Det lyder frygteligt meget som min gamle hoppe.
Hun var fuldstændig ligeglad med stort set alt, jeg kunne finde på at udsætte hende for (og det var meget, for jeg fik hende, da jeg var 13
) Men hovskægget - det kunne jeg altså ikke komme til - i hvert fald ikke, hvis jeg havde en saks i hånden.
Hun sprang og hoppede rundt, også hvis jeg løftede et ben på hende, eller fik nogen til det - og så er det altså ikke lige det mest sikre instrument at stå med, sådan en saks!
Jeg kunne rede det med en mankam, men ikke få en saks i nærheden, og vi prøvede endda at give hende bind for øjnene og en spand foder under næsen - hun kunne simpelthen bare fornemme den saks langt væk - også selvom det var folk, der ikke anede at hun havde problemet 
Men så fandt jeg ud af, at når hun var hestegal - og det var hun ikke de første tre-fire år jeg havde hende, og ikke særligt regelmæssigt derefter, så var hun ligeglad, så stod hun bare og "kiggede ud i det fjerne" og så faktisk lidt ud som om hun grinede lidt af os 
Så hun var bare Ophelia med hovskægget - og den eneste hest i stalden, der aldrig fik mug!
mvh maria