du har saksen nede ved hendes hov.

0
0
Svar på denne tråd

Ny saks???
Forfatter: 
Dato:  24-09-2007 21:42

Er det en gammel saks du har klippet med??

Hvis den ikke er så skarp mere (altså saksen), så kan den nive lidt. Det hiver mere i hårene.

Det kan jo være at hun ikke syntes det er så sjovt.

Så prøv at købe en ny saks og klip stille og roligt Ikke for store totter ad gangen

Held og lykke med "genoptræningen"

Med venlig hilsen

Katrine

0
0
Svar på denne tråd

Er der...
Forfatter: 
Dato:  24-09-2007 21:45

en grund til at du vil klippe det af?

Det er der jo, fra naturens hånd, for bla. at lede vand væk fra koden - jeg klipper aldrig hovskægget af mine, heller ikke welsh mountain ponyen, som ellers har rigeligt af det.

Men det er selvfølgelig en smagssag

Military-rytter

uden tøven :-D

Og skabs-westernrytter ;-)

0
0
Svar på denne tråd

hmmm bider
Forfatter: 
Dato:  25-09-2007 09:59

GRINER; pas på med bare at vende røven til, det gjorde jeg med min og så bed han mig sq... Der må være andre metoder.. *GGG*

Fjordhest er bedst. <3 Thomas <3

0
0
Svar på denne tråd

!!!
Forfatter: 
Dato:  29-09-2007 14:31

få en til og snakke med den, imens du prøver..

Ja køb fjordheste, de skal ikke ha klippet hovskæg(smil)

Fjordheste er også dressurheste..

0
0
Svar på denne tråd

hovskæg
Forfatter: 
Dato:  29-09-2007 16:44

Det lyder frygteligt meget som min gamle hoppe.

Hun var fuldstændig ligeglad med stort set alt, jeg kunne finde på at udsætte hende for (og det var meget, for jeg fik hende, da jeg var 13 ) Men hovskægget - det kunne jeg altså ikke komme til - i hvert fald ikke, hvis jeg havde en saks i hånden.

Hun sprang og hoppede rundt, også hvis jeg løftede et ben på hende, eller fik nogen til det - og så er det altså ikke lige det mest sikre instrument at stå med, sådan en saks!

Jeg kunne rede det med en mankam, men ikke få en saks i nærheden, og vi prøvede endda at give hende bind for øjnene og en spand foder under næsen - hun kunne simpelthen bare fornemme den saks langt væk - også selvom det var folk, der ikke anede at hun havde problemet

Men så fandt jeg ud af, at når hun var hestegal - og det var hun ikke de første tre-fire år jeg havde hende, og ikke særligt regelmæssigt derefter, så var hun ligeglad, så stod hun bare og "kiggede ud i det fjerne" og så faktisk lidt ud som om hun grinede lidt af os

Så hun var bare Ophelia med hovskægget - og den eneste hest i stalden, der aldrig fik mug!

mvh maria

Hvis vi ikke havde vores egne fejl, ville vi ikke have så stor fornøjelse af at bemærke dem hos andre.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider