Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

smitter Dermatofilose
Forfatter: 
Dato:  21-09-2007 17:19

grunden til at jeg spørger er at 2 af de heste som min går på fold med har det. De er så i behandling.

Men nu har min så også fået det.

Kunne det være undgået ved at de andre var kommet på sygefold? eller havde han fået det alligevel..

hilsen karina..

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  21-09-2007 17:27

der har stået om det i nyheder på forsiden.

Men kan ik finde ud af og sætte et link ind om det, måske andre kan, så folk ved hvad det er.

0
0
Svar på denne tråd

Dermatofilose
Forfatter: 
Dato:  21-09-2007 17:38

Ja dermatofilose smitter. Heste der er fugtige og våde er særligt udsatte. Husk at desinficere strigler, dækkener osv.

Partnership, Perfection and Performance

Choose Passier

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  21-09-2007 17:55

Så er der måske stor sandsynlighed for at min anden hest også får det.

Ja smart står og skal flytte dem her den 1 okt.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  21-09-2007 17:59

tror i jeg kan vente til mandag med og få noget til ham.

Eller er det bare med og få ringet til dyrlægen nu.

0
0
Svar på denne tråd

Jod...
Forfatter: 
Dato:  21-09-2007 20:54

Da min den gamle havde det var dyrlægens kur at vaske hesten i jod-opløsning.

Det krævede kun et par gange, så var det væk.

Det smittede ikke til plagen han gik sammen med.. Så du kan være heldig ikke at få det.

/Mia.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  21-09-2007 21:53

tusind tak for jeres svar.

0
0
Svar på denne tråd

dermatofilose
Forfatter: 
Dato:  21-09-2007 22:11

Min shetter har det og har haft det i en uges tid nu.. det er ikke bredt sgi til andre steder på kroppen end på manken, og mine 4 andre er ikke blevet smittet... min dyrlæge sagde igår at jeg bare skal klippe/ barbere hårene i det ramte område af og vaske det i sæbespåner og derefetr i virkon s opløsning eller iobac. det har i hvert fald ikke smitte mine andre 4 heste og de går alle tæt op af hinanden og jeg har brugt samme strigler til de 3 af dem...

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-09-2007 04:12

ja det kan smitten som pesten selv...

her er et link til den tråd jeg lavede i vinters da min for 2. vinter i træk fik dermatofilose...

www.heste-nettet.dk/forum/5/370374/ 370374/

5 søde killinger gives væk- nær Aalborg

En gang st. hippolyt, altid st. hippolyt....

Nu uden min dejlig norske skovkat Tornado... Kørt ned den 13 maj 2007.... Elsker dig verdens dejligste kat....

0
0
Svar på denne tråd

Dermatofilose
Forfatter: 
Dato:  22-09-2007 10:51

Min hest havde Dermatofilose i foråret!! Hun havde feber og var ret påvirket af det. Hun var også ret generet af knopperne på siden af maven, og man skulle ihvertfald ikke rører det!! Så jeg fik dyrlægen ud med det samme, og hun blev sat på antibiotika-kur i 5 dage!! Derudover skulle hun klippes igen, så hårene var kortest mulige, og der skulle vaskes i iodbac 2 x daglig + smøres med penicilin-creme.

Så det kommer nok an på hvordan din hest har det om dyrlægen skal ud med det samme. Men hvis den har det fint nok, så kan det nok sagtens vente. Det smitter, men kun ved berøring af området. Så hvis hestene går uden dækken og de nusser hinanden, er der stor sandsynlighed for at de andre også bliver smittet.

Husk endelig at vaske strigler, dækkener osv der har været i kontakt med hesten!!

-Mvh Maria :-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider